3392
Sök

Dyrt med försäkringar!

Kör Lastbil
108 Inlägg
7 mars 2008
Varför kan inte alla va ärliga och betala sina försäkringar själva. Vill man ha en fin bil får man fan betala för allt också annars så är de inte "din" bil. Jag har en volvo S80 2,5T -05a lite gubbig men den e fan fin och otroligt bra att köra med och jag har köpt den helt själv och betalar 1900 i månaden på försäkring och ja jag kan säga att de e min bil. Så till alla fuskare se till att skaffa er en bil ni har råd med annars är de inte er bil. Hoppas ni inte får ersättning om de händer nåt.

Volvo For Life

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Greatsnyggo skrev:
skenförsäkra ni grabbar  lura  försäkringsbolagen på  pengar , så kan ni stå där sedan med långnäsa och inte  få ut ett piss  för kvaddad bil .....Alla  har ett eget  val och göra  och man gör de man tycker  är bäst...Lycka till

mm jo, det är just det att ska man betala typ 13000/hel på bilen som är värt typ 30000 medans man kan få samma erbjudande för typ 4000/hel och låt säga att man håller sig på vägen i 3 år så har man lagt ut 39 000 resp 12 000, det är rätt mkt pengar och sen är det inte ens säkert att man åker dit, hade jag deremot haft en bil för 80 000+ så hade jag varit hederlig för då MÅSTE man fan ha råd med äkta i mina ögon.
Man väljer sina risker smile

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Triggrodamus skrev:
Varför kan inte alla va ärliga och betala sina försäkringar själva. Vill man ha en fin bil får man fan betala för allt också annars så är de inte "din" bil. Jag har en volvo S80 2,5T -05a lite gubbig men den e fan fin och otroligt bra att köra med och jag har köpt den helt själv och betalar 1900 i månaden på försäkring och ja jag kan säga att de e min bil. Så till alla fuskare se till att skaffa er en bil ni har råd med annars är de inte er bil. Hoppas ni inte får ersättning om de händer nåt.

22 900/året...

saabtok
1 306 Inlägg
7 mars 2008
hummer89 skrev:
Greatsnyggo skrev:
skenförsäkra ni grabbar  lura  försäkringsbolagen på  pengar , så kan ni stå där sedan med långnäsa och inte  få ut ett piss  för kvaddad bil .....Alla  har ett eget  val och göra  och man gör de man tycker  är bäst...Lycka till

mm jo, det är just det att ska man betala typ 13000/hel på bilen som är värt typ 30000 medans man kan få samma erbjudande för typ 4000/hel och låt säga att man håller sig på vägen i 3 år så har man lagt ut 39 000 resp 12 000, det är rätt mkt pengar och sen är det inte ens säkert att man åker dit, hade jag deremot haft en bil för 80 000+ så hade jag varit hederlig för då MÅSTE man fan ha råd med äkta i mina ögon.
Man väljer sina risker smile

Självklart  skulle oxå tycka de är  förjävligt att ha en bil som kanske är värd 10 000 och så bet man  en försäkring  som är värd mer än bilen per år , Så är de idag och de  beror på många olika anledningar till att försäkringen är dyr med på visa bilar och allt de där ....Kommer ihåg själv när ja hade en manta gsi tror ja bet en 4000 för den i halvförsäkring när ja var en 18 år och de var mycke pengar då ...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Muttley
7 mars 2008
=9 min åsikt om detta med försäkringar är att man bara är rent korkad om man försäkrar bilen på någon annan person som bor på en annan adress. precis som att försäkra i föräldrarnas namn när man flyttat ut.
när jag flyttade ut från boet tog jag över bilen själv pga att då gäller inte försäkringen längre på samma sätt liksom.
när man bodde hemma kunde far ha den och en tillägssförsäkring så att jag brukade bilen.

den dagen någon stjäl, eller ni krockar då får ni helt enkelt skylla er själva.

klarar man inte av kostnader runt en bil så kan man ju tänka efter och välja nått billigare tycker jag.

de är inte så dyrt för en vr6 du kan ju dela upp månadsvis istället så har du ju råd att börja betala direkt.
var inte dum mot dig själv.

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Greatsnyggo skrev:
Självklart  skulle oxå tycka de är  förjävligt att ha en bil som kanske är värd 10 000 och så bet man  en försäkring  som är värd mer än bilen per år , Så är de idag och de  beror på många olika anledningar till att försäkringen är dyr med på visa bilar och allt de där ....Kommer ihåg själv när ja hade en manta gsi tror ja bet en 4000 för den i halvförsäkring när ja var en 18 år och de var mycke pengar då ...

mm smile Men just det att jag va hederlig med den jag hade, men tkr de är såååå suuurt att svimma så man tappa 30000 på 4 sek sad innan jag fixade försäkring minns jag att va faaan, jag kan köra.(viisst man kan bli påkörd, älgar som prommenerar och sånt) men fick aldrig non chans att göra ngt åt det när allt blev svart o sen när man vaknar upp med en skrotad pärla, de sved/svider. Nu tänker man bara "skulle ha tagit HEL" men det hade inte hjälpt, hade fått betala mer på hel än vad jag fått tbx för bilen tyvär så jag vet inte.
Drf jag funderar HÅRT på detta som jag visste om innan redan.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
7 mars 2008
hummer89 skrev:
jonesono skrev:
It's your call... testa och se.

