3262
Sök

Något för alla raggare!

15 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
http://www.raggarportalen.se/  BEVARA DEN SVENSKA RAGGARKULTUREN
http://www.raggarportalen.se/modules/Link_us/images/logga-sow-468x60.gif
Senast redigerat av chevyxtreme (10 mars 2008)

4 506 Inlägg
10 mars 2008
Raggarportalen behöver en ordentlig uppdate måste jag säga. har sett ut
sådan i all evighet nu. lite tråkigt.

Annars, Keep it going!

Kan du andas kan du dö.

741 Inlägg
10 mars 2008
Egentligen, raggarkulturen det innebär gammla americanar bilar va? och inte volvo 740/240 ägare? kan tänka mig att det är en hel del 18 åriga 740 "raggare" som är medlemmar på den sidan och tror dom är äkta raggare, känns bara så tattigt om det är så yikes

4 506 Inlägg
10 mars 2008
Joo skrev:
Egentligen, raggarkulturen det innebär gammla americanar bilar va? och inte volvo 740/240 ägare? kan tänka mig att det är en hel del 18 åriga 740 "raggare" som är medlemmar på den sidan och tror dom är äkta raggare, känns bara så tattigt om det är så yikes

Ständigt o eländigt.
Raggare är en Livsstil, Inte en bil, Men en Raggare bör komma i en bil för att vara en raggare.
Och det är svårt att ha råd till en Cheva/Buick/Olds/Ford eller vad man nu vill ha när man är ung.
Det kräver Pengar, Platts, Tid. . . .

Så ge fädel i allt onödigt gnäll nu o skit i att skriva om ni inte har ngt vettigt att komma med.
Och ja jag håller med, Det finns gott om Odrägliga Blöjraggare, Men sedan så finns de seriösa med.

Kan du andas kan du dö.

741 Inlägg
10 mars 2008
_Wallis_ skrev:
Ständigt o eländigt.
Raggare är en Livsstil, Inte en bil, Men en Raggare bör komma i en bil för att vara en raggare.
Och det är svårt att ha råd till en Cheva/Buick/Olds/Ford eller vad man nu vill ha när man är ung.
Det kräver Pengar, Platts, Tid. . . .

Så ge fädel i allt onödigt gnäll nu o skit i att skriva om ni inte har ngt vettigt att komma med.
Och ja jag håller med, Det finns gott om Odrägliga Blöjraggare, Men sedan så finns de seriösa med.

Var inte menat som något gnäll smile bara undrade..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 mars 2008
Joo skrev:

eehm? jag är uppväxt med jänkare, min far körde dragrace när jag föddes, han slutade med det nåra år efter min födsel pga att pengarna inte räckte när jag kom till denna jord, då såldes race bilen och istället inhandlades en jänkare, en chrome victoria -55 sedan efter en massa år såldes även den pga ekonomiska skäl, men efter ett tag så inhandlades en chevrolet chevelle som vi hade några år och efter den blev det en pontiac trans am... och min far har åkt jänkare nästan hela livet innan det och innan jag föddes, men nu beskrev jag min uppväxt inte min fars.. sen så älskar jag musiken... så min fråga till dig är att har inte jag rätt att vara medlem på den där sidan bara för att jag inte har råd med en jänkare och har en merca och en sierra istället??  trots mitt intresse för jänkare, musiken med mera...

jag kanske inte är 100% raggare men jag har ett stort intresse för bilarna och musiken, och jag gillar raggar stilen även om inte jag går klädd som "raggare" till vardags smile

okej, nu kanske det inte var så du menade kanske men många andra tycker att man "inte får ha det intresset om man inte har en jänkare", kanske inte bokstavligen men ni förstår kanske hur jag menar smile
Senast redigerat av _Glenne_ (10 mars 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

741 Inlägg
10 mars 2008
Förstår vad du menar Glenne, och klart att det inte är något fel med det smile men skit i vad jag skrev där uppe tongue vet inte riktigt vad jag talar om när det gäller raggarkulturen, vet knappt vad som menas med det hehe..

7 120 Inlägg
11 mars 2008
Måste bara fråga vad som menas med "seriösa" raggare? hehe, lät nästan kul ju.

Smålänning
7 883 Inlägg
11 mars 2008
Aerodynamik skrev:

Folk som har det som livsstil och inte fjantar som blöjraggare...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

15 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Aerodynamik skrev:

Folk som har det som livsstil och inte fjantar som blöjraggare...

kan ju inte sägas bättre!!coolcoolcool

687 Inlägg
12 mars 2008
Aerodynamik skrev:

En raggare är en sån som svinar o dricker öl och är allmänt lortig och äcklig. Om dom är seriösa ja då är det ingen raggare.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
12 mars 2008
_Glenne_ skrev:
eehm? jag är uppväxt med jänkare, min far körde dragrace när jag föddes, han slutade med det nåra år efter min födsel pga att pengarna inte räckte när jag kom till denna jord, då såldes race bilen och istället inhandlades en jänkare, en chrome victoria -55 sedan efter en massa år såldes även den pga ekonomiska skäl, men efter ett tag så inhandlades en chevrolet chevelle som vi hade några år och efter den blev det en pontiac trans am... och min far har åkt jänkare nästan hela livet innan det och innan jag föddes, men nu beskrev jag min uppväxt inte min fars.. sen så älskar jag musiken... så min fråga till dig är att har inte jag rätt att vara medlem på den där sidan bara för att jag inte har råd med en jänkare och har en merca och en sierra istället??  trots mitt intresse för jänkare, musiken med mera...

jag kanske inte är 100% raggare men jag har ett stort intresse för bilarna och musiken, och jag gillar raggar stilen även om inte jag går klädd som "raggare" till vardags smile

okej, nu kanske det inte var så du menade kanske men många andra tycker att man "inte får ha det intresset om man inte har en jänkare", kanske inte bokstavligen men ni förstår kanske hur jag menar smile

Vet precis vad du menar. Har ägt en Mustang Hard Top '68 och var medlem i både en lokal klubb och ACCS american car club sweden. ACCS var jag medlem i tills för bara nåt år sen, då min ekonomi blev sämre.
Men intresset för Amerikanska bilar, klädseln, frisyrerna och framförallt musiken ligger mig varmt om hjärtat. smile
Känner en hel del "äkta raggare" både vettiga och en del mer tvivelaktiga. wink
Men kommer det en chans att åka på en gammelbilsträff är jag inte sen att ta den.

Och det finns inget skönare än att glida runt i en rejäl jänkare en varm sommarkväll med skön musik från stereon och V8 bubblande genom rören.. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

2 594 Inlägg
12 mars 2008
jag skulle nog skjälv definjera mig skjälv som söndags raggare  smile vanligt klädd till vardags men sen på helgerna kan man ta fram pärlan och åka på träffar å svina hehe

15 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:
Aerodynamik skrev:

En raggare är en sån som svinar o dricker öl och är allmänt lortig och äcklig. Om dom är seriösa ja då är det ingen raggare.

tror du har missförstått det hela lite....roll

687 Inlägg
30 mars 2008
Jag var ju inte så överdrivet seriös när jag skrev det. självklart vet jag att det inte är så.

15 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
volvo_Tobias skrev:
Jag var ju inte så överdrivet seriös när jag skrev det. självklart vet jag att det inte är så.

Ok:)tongue

2 182 Inlägg
30 mars 2008
Är medlem där smile ska förhoppningviss snart köpa en av mina drömbilar smile En Cadillac Fleetwood big_smile mumma

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sök