3573
Sök

Tänk på att hålla avstånd till bilen framför!

407 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=298454

Något att tänka på för att dem som ligger och slickar en i röven utan att hålla någon form av avstånd. Blir lika arg varje gång någon gör det och det orsakar samhället en stor ekonomisk uppoffring för att inte tala om den drabbade som ofta har svårt att jobba normalt igen.

V-Power
1 186 Inlägg
19 februari 2008
Klart man ska hålla avståndet.

Men många ska oxå lära sej att köra om lite snabbare, att ligga o fisköra i omkörningsfilen skapar bara irritation.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Smålänning
7 883 Inlägg
19 februari 2008
Att man verkligen ska behöva uppmana folk att hålla avstånd hmm

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
19 februari 2008
jag håller alltid avstånd förutom vid en viss situation och det är när någon gosse slänger sig ut precis framför när man åker på huvudled då lägger jag mig väldigt nära bilen framför för att indikera att han har gjort fel.

319 Inlägg
19 februari 2008
De här påminner mig senast när farsan och jag var på väg hem från landet och de 15min gick klanderfritt....
tror ni inte då att det kommer årets jävla Chevrolet Tahoe hög som ett hus bländar i alla speglarna. Han e typ korkad och ligger säkert bara max 1m ifrån vår bil och börjar köra närmare och närmare och ja vi höll hastigheten det är en 70 väg vi höll 75. Farsan blir sur och gasar på och han fortsätter att hålla sig nära farsan bromsar lite försiktigt så att vi inte skulle skapa årets olycka han bakom saktar ner. Farsan blir ännu argare och när han börjar blinka med helljuset och farsan trampar pelle i botten vi blir av med honom en stund men sen ligger han bakom oss hela vägen till närmaste rondell som han svänger av och försvinner.
Fi fan jag säger då de finns ju de som får körkort och som är bra på att köra och det som fick det av kellogs cornflakes eller typ på posten. Så håll avståndet för helvete!!

319 Inlägg
19 februari 2008
dusty skrev:
jag håller alltid avstånd förutom vid en viss situation och det är när någon gosse slänger sig ut precis framför när man åker på huvudled då lägger jag mig väldigt nära bilen framför för att indikera att han har gjort fel.

Håller med dig Dusty helt rätt man ska indikera när idioterna tror att dom är kungar

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 februari 2008
Tycker det är en självklarhet.
Tyvärr är världen full av idioter.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

19 Inlägg
19 februari 2008
Klart att det är jobbig när det händer. Om man dessutom skulle råka ut för något mindre roligt kan det ju gå riktigt illa... Men som "hämnd" är det ju riktigt effektivt... Jag menar det finns ju inte någon som inte blir irriterad på bilar som ligger för nära.

Nu ska man ju vara mogen och säga att man ska bete sig som folk när man kör bil men där kommer mitt motto in i bilden. Om alla andra är idioter varför inte vara en själv?

Neerd
1 596 Inlägg
19 februari 2008
om någon nosar en i röven smäller man bara på dim ljuset;)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

1 171 Inlägg
19 februari 2008
dusty skrev:

Det tolkas troligtvis inte alls som att "du har gjort fel", snarare "jag är en hänsynslös, ogenerös surmupp som riskerar din hälsa".  Det är så jag tror att det tolkas av de flesta som man gör detta mot alltså.

Om du istället saktar farten och håller extra stort avstånd så signalerar det troligtvis: "Jag är lite skeptisk till ditt beteende i trafiken och håller mig på ett säkrare avstånd så att inga olyckor sker."

1 171 Inlägg
19 februari 2008
Konbanan skrev:

Men många ska oxå lära sej att köra om lite snabbare, att ligga o fisköra i omkörningsfilen skapar bara irritation.

Prova att lägga dig en bra bit bakom och avvakta istället. Typ: "Hmm vad händer här, bäst man aktar sig lite, jag väntar här borta" Sedan när fisköraren kommit om så bränner du förbi. Då signalerar du: "jag tyckte det gick för sakta där, det här är min önskade hastighet och den har du hindrat"

Bobo
19 februari 2008
Släpp om bakomvarande istället så slipper ni ha någon i röven, hatar verkligen blockare i trafiken i de fallen där framförvarande fordon faktiskt kan flytta på sig, värsta är de som blockar vänsterfilen när det är två filer.

Och kom ihåg att det är inte medtrafikanterna som bestämmer hur snabbt man får köra, låt polisen sköta det
Senast redigerat av Bobo (19 februari 2008)

V-Power
1 186 Inlägg
19 februari 2008
Bobo skrev:
Släpp om bakomvarande istället så slipper ni ha någon i röven, hatar verkligen blockare i trafiken i de fallen där framförvarande fordon faktiskt kan flytta på sig, värsta är de som blockar vänsterfilen när det är två filer.

Och kom ihåg att det är inte medtrafikanterna som bestämmer hur snabbt man får köra, låt polisen sköta det

Exakt! Finns för många hobbypoliser som vill visa sej så jävla duktiga.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
19 februari 2008
zoopåse skrev:
Konbanan skrev:

Prova att lägga dig en bra bit bakom och avvakta istället. Typ: "Hmm vad händer här, bäst man aktar sig lite, jag väntar här borta" Sedan när fisköraren kommit om så bränner du förbi. Då signalerar du: "jag tyckte det gick för sakta där, det här är min önskade hastighet och den har du hindrat"

De du har skrivit till mej o personen ovan funkar inte för 3 öre. Eftersom personen i dem flesta fallen e fullkomligt borta o har ingen sikt bakåt så e de bättre o komma lite närmare med kontroll o visa sej mer.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 171 Inlägg
19 februari 2008
Problemet är ju att ni (som blockerar eller slickar röv) visar bara för varandra hur muppiga ni tycker att man ska vara mot varandra i trafiken och ni fattar inte varandras språk.

volvoraggare
4 776 Inlägg
19 februari 2008
bättre att koppla en knapp till bromsljusen ju hehe så folk tvärnitar när dom ligger för nära. jag avskyr folk som ska ligga och trycka in i röven asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

1 171 Inlägg
19 februari 2008
Konbanan skrev:
zoopåse skrev:
Konbanan skrev:

De du har skrivit till mej o personen ovan funkar inte för 3 öre. Eftersom personen i dem flesta fallen e fullkomligt borta o har ingen sikt bakåt så e de bättre o komma lite närmare med kontroll o visa sej mer.

Hur mycket förlorar du? 3sekunder? Lägg dig längre bakom och låt ditt förbiblåsande efteråt tala sitt tydliga språk. Då säger du, "man kan ha bråttom och fortfarande visa hänsyn." "det är inte bara ogenerösa idioter som har bråttom".
Senast redigerat av zoopåse (19 februari 2008)

1 062 Inlägg
19 februari 2008
ja brukar trycka lite lätt på bromsen så bromsljuset tänds, när ja tycker nån ligger och slickar röv. kör dom in i mej med sin nya bil tex saab så får dom min dragkrok rakt i sin plast bil big_smile

German Engineering
9 083 Inlägg
19 februari 2008
Självklart ska man hålla avstånd till bilen framför, jag gör det alltid när jag övningskör.

Mvh/Sam176

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 februari 2008
Sam176 skrev:
Självklart ska man hålla avstånd till bilen framför, jag gör det alltid när jag övningskör.

Vänta bara tills du börjar slappna av (läs: när du har körkort).
Det är då man ser vilka ovanor man får wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sök