3363
Sök

Dyrt med försäkringar!

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
8000 ja se där ja hehe, betalar under 4000 för helförsäkring o lägsta vagnskada...lönar sig i längden även om man nu skulle bli nekad ersättning tongue

Just det jag tänkt på big_smile mindre risk att jag svimmar bakom ratten igen elr kör allmänt åt helvete så tkr också det borde bli billigare, för kör man typ 3år på vägen utan ngt så har man sparat in massssa pengar så man kan lägga dom pengarna på en helt ny igen utan att få ersättning av bolaget.
Tjejer är klyftiga när det gäller smile

Allt-i-allo
25 Inlägg
7 mars 2008
Har man int klippt navelsträngen så kan man ju kanske ha bilen på föräldrarna. Men har man jobb och bor ensam så ska man ställa bilen på sig själv.

Och har man int råd så ska man kanske byta bil. Eller jobba mer.

Diamond
540 Inlägg
7 mars 2008
vadåå, det finns gubbar med fräna bilar med..  min bil står på farsan, lättare såå.. har krockat 1gång, fick bara betala en högre självrisk - inget mer..

Dom flesta försäkringsbolag brukar råda en som ungdom att ha bilen på föräldrarna om man bor hemma..

I'm Rick James Bitch!

saabtok
1 306 Inlägg
7 mars 2008
Man ska inte skaffa  bil om man inte har  råd att stå för den själv  anser ja .....Såna som du som  gör att  försäkringen  går upp....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Men alltså när man tecknar försäkring så kan de fråga "hur många kommer bruka bilen", och om någon under 25 kommer bruka den, man får betala lite lite extra för de då, men då kan de inte komma o gnälla

aa det är rätt, men med en vr6 på min mamma tex så skulle det varit lite roligt när hon nu förtiden aldrig gasar på ngt tongue

Men just det att när man blir 25 och börjar få bonus så behöver man ju inte va "kriminel" längre. Och sen är det förjävligt att dom under 25 som verkligen kör lungt och håller sig till lagen ska behöva betala så fruktansvärt mkt och behöva vänta tills 25 innan det börjar bli billigare tkr jag är väldigt dumt. Fan dom över 70 är ju mer olycksrisker än mga av oss unga..

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Lilln skrev:
Har man int klippt navelsträngen så kan man ju kanske ha bilen på föräldrarna. Men har man jobb och bor ensam så ska man ställa bilen på sig själv.

Och har man int råd så ska man kanske byta bil. Eller jobba mer.

bor inte hemma... jobbar på sommarna och sen extra ibl... hade bilen på mig också men funderar på detta nu faktiskt

Dimond skrev:
vadåå, det finns gubbar med fräna bilar med..  min bil står på farsan, lättare såå.. har krockat 1gång, fick bara betala en högre självrisk - inget mer..

Dom flesta försäkringsbolag brukar råda en som ungdom att ha bilen på föräldrarna om man bor hemma..

jaaa jag vet, min farsa är det lugnt att ha den på utan tvekan.

Inte IF iaf, dom sa DET FÅR MAN INTE GÖRA.

Greatsnyggo skrev:
Man ska inte skaffa  bil om man inte har  råd att stå för den själv  anser ja .....Såna som du som  gör att  försäkringen  går upp....

Jaa de vet jag men har jag en saab för 6ooo så kmr försäkringen att kosta mer än bilen per år(helförsäkring) och det kan dom glömma.

Och sen fuskade jag inte med min gti(halvförsäkring), men hade inte planerat att jag skulle svimma bakom ratten precis tongue NOMORE!
Senast redigerat av hummer89 (7 mars 2008)

194 Inlägg
7 mars 2008
en kille från länsförsäkringar sa till mig att så länge man bor hemma hos sina föräldrar är det inga problem att bilen står skriven i deras namn. varken i regbeviset eller i försäkringen.