Pajar du bilen 80 mil från där den är skriven (på din fars ort) och han inte är den som har krockat den, utan hans son. Och sonen kanske har betalat lite på bilen.. kanske någon rep, någon transaktion här och där...
Tror du att de kommer klura på den karamellen?

men om du läst det så hade kanske du fattat med... eftersom man gör så att yngre än 25 får köra den så är det la inte olagligt??.. Nej det är det inte. och som andra säger det blir bara dyrare och så som jag fattat det..
Och vadå lagt ner pengar på den. säger ju bara att jag blev tvungen att laga generatorn or what ever it is för att den paja men farsan betalade den kakan.(då har jag bara legat den liksom)

Jo, jag fattar precis vad du säger och vart du vill komma... det gjorde jag för cirkus 7 inlägg sedan.
Om du tänker efter lite själv, så är det kanske en fördel om du bor hemma och din far "står" på bilen men att bilen får köras av personer under 25. Det håller inte att du "lånar" den 80 mil därifrån och har den där i din "ägo". Fattar fortfarande inte varför du replikerar mig? Du kommer ingen vart med det här... ut och testa det i verkligheten bland bolagen istället.

hummer89 skrev:
vet inte men du låter så negativ till detta så gissar på att du är ganska gamal och avis på dom som är mer framgångsrik när försäkringspriserna är så sjukt höga att man nästan spyr. Liksom jag har råd utan att fuska men ser det bara som väldigt osmart när andra kan det och man tjännar verkligen mkt på det tills man blivit 25.

Hahaha.. det här var dagens! big_smile
Nej, jag är inte negativ.. jag är analyserande realist... inte så gammal sådan heller.
Definitivt inte avis (hur fasen du får till detta är en vetenskap i sig)!

Fortfarande.. it's your call! Varför inte testa och se vad konsekvenserna blir?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Kör Lastbil
108 Inlägg
7 mars 2008
om du menade att s80n kostade runt 80000 så har du lite fel den gick på 220000. Och jag är definetivt inte rik eller nånting jag har slutat skolan och börjat jobba som lastbils chaufför och jag tjänar inte mer än nån annan. Är 19 år

Volvo For Life

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
=9 min åsikt om detta med försäkringar är att man bara är rent korkad om man försäkrar bilen på någon annan person som bor på en annan adress. precis som att försäkra i föräldrarnas namn när man flyttat ut.
när jag flyttade ut från boet tog jag över bilen själv pga att då gäller inte försäkringen längre på samma sätt liksom.
när man bodde hemma kunde far ha den och en tillägssförsäkring så att jag brukade bilen.

klarar man inte av kostnader runt en bil så kan man ju tänka efter och välja nått billigare tycker jag.

de är inte så dyrt för en vr6 du kan ju dela upp månadsvis istället så har du ju råd att börja betala direkt.

mm jo jag vet, men liksom betalar jag hel-f(no fusk) så kostar det mer än om jag krockar den efter 2 år när bilen ändå bara är värd 15000 för bolagen typ. Är så mkt att tänka på.

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Triggrodamus skrev:
om du menade att s80n kostade runt 80000 så har du lite fel den gick på 220000. Och jag är definetivt inte rik eller nånting jag har slutat skolan och börjat jobba som lastbils chaufför och jag tjänar inte mer än nån annan. Är 19 år

nej inte din bil jag menade, menade om jag hade en för det priset så är det klart jag kör med äkta HEL för då är bilen värt så pass mkt än att ha en svin dyr försäkring på 15000 som jag kmr att ha lagt ut mer på än bilen. INGET pikande på dig wink
Skillnaden mellan oss än så länge är att jag går skola och du jobbar(fast inkomst) så det blir lite annat än så länge smile

8 883 Inlägg
7 mars 2008
hummer89 skrev:
tkd_rille skrev:

mm jo jag vet, men liksom betalar jag hel-f(no fusk) så kostar det mer än om jag krockar den efter 2 år när bilen ändå bara är värd 15000 för bolagen typ. Är så mkt att tänka på.

+att du bli polisanmäld av försäkringsbolaget.
Att tänka som du gör att du skulle "tjäna" på det, ja det är rent ut sagt idiotiskt (ursäkta utrycket).
Ta bara den obligatoriska trafikförsäkringen och skippa resten om bilen bara kostar 15 000.

