exiZ skrev:
Tänkte bara höra om det finns intresse för en stående bilträff (självklart är även människor utan bil välkomna!) i Stockholm?
Med stående träff menar jag att man kan komma dit samma dag vecka in och vecka ut (kanske inte under vinterperioden) för att träffa likasinnade och snacka om bilar, bilbyggen och allt annat som kan tänkas dyka upp.
Jag vet att det redan finns ett flertal bilträffar i Stockholm, bland annat i Väsby och ute vid Brostugan (då jag själv brukar vara där) men tycker att det är dags för en träff söder om stan, så vi som bor där slipper köra så långt varje gång en träff blir av.
Jag har två förslag på träff-ställen, det ena är Rosenhill Café, det ligger mellan Tumba (Grödinge) och Västerhaninge. Caféet är även välkänt som ett MC-hak pga att det ligger i början (eller slutet, allt beror på hur man ser det) av en vääääldigt rolig och slingrig väg som går mellan Rosenhill och Västerhaninge.
Det andra förslaget är Lida, där det finns en jätte stor parkering och ett café.
Mitt förslag på dag skulle vara söndags eftermiddagar, kanske runt 16-17, då jag vet att många festar eller är bortresta över helgerna.
Slutgiltigt beslut om plats, dag och tid tas då jag ser om det överhuvudtaget finns ett intresse för detta.
Självklart får ni komma med andra förslag på platser osv.
Med vänlig hälsning
Anna