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)

410 Inlägg
7 mars 2008
va gnäller du över jag skulle försäkra min gamla bil på mitt namn gjorde missen att ha den i mitt namn i början och det kostade 12000/år i försäkring enbart trafik då ska man tänka på  att jag köpte bilen för 4000 sen skrev jag över den på far min och fick pröjsa 2000/år. Är dom så inihelvete snåla och tar ut 10000 mer bara för att jag försäkrar den i mitt namn så tänker inte jag betala. Vi lever trots allt i en marknadsekonomi, marknadens lilla sätt att visa att det inte är acceptabelt att tokhöja för ungdommar. Skulle dom sänka priserna till en mer acceptabel nivå så skulle dom få mycket fler ungdommar som inte skenförsäkrar.

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Elmersson skrev:
en kille från länsförsäkringar sa till mig att så länge man bor hemma hos sina föräldrar är det inga problem att bilen står skriven i deras namn. varken i regbeviset eller i försäkringen.

Mm om man bor hemma jaa men inte 80mil, de köper dom nog inte tongue

Vad händer i poliskontroller tro då, kollar dom upp såna saker där elr?

338 Inlägg
7 mars 2008
Smakar det så kostar det ju wink Betalar 12000/år helförsäkrat hos länsförsäkringar, inge farligt tycker jag. Men ska iaf byta till halv sen när det är dags att förnya försäkringen så man kan spara ytterligare några kronor. Bor man inte hemma så ska man ha bilen försäkrad på sig själv, har man inte råd då så får man byta bil eller helt enkelt vara utan. Ville egentligen ha folksam men dom ville ha 26000/år yikes

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
laika skrev:
va gnäller du över jag skulle försäkra min gamla bil på mitt namn gjorde missen att ha den i mitt namn i början och det kostade 12000/år i försäkring enbart trafik då ska man tänka på  att jag köpte bilen för 4000 sen skrev jag över den på far min och fick pröjsa 2000/år. Är dom så inihelvete snåla och tar ut 10000 mer bara för att jag försäkrar den i mitt namn så tänker inte jag betala. Vi lever trots allt i en marknadsekonomi, marknadens lilla sätt att visa att det inte är acceptabelt att tokhöja för ungdommar. Skulle dom sänka priserna till en mer acceptabel nivå så skulle dom få mycket fler ungdommar som inte skenförsäkrar.

mm IF-bolaget ville ha 11000 av mig men tog folksam ist som gick på 6800/år. Och jag förstår att dom har högre på oss pga vi kör snabbare(buskörning). SÅ det är ingte mkt fel med det men just att man inte kan få bonus först 25 är sjukt dumt, då får dom verkligen skylla sig sj att folk fuskar. hade vi kunnat få bonus hade nog jag tagit det lite lugnare så man kunde spara pengar genom det men det kan man ju inte ens tänka på liksom nu neutral

chilibyte skrev:
Smakar det så kostar det ju  Betalar 12000/år helförsäkrat hos länsförsäkringar, inge farligt tycker jag. Men ska iaf byta till halv sen när det är dags att förnya försäkringen så man kan spara ytterligare några kronor. Bor man inte hemma så ska man ha bilen försäkrad på sig själv, har man inte råd då så får man byta bil eller helt enkelt vara utan. Ville egentligen ha folksam men dom ville ha 26000/år

26000 yikes... Men du har inga bonusar då antar jag?? morsan har ju en starkt "subba" och betalar 4000/halv(ifs).
Senast redigerat av hummer89 (7 mars 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 mars 2008
hummer89 skrev:
Mortalis skrev:
Men alltså när man tecknar försäkring så kan de fråga "hur många kommer bruka bilen", och om någon under 25 kommer bruka den, man får betala lite lite extra för de då, men då kan de inte komma o gnälla

aa det är rätt, men med en vr6 på min mamma tex så skulle det varit lite roligt när hon nu förtiden aldrig gasar på ngt tongue

Men just det att när man blir 25 och börjar få bonus så behöver man ju inte va "kriminel" längre. Och sen är det förjävligt att dom under 25 som verkligen kör lungt och håller sig till lagen ska behöva betala så fruktansvärt mkt och behöva vänta tills 25 innan det börjar bli billigare tkr jag är väldigt dumt. Fan dom över 70 är ju mer olycksrisker än mga av oss unga..

