3262
Sök

Luktar brännt

bihfocus
3 april 2008
Trådstartare
Hej.

Är det bara jag som känner det eller har någon annan känt på lukten av att det luktar brännt i motorn. På min bil så vill det gärna lukta lite när man varvar den alltså ska köra så snabbt som möjligt från 0 - 100. Vad är det som luktar isåfall? Är det jag som varvar skiten ur den isåfall???

Turbocharged
421 Inlägg
3 april 2008
Du slirar kanske på kopplingen?
Kan vara däck/bromsar som luktar med om du känner lukten efter du har kört hårt.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

bihfocus
3 april 2008
Trådstartare
Ne jlukten kommer när jag varvar den alltdå gasar upp till 5 - 6000 varv sen växlar nästa och såvidare. Kan det vara så att jag varvar för mycket en 1.6:A med 16v

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 april 2008
åk till en verkstad och be dem provköra, brännt är ett rätt vitt begräpp... får nån kunnig känna lukten så kan de säkert avgöra vad som felar.

kan ju vara precis allt från en räv som dött på grenröret till tät vevhusventilation...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

bihfocus
3 april 2008
Trådstartare
hahahahahahhh en död räv hahah. Okey.. Ja får väl göra det men de kommer tycka jag är dum som varvar bilen så mycket. Det är ju trotts allt en 1.6:a den luktar inte brännt vid normal acc utan bara vid idiot acc som att varva den i 6000rpm

3 235 Inlägg
3 april 2008
är nog kopplingen som luktar.
Biter den i ordentligt när du släpper upp den?

bihfocus
4 april 2008
Trådstartare
engolf skrev:
är nog kopplingen som luktar.
Biter den i ordentligt när du släpper upp den?

Ja det gör den väl den slirar inte iaf. Aja skall ringa en Ford verkstad och fråga :-)

Besserwisser
56 Inlägg
4 april 2008
den luktar inte bränd olja då? tänkte ifall du har oljelekage.

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 april 2008
bihslk skrev:
hahahahahahhh en död räv hahah. Okey.. Ja får väl göra det men de kommer tycka jag är dum som varvar bilen så mycket. Det är ju trotts allt en 1.6:a den luktar inte brännt vid normal acc utan bara vid idiot acc som att varva den i 6000rpm

tvärt om, en 1.6 måste du ju dra ur för att komma nån stans.  Jag har en 1.8 och drar den upp mot 9000rpm, visst den är lite ombyggd men det är på de högre varven som effekten finns att hämta i små motorer smile

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 703 Inlägg
4 april 2008
Ooh, farsgubben hade samma 'fel' på sin focus. Började lukta bränt ibland. Han hade innne den på ford samt ett par andra ställen utan att hitta vad det var som luktade.

Jag gissar ändå på nån oljedroppe som hamnar på antingen grenrör eller avgassytem.

bihfocus
4 april 2008
Trådstartare
hm konstigt.. Men konstigt att det bara luktar vid när jag accelerera upp emot 6000 rpm inte vid normal körning eller acc. :-)

687 Inlägg
4 april 2008
Kanske är ventilkåpspackningen som läcker lite. den kanske inte läcker när du kör normalt men när du varvar som fan kanske det läcker.

80 Inlägg
5 april 2008
Luktar de bränd plast lr disel lr sött lr röv lr vad??
Försök ge oss "en lukt"...

De man inte har... å de man inte får....de gör man!!!!!

bihfocus
5 april 2008
Trådstartare
Luktar mer kanske då som hm va fan ska jag säga.. Svårt med detta. Kan det vara generatorremmen som luktar den ser sprucken ut ska byta den tänkte om den slirar lite när man varvar

1 703 Inlägg
5 april 2008
Farsan påstod att det luktade bakelit, typ bränd elektronik i sin focus. Jag avfärdade det som dumheter smile

bihfocus
5 april 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:
Farsan påstod att det luktade bakelit, typ bränd elektronik i sin focus. Jag avfärdade det som dumheter smile

Nej inte elektronik... Nej Nej. Men kan vara vadsomhelst.. ska kolla under bilen lite ifall olja läcker någonstans

80 Inlägg
5 april 2008
bihslk skrev:
Luktar mer kanske då som hm va fan ska jag säga.. Svårt med detta. Kan det vara generatorremmen som luktar den ser sprucken ut ska byta den tänkte om den slirar lite när man varvar

Kan vara så,nog för att de brukar höras då men!!
Lr oxå en kåpa som ligger emot nån rem el så å blir varm...de luktar iaf bränd plast...vet du inte hur de luktar så tänd eld på nå av plast...då vet du!!

De man inte har... å de man inte får....de gör man!!!!!

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 april 2008
Jetman skrev:
bihslk skrev:

Kan vara så,nog för att de brukar höras då men!!
Lr oxå en kåpa som ligger emot nån rem el så å blir varm...de luktar iaf bränd plast...vet du inte hur de luktar så tänd eld på nå av plast...då vet du!!

hehe provelda lite av varje i små burkar big_smile

bihfocus
6 april 2008
Trådstartare
hahahhah jag kan tända på hela bilen och sen kolla :-)

Galen
849 Inlägg

Sök