3407
Sök

A_Lindahl's Golf 2:a.. Händer lite så där lagomt mkt..

Lite överallt..
612 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Hejsan alla glada bilentusiaster!

http://dayb8w.blu.livefilestore.com/y1pgA7KnovQM4WgPCiPy7x4O7Vw6oVXkUNTZkXv1TmNflDaqnZJ2pMl_t9BBw6Ep-KGUV-icfuUP7wjEy90ajmPAQ/A_Lindahl3.jpg

Eftersom att jag tycker det är så kul att läsa och se alla andras projekt, så känner jag att jag också måste lägga upp en tråd, så att ni kan följa mitt lilla bygge. Det är min första projekt tråd, så klaga inte allt för mycket. wink Kommer dock inte att bli något 50.000:- bygge, utan bara ett försök till att allmänt frächa upp bilen inför sommaren!

Bilen då, en Golf 2:a CL från 87 som jag köpte förra sommaren och rostlagade och donade med. Köpt för 5.000:- av en tant som finns i bekantskaps kretsen, och som har servat bilen regelbundet på verkstad, med oljebyten och dylikt.
Blev mest ett rostlagningsprojekt för att lära sig laga rost, men nu kommer nästa steg, att göra den redo för sommaren.

http://dayb8w.blu.livefilestore.com/y1pgA7KnovQM4XKQLunq0vJonSUrFyKi6_KJXEW28m0VpovIT1hiuZex_TubjuKprKu98q2DAKBFGek4cpAY-SBLQ/to%20do.jpg        [  ] - Ska göras [/] - Pågående arbete/Beställt [x] - Klar 

[X] *Dietrich Rs-Front
[X] *Mattig Bakkjol & diffusor
[  ] *Röd/Vita Bakljus -Blir nog svarta eller hemmagjorda
[  ] *Strålkastare m. kors
[X] *Emblemlös grill m. grillmask -Blev emblemlös med Kamei replika ögonlock
[X] *Ta bort antennen
[X] *Lägga igen nummerplåts platsen
[X] *Ta bort torkaren och spolarmunstycket bak
[  ] *Nya fälgar i Svart/Silver, ev. Svart/Krom
[  ] *Ny ratt
[  ] *Tona rutorna runt om
[  ] *Dra ut dubbla ljuddämpare bakåt
[  ] *Ev. göra egna sidokjolar
[/] *Ny lack i samma kulör
[X] *Lacka bakspeglarna -Borttagna helt!
[  ] *Lackera lite små detaljer inuti
[  ] *Ev. sänkningssats om kjolpaketet tillåter
[  ] *Måla bromsok & trummor
[  ] *Lite mera multimedia ska in i bilen framöver
[X] *Ta bort de svarta listerna på sidorna

Listan är inte i någon speciell ordning, utan sakerna kommer att utföras efter hand beroende på tid, lust, prioritet och framför allt pengar!
Lacken kommer jag att göra själv, så får väll se hur det går. Är första hellackeringen jag gör.
Saker som jag kommer på efteråt fylls i listan eftersom.

Kommer att uppdateras så ofta jag kan, och ska försöka ta många fina bilder!

Kommentera gärna och kom med tips & förslag!

Här kommer lite bilder på hur bilen ser ut idag:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24375/294884_434y4d.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24375/294882_cs1tpw.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24375/294876_9tloqu.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24375/294885_6cf9e3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24375/294886_i2n1k2.jpg

Hoppas läsningen blir intressant! smile
Senast redigerat av A_Lindahl (28 mars 2009)

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Lite överallt..
612 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
Har funderat och kollat på lite bilder..

Tror det ev. blir något som liknar detta i baksätet sedan när utsidan är klar.. om intresset fortfarande finns kvar då alltså..

Försökte iallafall göra ett baksäte.. lol
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24375/300796_x4nfp4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24375/300797_7njsgg.jpg

Det ska iallafall likna en skärm där längst ute, men "skillsen" i SketchUp är inte dom bästa! big_smile
Och den blir inte i den färgen skulle jag tro, utan blir nog troligast i svart vinly och där den randen som är svart nu blir i vit vinyl.

Kan bli fint med ett lite Playstation samt skärmen ihopkopplad med DVD:n där framme, för dom där bak! big_smile

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Konstruktör
1 053 Inlägg
10 april 2008
Lyckas du göra det där är du fan inte dålig.
Det kommer bli riktigt häftigt.

Detta ska följas.
Lycka till!

Lite överallt..
612 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
NdL skrev:
Lyckas du göra det där är du fan inte dålig.
Det kommer bli riktigt häftigt.

Detta ska följas.
Lycka till!

Vi får väll se hur dålig jag är när projektet är klart. wink

Lite överallt..
612 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
10/4

Har inte börjat riktigt med bilen ännu..

Ska lämnas in på verkstad nästa onsdag för lyftarbyte, så den kanske går lite bättre.. hmm

Har börjat göra ordning platsen där jag ska hålla till iallafall, bilder kommer på den senare
Ska även beställa lite grejor senare, som en till ljuddämpare, elektrisk bagageöppnare och lite mer småpill..