Inget konstigt, känner till en tjej vars mamma har en Golf R32 MK5 som vinterbil och en bmw cab som sommarbil, och faktiskt använder dom själv. Vissa vill ha såna bilar, å de ska ju inte försäkringsbolaget ha nåt emot.
Jag kör lugnt o håller mig till lagen så risken för krock pga mitt fel e rätt liten...så ja vet inte hur ja pajar för andra så att premien går upp som en annan dude påstod...bullshit

338 Inlägg
7 mars 2008
hummer89 skrev:
chilibyte skrev:
Smakar det så kostar det ju  Betalar 12000/år helförsäkrat hos länsförsäkringar, inge farligt tycker jag. Men ska iaf byta till halv sen när det är dags att förnya försäkringen så man kan spara ytterligare några kronor. Bor man inte hemma så ska man ha bilen försäkrad på sig själv, har man inte råd då så får man byta bil eller helt enkelt vara utan. Ville egentligen ha folksam men dom ville ha 26000/år

26000 yikes... Men du har inga bonusar då antar jag?? morsan har ju en starkt "subba" och betalar 4000/halv(ifs).

Nä ingen bonus, 22år, utsatt bostadsområde.

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Inget konstigt, känner till en tjej vars mamma har en Golf R32 MK5 som vinterbil och en bmw cab som sommarbil, och faktiskt använder dom själv. Vissa vill ha såna bilar, å de ska ju inte försäkringsbolaget ha nåt emot.
Jag kör lugnt o håller mig till lagen så risken för krock pga mitt fel e rätt liten...så ja vet inte hur ja pajar för andra så att premien går upp som en annan dude påstod...bullshit

aa joo de vet jag men just hur bilen är stylad som wink Sånt gör inte dom tror jag.
mm just det jag menar, du kör normalt vilket inte jag gjort, har hastighetsbesvär tyvär hmm
lite rätt har han men spela roll, eftersom det är såå mga som gör så så har inte jag lust att leka ängel och följa lagen helt för att betala på tooook för mkt, inte efter att ha tappat en bil för över 30tusen nyss som jag fick tbx 485kr/skatt för...

Körv
3 535 Inlägg
7 mars 2008
Mortalis skrev:
hummer89 skrev:
Mortalis skrev:

Känner igen mig Mortalis, jag kör yrkestrafik ca. 100 mil i veckan å tar det jävligt lugnt i trafiken.
För det kommer säkert att hända något under den tiden jag jobbar med det jobbet. Så lika bra att ta det lugnt. Dessutom avskyr jag fartkameror smile

Truckdriving Man

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
chilibyte skrev:

inte lite pengar det hmm

338 Inlägg
7 mars 2008
hummer89 skrev:
chilibyte skrev:

inte lite pengar det hmm

Men jag har ju inte den försäkringen just för att den vart dyr tongue Har ju helförsäkrat hos länsförsäkringar för 12000/år. Och dom är billigast för mig med denna bilen.

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
chilibyte skrev:
hummer89 skrev:
chilibyte skrev:

inte lite pengar det hmm

Men jag har ju inte den försäkringen just för att den vart dyr tongue Har ju helförsäkrat hos länsförsäkringar för 12000/år. Och dom är billigast för mig med denna bilen.

Men jag vet men ändå att dom kan ta så mkt :yikes ^^

8 883 Inlägg
7 mars 2008
Har nu läst tråden och mitt råd är.
Om du inte bor på samma adress som din mamma/pappa så ska du inte skenförsäkra bilen!

Är olyckan framme så får du ingen ersättning, bolagen kollar vem som har det ekonomiska intresset i bilen och det är han/hon som anses vara ägare av fordonet.

Det här problemet med skenförsäkringar driver upp kostnaderna för oss alla och bolagen är välmedvetna om problemen och kan alla varianter wink

Fotograf på tierpidag.se

338 Inlägg
7 mars 2008
Ska du försäkra en Golf VR6 så rekomenderas atava. Dom ska va ruskigt billiga, vet inte hur dom funkar riktigt bara tongue

Sök