Så kan det gå...roll
http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=1953241
Senast redigerat av Hamilton (7 mars 2008)

Fotograf på tierpidag.se

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
hummer89 skrev:
tkd_rille skrev:

Att tänka som du gör att du skulle "tjäna" på det, ja det är rent ut sagt idiotiskt (ursäkta utrycket).
Ta bara den obligatoriska trafikförsäkringen och skippa resten om bilen bara kostar 15 000.

Så kan det gå...roll

Polisanmäld? vilka är dom konsekvenserna då?
75år på en porche
-gamtant som kör det får hjärtattack..
-det gäller en sviiiindyr bil(dom kollar upp det EXTRA mkt
-var helt enkelt blåsta i skallen...

MEn visst såå kan det gå, just som dom kom på det på så kör vi "jag är skriven hemma för att få ett extra bidrag fast bor inte här utan på ett annat ställe", har tänkt göra lika dant med bilen. för står far på min lägenhet i linköping där jag bor och jag krokar där så fattar ni nog sj att bolagen blir fett med ägda om inte det blir en stor olycka för då spricker all den planeringen.

1 082 Inlägg
7 mars 2008
Hamilton skrev:
hummer89 skrev:
tkd_rille skrev:

Så kan det gå...roll

Folk sliter hårt för att vara så pass korkade! smile

8 883 Inlägg
7 mars 2008
jonesono skrev:
Hamilton skrev:
hummer89 skrev:

Så kan det gå...roll

Folk sliter hårt för att vara så pass korkade! smile

Ja det måste bli jobbigt i längden att hålla reda på allt man hittat på big_smile

Fotograf på tierpidag.se

8 883 Inlägg
7 mars 2008
hummer89 skrev:
Hamilton skrev:
hummer89 skrev:

Så kan det gå...roll

Polisanmäld? vilka är dom konsekvenserna då?
75år på en porche
-gamtant som kör det får hjärtattack..
-det gäller en sviiiindyr bil(dom kollar upp det EXTRA mkt
-var helt enkelt blåsta i skallen...

MEn visst såå kan det gå, just som dom kom på det på så kör vi "jag är skriven hemma för att få ett extra bidrag fast bor inte här utan på ett annat ställe", har tänkt göra lika dant med bilen. för står far på min lägenhet i linköping där jag bor och jag krokar där så fattar ni nog sj att bolagen blir fett med ägda om inte det blir en stor olycka för då spricker all den planeringen.

Ja du gör som du vill, du är ju redan inne på linjen att lura systemet så ingen vitts med att fortsätta argumentera.

Du lär nog vakna en dag du med...

Fotograf på tierpidag.se

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:

Ja du gör som du vill, du är ju redan inne på linjen att lura systemet så ingen vitts med att fortsätta argumentera.

Ska tänka på det men gissar nog att det blir som du säger, enbart trafik igen beroende på om jag hittar ngt billigt bolag, hade ju folksam förrut vilket inte verkar lika billigt som då jag börja där. det hänger på vilket bolag. Tror inte jag vågar dra mig in på den linjen, fast måste nog ha Halv pga stölder därnere..

1 082 Inlägg
7 mars 2008
hummer89 skrev:
Hamilton skrev:

Ska tänka på det men gissar nog att det blir som du säger, enbart trafik igen beroende på om jag hittar ngt billigt bolag, hade ju folksam förrut vilket inte verkar lika billigt som då jag börja där. det hänger på vilket bolag. Tror inte jag vågar dra mig in på den linjen, fast måste nog ha Halv pga stölder därnere..

Atava?

442 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
jonesono skrev:
Atava?

mm, dom är billigast tror jag, runt 8-11000kr för hel

Smålänning
7 883 Inlägg
7 mars 2008
När jag gick i skolan hade jag egen bil.
Jag stog på den och betalade f-premien, skatten, reparationer, bensin m.m.

Jag hade råd för jag köpte inte en svindyr bil, och jag hade sparat innan just för att HA RÅD att ha bil.
Och ja, jag försökte också "lura" systemet, men min farsa sa att han bara behövde en bil.. slutdiskuterat...

Ett tips om du vill ha en lite modernare bil och slippa lura bolaget är skoda felicia eller nått sånt. 5000 kr i halv utanför city med bilen på gatan. Inte så rolig kanske, men är det det enda man har råd med, så är det ju så.. Bara att bita i det sura smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Diktator
433 Inlägg
7 mars 2008
Om jag skulle ha min 740 ståendes på mig sj skulle det kosta mellan 22 000kr - 30 000kr /helår med halvförsäkring.. Ställde den på morfar och då blev det helt plötsligt 4000/ helår halvförsäkring.. Helt sjuka priser...

Varför köra sakta när man kan köra fort?

Sök