3670
Sök

Japsdämpare på Volvo?

8 Inlägg
15 mars 2008
aldrig en japsdämpare på en volvo.

Avstängd
519 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
AdamOpel skrev:
volvo_nicke3 skrev:
martincool skrev:
ta bort en dämpare istället
den har fått sitt av ett skäl.

får ta bört den andre dämparn, har redan tagit bört den bakre tongue och sätta dit en bit 3" i slutet så blir de sketa bra smile haha tongue tack för alla svar och åsikter

a jösses...tiahölmare wink

hahaha big_smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

25 Inlägg
15 mars 2008
ett klart neeeeeeeeeeejjjjjjjjj.

med lem
1 147 Inlägg
15 mars 2008
jag kör med japs på min och bryr mig inte så mycket om tyckare och förståsigpåare
jag gillar det o såhär ser det ut smile

http://www.garaget.org/archive/21539/17560/17560-589434.jpg

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

BMW fantast
1 172 Inlägg
15 mars 2008
japsdämapre ska sitta på japps... det tycker jag... kör emd raka rör.. kör med stuprör:D

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Avstängd
519 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
AeroMalm skrev:
japsdämapre ska sitta på japps... det tycker jag... kör emd raka rör.. kör med stuprör:D

haha de skulle va mäktigt big_smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
Gasglad
295 Inlägg
16 mars 2008
dallelito skrev:
jag kör med japs på min och bryr mig inte så mycket om tyckare och förståsigpåare
jag gillar det o såhär ser det ut smile

http://www.garaget.org/archive/21539/17560/17560-589434.jpg

Du är inte ensam, har japs på min med. Man vill ju inte vara som alla andra.

dARKiE
5 031 Inlägg
16 mars 2008
Noo, ingen japse på volvo!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 813 Inlägg
16 mars 2008
removal skrev:
ser för jävligt ut..ser billigt ut..passar bra på typ supra å sånt..de e va jag tycker iaf

därför supran har japs då för det ser billigt ut?? så du menar att en volvo ska ha ett mer dyrare alt än supran ?? haha gillar dit svar;)

skit i vad alla andra tycker gör som du själv vill det e du som äger bilen och kör med den..
jag har haft japs på volvo s40 peugeot 405a skoda octavia och vafan det lätt gött och såg bättre ut än orginal så jag var nöjd var ingen annan det så synd om dig..   ska man klaga på en japs man ser dom som stylar ibland som kan se fan så mkt värre ut en japs på en volvo måste jag säga..

upp till var och en vad som e snygg och fult ..  hade alla gillat samma hade värden varit ful alla kört samma bilar samma kjolar m.m sen jämte en sitter en flickvän som ser lika dan ut som alla andras JIPPI wink

hade jag varit dej köp japs om du vill annars inte upp till dej ingen annan

Åk före du så väntar jag på dig där..!

glad
493 Inlägg
16 mars 2008
jag tycker inte att det är något fel med japsdämp på volvo, det låter rätt gött. men då ska den inte synas, utan bara slutdelen ska synas. annars är väl en vanlig sportdämpare nått?

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

Meister
6 763 Inlägg
16 mars 2008
Bara för att störa er lite mer så kan jag säga att jag hade planer på att ha dubbla japs på Camaron. Att de heter japs  är ju för att de kom på de först. Men jag ser inget fel i att ha de vare sig på en Volvo eller en Cheva så länge de ser ordentligt ut och inte hänger.

Fattig.
27 Inlägg
16 mars 2008
Nja Volvo + japs käns lite hmm fel?`hmm

529 Inlägg
16 mars 2008
ska det sitta en japs på en Volvo ska det precis sticka ut under kofångaren.. inte 1 m  utanför på vissa bilar då är det riktigt fult.

Volvo fore life :)

1 418 Inlägg
16 mars 2008
Marlboroman skrev:
Har en på 850in för att få lite ljud i den. Låter då betydligt bättre än dämparen med fick med från JT. Den sitter dock bakom galleren i bakkjolen så det är mest slutröret som syns av den. Sen att jag dessutom tycker den är snyggare än en vanlig trökig oval plåtburk va ju också ett bidragande skäl till varför den inhandlades.

Det passar dock inte på alla byggen.

jo men så är resten av din bil ful också.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Pirat
426 Inlägg
16 mars 2008
Anledningen till att folk inte gillar japs på Volvo beror väl på dessa "volvoraggare" som sätter på en 4" dämpare på sin 740 -85 så det låter allmänt förjävligt och ser förjävligt ut när dem i flesta fall sticker ut 2m bakom bilen.

Personligen tycker jag det är ok så länge man anpassar ljuddämparen till sin motor och installationen är snygg! smile

Meister
6 763 Inlägg
16 mars 2008
Olzzon skrev:
Anledningen till att folk inte gillar japs på Volvo beror väl på dessa "volvoraggare" som sätter på en 4" dämpare på sin 740 -85 så det låter allmänt förjävligt och ser förjävligt ut när dem i flesta fall sticker ut 2m bakom bilen.

Personligen tycker jag det är ok så länge man anpassar ljuddämparen till sin motor och installationen är snygg! smile

De tror jag åxo på big_smile

Avstängd
519 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
dj_padde skrev:
removal skrev:
ser för jävligt ut..ser billigt ut..passar bra på typ supra å sånt..de e va jag tycker iaf

därför supran har japs då för det ser billigt ut?? så du menar att en volvo ska ha ett mer dyrare alt än supran ?? haha gillar dit svar;)

skit i vad alla andra tycker gör som du själv vill det e du som äger bilen och kör med den..
jag har haft japs på volvo s40 peugeot 405a skoda octavia och vafan det lätt gött och såg bättre ut än orginal så jag var nöjd var ingen annan det så synd om dig..   ska man klaga på en japs man ser dom som stylar ibland som kan se fan så mkt värre ut en japs på en volvo måste jag säga..

upp till var och en vad som e snygg och fult ..  hade alla gillat samma hade värden varit ful alla kört samma bilar samma kjolar m.m sen jämte en sitter en flickvän som ser lika dan ut som alla andras JIPPI wink

hade jag varit dej köp japs om du vill annars inte upp till dej ingen annan

så sant  tongue

Avstängd
519 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
JohanMR850 skrev:
ska det sitta en japs på en Volvo ska det precis sticka ut under kofångaren.. inte 1 m  utanför på vissa bilar då är det riktigt fult.

ja, de ska va lite diskret då annars är de inge snyggt som du säger tongue

287 Inlägg
16 mars 2008
köp det du själv tycker är snyggt:) skit i vad andra tycker. montera dit det snyggt och prydligt så det inte hänger och sticker ut flera cm.. sen ljudet tycker inte jag är så tokigt heller...

mvh

volvo ska de va :)

Sök