3394
Sök

lönt o trimma audi A3 1.8t ?

252 Inlägg
8 mars 2008
Trådstartare
#1
Har en A3a -97a som gått ca 18000mil och undrar om den kan klara att trimmas till 250-300hk? serviceboken är ganska välfylld... tacksam för svar!

mvh chrille

Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 34&p=1
"Flest prylar när han dör vinner!"

252 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
#3
jag vet HUR jag ska trimma den men är det jag undrar om motorn pallar det för den har gått 18000mil?

Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 34&p=1
"Flest prylar när han dör vinner!"

124 Inlägg
8 juli 2011
#4
Onödigt att skapa en ny tråd när det finns en här redan.

Ställer samma fråga, klarar bilen en stor effektökning på ca 100 hästar om motorn har gått ca 18xx-22xx??


Forummoderator
26 339 Inlägg
8 juli 2011
#5
Taweri skrev:
Onödigt att skapa en ny tråd när det finns en här redan.

Ställer samma fråga, klarar bilen en stor effektökning på ca 100 hästar om motorn har gått ca 18xx-22xx??

Hur lång är ett rep?
Alltså..det är väldigt svårt att avgöra.
Hur låter motorn?
Hur har den gått genom åren?
Är den renoverad tidigare eller helt orginal?

Med flera frågor..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

130 Inlägg
8 juli 2011
#6
bättre å köpa en 200 s13 för 30-40tkr och släng i lite skit så behöver du inte förstöra en bra pendlarbil :p


124 Inlägg
8 juli 2011
#7
Tackar för era svar!!

Airone:   Jo du har en poäng där, tänkte mer på hur ägarna har kört bilen, ingen lust att lägga ner en massa trim och sedan får man reda på att ägaren innan har slirat med kopplingen tex...

Endid:   Är inte så insat i dessa bilar men har dem turbo? Är ute efter en bra turbo bil, vill inte köpa en turbokonverterad eller konvertera den själv, har ingen lust att plocka ut allting bara för att besikta den..
Dessutom har jag nog ingen ekonomi för att köra en sådan bil, säkert dyr i skatt och försäkring...


Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
8 juli 2011
#8
Taweri skrev:
Tackar för era svar!!

Airone:   Jo du har en poäng där, tänkte mer på hur ägarna har kört bilen, ingen lust att lägga ner en massa trim och sedan får man reda på att ägaren innan har slirat med kopplingen tex...

Endid:   Är inte så insat i dessa bilar men har dem turbo? Är ute efter en bra turbo bil, vill inte köpa en turbokonverterad eller konvertera den själv, har ingen lust att plocka ut allting bara för att besikta den..
Dessutom har jag nog ingen ekonomi för att köra en sådan bil, säkert dyr i skatt och försäkring...

Dom finns med turbo 1.8t (150hk) eller 1.8ts (180hk)

tokfrans
982 Inlägg
8 juli 2011
#9
300hk i en 1.8t är på gränsen för vad stakarna tål,

grenrör, turbo, spridare koppling och en mappning så fixar du biffen.. wink


124 Inlägg
8 juli 2011
#10
Rspeter:   Vilken tycker du är skönast att köra? är det bara annan motor i eller ändringar i chassi?

K1mm0:   tack för tipset!!! Det jag också tänkte fråga, hade tänkt mig annat grenrör, större turbo, kylare samt större spridare och självklart en koppling!

Men har kollat runt lite, hittar inte stakar från "kända märken" hittar mer stakar som är billiga, vet inte om jag kan lite på sånt och har hittat en del grenrör men vill inte ha gjutjärn vill helst ha i stål, rostfritt.
Gjutjärn är så tungt sad


tokfrans
982 Inlägg
8 juli 2011
#11
inge fel på gjutgärns rören.. rostfritt kan spricka om man handlar kina, stakar kan jag hjälpa dig att fixa fram smile


124 Inlägg
9 juli 2011
#12
Jo.. darför jag letar efter ett bra grenrör big_smile

Hemsidor eller personer som du känner som äger stakar?


tokfrans
982 Inlägg
10 juli 2011
#13
kolla med vr6rotrex här här på garaget smile han fixade stakar och allt till mig som jag behövde


RetarDz
27 Inlägg
20 december 2012
#14
Tänkte höra om ni lyckades få tag på vetiga trimdelar och vad det gick på?


124 Inlägg
22 december 2012
#15
Frugan_92 skrev:
Tänkte höra om ni lyckades få tag på vetiga trimdelar och vad det gick på?

Hör av dig med BSR, dem har flesta trimdelar till turbo motorer, men mycket till Audi !


1 Inlägg
28 juni 2015
#16
Hej!

Tänkte att det var bäst att skriva här istället för att skapa en ny tråd...Man vill ju inte göra sig ovänner i sitt första inlägg här på garaget...wink

Jag undrar då angående en Audi A3 jag är riktigt sugen på att införskaffa mig, det är en 2001 som har gått 15000 mil och har enligt ägaren 220hk i sig (1.8T som är chippad med sportavgas och öppet luftfilter med dumpventil.)

Länk: http://www.blocket.se/orebro/Audi_A3_1_ … 15&w=3

Då jag inte har så oerhört mycket pengar så vill jag veta ifall det finns några större saker som man måste tänka på ifall man införskaffar sig en sådan här bil som är så trimmad (om man jämför med originalhästarna på 149).

han har kört ett halvår med trimmet ungefär, finns det delar i bilen som då slits väldigt snabbt? Turbo, koppling etc.?
Behöver jag byta ut något eller är det bara att tuta och köra?
Nu är det dock alltid ett lotteri med bilköp känns det som för mig...

Så all hjälp uppskattas verkligen varmt!

/Kr002


Sök