Ska åka och införskaffa lacken nästa fredag, så blir intressant och se vad det blir för färg.. har inte bestämmt mig än..smile

Studerande
219 Inlägg
10 april 2008
verkar vara 1 nice projekt, bara fortsätt, lycka till tongue

815 Inlägg
10 april 2008
Det blir fint det här smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 april 2008
kul, kommer bli intressant att följa smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Lite överallt..
612 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
16/4

Fick tillbaka bilen idag efter att ha varit inne för lyftarbyte.. Har bytt alla lyftare, men knackar fortfarande på en ventil.. hmm

Börjar tro att en kanal sitter igen, så skulle ha försökt fått bort skiten..

Någon som har nå förslag? Är det att köpa en flaska engine flush som gäller?

Lite överallt..
612 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
22/4

Har beställt kjolpaket nu, rättare sagt igårkväll, så får väll se om det kommer om en 2-3 veckor..! smile

Ska även beställa den andra ljuddämparen och elektriska öppnaren till bakluckan från Dan Mobility, bara det blir bättre pris på ljuddämparen..

*EDIT* Om någon har nåra Mk3 stolar till typ Vr6 eller liknande, gärna i skinn, så skriv till mig.. Intresserad av att köpa nästan allt, bara det är i bra skick..
Byter gärna mina stolar + pengar.. smile
Senast redigerat av A_Lindahl (22 april 2008)

Lite överallt..
612 Inlägg
24 april 2008
Trådstartare
24/4

Har beställt en till ljuddämpare, inte japs, utan "tyskstuk" tydligen..roll Har även beställt ett öppningskitt till bakluckan.

4 586 Inlägg
26 april 2008
A_Lindahl skrev:
16/4

Fick tillbaka bilen idag efter att ha varit inne för lyftarbyte.. Har bytt alla lyftare, men knackar fortfarande på en ventil.. hmm

ja någon typ av invändig motortvätt skulle ev behövas samt en fin helsyntet olja

Lite överallt..
612 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
jorre83 skrev:
A_Lindahl skrev:
16/4

ja någon typ av invändig motortvätt skulle ev behövas samt en fin helsyntet olja

Har fixat problemet, så det är inga problem längre.. Går numera som en klocka! smile

Ska bli kul att höra hur den låter med dubbla DTM-rör.. big_smile

Like it German
378 Inlägg
27 april 2008
Ser spännade ut.. jobba på smile
vart beställde du ljuddämparn med tyskstuk? smile

/ K

Hur många skruvar fick du över?....

Lite överallt..
612 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
kimmy89 skrev:
Ser spännade ut.. jobba på smile
vart beställde du ljuddämparn med tyskstuk? smile

/ K

Beställde den på Danmobility.. Jag skulle kalla den japsdämpare, men det är nu bestämt att de kallas för DTM-ljuddämpare.. tongue

http://media.thg.dk/DAT/pic/l/46063.JPG

Dubbla sådana blir det.. big_smile

Lite överallt..
612 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
Jaha.. nu har det roliga hänt..

Femmans växel har helt lagt av.. bara raslar när man lägger i den, samma om man trycker ner kopplingen så raslar det lite lätt..

Alla andra växlar funkar, utom 5:an..

Någon som vet om det är svårt att byta växellåda på en Golf 2:a CL -87? Och någon som vet var problemet är?

Drop Shop
926 Inlägg
10 maj 2008
kolla så inte växellänkaget är kasst. bussningar osv.

låda är inte svårt att byta smile
Ingenting som är ivägen på de gamla golfarna. lossa drivaxlarna och bultarna som håller lådan så ramlar den ner fint.
dock gaaanska mycket smidigare om man lyfter motorn. men inget måste-

Lite överallt..
612 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
mellowd skrev:
kolla så inte växellänkaget är kasst. bussningar osv.

låda är inte svårt att byta smile
Ingenting som är ivägen på de gamla golfarna. lossa drivaxlarna och bultarna som håller lådan så ramlar den ner fint.
dock gaaanska mycket smidigare om man lyfter motorn. men inget måste-

Okej..
Tror inte att jag lyfter ur motor i första taget..
Ska vara om det är helt omöjligt att byta den med motorn i, så kanske den åker ur..tongue

P.S ingen som vet av några sprängskissar på växellådan min, eller ja, på hur lådan sitter fast i drivaxlar och så..

4 586 Inlägg
10 maj 2008
A_Lindahl skrev:
Jaha.. nu har det roliga hänt..

Femmans växel har helt lagt av.. bara raslar när man lägger i den, samma om man trycker ner kopplingen så raslar det lite lätt..

Alla andra växlar funkar, utom 5:an..

Någon som vet om det är svårt att byta växellåda på en Golf 2:a CL -87? Och någon som vet var problemet är?

ska inte vara några större problem dock så kan drivaxlarna sitta som berget

28 Inlägg
10 maj 2008
jag har bytt låda på min för något år sen och såhära i efterhand så skulle jag ha lyft ut motorn... är väldigt bökigt o göra det med motorn på platts... man måste ju tillta hela motorn för att det ska gå. och det är väldigt lätt o det går snabbt att få ur motorn.. mitt råd är att ta ur motorn .. några timmars jobb bara.. köp en rep bok innan du gör nått om du inte redan gjort de:)

Audi S4 4.2 - DLS/ALPINE

Sök