Tyvärr så krävdes en hel del modifikationer tydligen så ser inte federal eliserna inte likadana ut som de europeiska. Kompressorhjulet måste fräsas ner ca 3,5 mm, generatorn fick placeras på annat ställe sen var "Charcoal Canister" rund istället för rektagulärt och fick därför ett eget fäste, buntband. Förhoppningsvis kan motorn startas nu i veckan
Ett STORT tack till min kompis Paul som var grym med lödkolven och hade mer tyngd att lägga för att få bort#%"%"&"&#-skruvar och muttrar
Nu sitter hjulet på kompressorn igen. Ser ut att passa betydligt bättre än innan. Nu skall generatorn flyttas en aning, ström och jord till piggy-backen samt remen på
Och min förkylning sitter fortfarande i efter ditt APkalla betonggolv... Ser ju najs ut med hjulet, när kopplar vi in resten?
Jag var i garaget igår skruvade ur generatorn igen. Men det gick inte flytta ut staget mera så generatorn får sitta där den sitter. Nu sitter det Loctite på allt som kan skaka loss
Remen ser ut att passa också behöver bara en tjockis som kan hänga i "muttern" så jag kan lirka på remmen på kompressorhjulet
Angående piggy-backen så är jord fixad strömmen skall jag kolla på i veckan skall gå från säkrings-boxen och bakåt för att se vart o2 sensor kabeln tar vägen.
Starta upp skiten nu då.. Imorrn skall jag hämta den nya motorn *HHIHIHIH*
Remjäveln tar emot på ett ställe måste flytta generatorn längre ner. Skall ta en vända till i garaget idag och resten imorgon. Piggy-backen är klar ström och jord är fixat
Jag tar med mig dina verktyg och glykolen till jobbet på måndag
Nu har piggy-backen ström och jord. Problemet är remen, eftersom federal-eliserna har AC som standardutrustning och min elise saknar det så fattas det ett hjul när remen skall dras. Drar man remen enligt beskrivningar så fastnar den på ett ställe. Löste detta genom att montera på standard remen igen (på ett 100% felaktigt sätt).
Äntligen uppstart! Det första man hör när man vänder nyckeln är att det pyser. Givetvis så läcker det bensin ur ett av stiften på bränsleskenan. Av med stiften och på med ny packning på den som läckte och silkon på de andra. Vänder nyckeln igen och startar bilen. Bilen går bra på tomgång fast vid gaspådrag blubbrar det, förmodligen remen som slirar....
Nästa besök i garaget blir att flytta generatorn längre ner så man kan få på en annan rem som inte tar i någonstans. Så här skall remen monteras enligt instruktioner, vad som skiljer är att CC inte finns på min elise och att AL sitter i samma nivå som SC.
Efter ha monterat adaptern som ersätter ac-kompressorhjulet och konstaterat att piggy-backen inte fick någon ström. Så var det dags för första provkörningen.
Är som natt och dag, bilen går riktigt BRA En film kommer inom kort...