3494
Sök

Ventilkåpspackning läcker Audi 80 -91

34 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Tjaba!

Har en Audi 80 -91 som läcker en jävla massa olja ifrån ventilkåpan, Var först på Biltema och inhandlade en som verkligen inte fungerade, trots det så drog jag till Autoexperten i Södertälje och chackade en annan som passade till min modell och den passade grymt bra och såg lite mer ut som originalet, men efter varmkörning så började det läcka från den. i bak (Ni står framför motorn och tittar in i motorrummet) på den högra sidan. Rev den igen och kollade om kanske locket är skevt, hittade lite grader i den, som jag slipade med försiktighet bort.

Sedan la jag högvärmepasta den röda ni säkert har chackat på biltema någongång. Men även den här hos Autoexperten.

Men den läcker fortfarande, Inte lika mycket dock, men det läcker... Inte bra!!
Vad ska jag göra, vad tror ni? eller du?

Skriv gärna massor med svar, Besiktning på onsdag.. Hehe! Ganska sent ute men vafan..

Hade...

Rubrik justerad av moderator.
Var god läs: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18176

mvh jonTe

The one and only
1 091 Inlägg
9 mars 2008
Är du säker på att det är från ventilkåpan då? Kan ju kanske vara någon packbox på baksidan som sagt upp sig.. Testa o tvätta rent ock sen kör en sväng så ser du exakt vart det läcker.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Forummoderator
26 351 Inlägg
9 mars 2008
Har med besiktning på onsdag..nervös som fan.
Hoppas det löser sig för dig..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

34 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Jag har tvättat rent.. och monterat packningen och kört en sväng, och det är solklart att det läcker på ventilkåpan.. på högra sidan längst bak på Ventilkåpan..

The one and only
1 091 Inlägg
9 mars 2008
Okej... Det verkar ju skumt att det läcker med ny packning + packnings-klet hmm  Men kolla så det är helt slätt påde på toppen och på kåpan. Kolla med en liten rätskiva eller något sånt, annars är det ju bara o ha på mer klet o hoppas på att det blir tätt. Lät du det torka ordentligt innan du provkörde?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

34 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Jadå! Det gjorde jag, men kan ju kolla och allt är planat och så som du säger, men rätskiva, vart kan jag få tag i de och vad är det för något..

34 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Med rätskiva, menar du då vattenpass?
Vilket jag inte tor men det enda jag kan komma på så här på rak arm..?

34 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Ska man buta pinbultarna vid byte av denna packning?

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
10 mars 2008
Pinbultar ska inte behöva bytas, sen är det värt att nämna att en ventelkåpa drar man åt ganska så löst och drar man för hårt är det inte ovanligt att det läcker hur fin packning man än har.

Rätskiva finns på t.ex biltema och är typ en linjal i metall som är väldigt rak.

- Time Attack -

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
10 mars 2008
är det korkpackning så sitter det distanser på pinnbultarna och om man sen byter till en packning i gummi så sitter dom distanserna i packningen så man måste byta pinnbiltar.. brukar följa med om man köper gummipackning..
jag har själv bytt 2 st såna..

Sök