3495
Sök

Öppet filter på B230E. Går det att byta ut röret mellan burken å insug?

TIG-svetsare
226 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
#1
Har några kanske enkla frågor angående röret mellan luftburk och insug.

http://koti.mbnet.fi/tuvasa/kuvat/7motti.jpg

Ni som vet hur det ser ut på B230E vet oxå då att där är en avsmalning i själva röret på mitten typ. (syns dåligt på bilden) nere till höger.

Sjävla frågan är ju då om det går att tabort avsmalingen å köra full diameter hela vägen? ca 3"
jag arbetar med att svesta rostfria rör i varierande diameter. tongue  så fixa röret i rosftitt e det enkla. men ska jag behöva göra det med samma avsmalning då eller?? 

Tacksam för svar!! 

MVH// Nicco!

Drive it like you stole it ;)

355 Inlägg
19 februari 2008
#2
ursäkta om jag lånar tråden lite men nu när edå frågan är uppe så tänkte jag att jag kunde stälal frågan vad avsmalningen är till för?

551 Inlägg
19 februari 2008
#3
nää kör du på full storlek, då andas bilen lite bättre

You can't B serious, oh K

TIG-svetsare
226 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
#4
marven skrev:
nää kör du på full storlek, då andas bilen lite bättre

Gött!  har du nån aning varför den sitter där?

Drive it like you stole it ;)

355 Inlägg
19 februari 2008
#5
ingen som vet?

736 Inlägg
19 februari 2008
#6
Skulle nog gissa på att det minskar insugsljudet.


551 Inlägg
19 februari 2008
#7
själv har jag inte en aning men tycker att det bara e löjligt. Om det e för att minska insugsljudet e det ju ännu löjligare, det e ju de som låter fräckt
Senast redigerat av marven (19 februari 2008)

You can't B serious, oh K

TIG-svetsare
226 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
#8
frasse4 skrev:
Skulle nog gissa på att det minskar insugsljudet.

okey!  varför vill man det ? tonguetongue hehe

Drive it like you stole it ;)

736 Inlägg
19 februari 2008
#9
Nåja, alla vill väl inte ha högt insugsljud, tror man har svårt att sälja en ny familjebil med försäljningsargumentet att den låter mycket...


TIG-svetsare
226 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
#10
frasse4 skrev:
Nåja, alla vill väl inte ha högt insugsljud, tror man har svårt att sälja en ny familjebil med försäljningsargumentet att den låter mycket...

hehe sant..  ligger nog något i det du säger...  men du tror inte det gör något om jag bytar till rostfritt 3" hela vägen?

Drive it like you stole it ;)

736 Inlägg
19 februari 2008
#11
Nej, det kan jag inte tänka mig. Jag har en B200E i min 240 med öppet filter, och jag har inte den avsmalningen...


355 Inlägg
19 februari 2008
#12
lånar tråden lite igen o frågar om vad dom slanbgarna som är kopplade på de röret är till för?

551 Inlägg
19 februari 2008
#13
där e iaf en slang för vevhusventilationen o sen ett eller annat piss som jag inte har så bra koll på.

You can't B serious, oh K

20 Inlägg
20 februari 2008
#14
Har för att avsmalningen har med den sk "vector"effekten att göra, dvs avsmalningen är till för att öka lufthastigheten och det tackar man ju inte nej till så ta du och behåll det där som det är, det gjorde jag på mina gamla pärla.

MVH//Crille

TIG-svetsare
226 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
#15
Såhär blev det.. har inte prövat det än men får  väl se hur den blir tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/75117/large/261084_l1lhme.jpg

Drive it like you stole it ;)

40 Inlägg
4 juni 2008
#16
Ursäkta om jag bumbar upp en gammal tråd, men om man inte har tillgång tillsvets går det att få tag i ett sådant brett rör?


38 Inlägg
4 juni 2008
#17
Nicco5 skrev:
marven skrev:
nää kör du på full storlek, då andas bilen lite bättre

Gött!  har du nån aning varför den sitter där?

jag vet itne varför det sitter där men jag vet att slangarna som är anslutna intill avsmalningen inte gör någon som helst nytta. tryckte i en 3" basportsrör i min hela vägen, funkade fint ändå! smile


TIG-svetsare
226 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#18
lunkzor skrev:
Ursäkta om jag bumbar upp en gammal tråd, men om man inte har tillgång tillsvets går det att få tag i ett sådant brett rör?

menar du ett 3" rör ? eller ? rostfritt ?

Drive it like you stole it ;)


Sök