2974
Sök

740 Tic -85 VS Saab 900 Turbo -94

8 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
Vad skulle ni välja 740 Tic -85  VS Saab 900 Turbo -94, ge gärna anledningar varför ni just valt den bilen smile

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
8 april 2008
är ju lite skillnad i ålder....!! men bakjhuls drift al the time....!! så självklart 740 tic

kommer nog bli 2 läger här volvo älskare mot volvo hatare....hehe

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
8 april 2008
Stenålder utan finess eller skaplig modern med komfort. Mitt val skulle inte vara svårt även om jag helst skulle hoppat över dem båda. Som kul bruksbil året runt vinner saaben lätt. Som skabbig vinterbil som kan köras till skroten om det går sönder vinner volvon. Så vad skall du ha bilen till?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

124 Inlägg
8 april 2008
skulle tagit 740:in ... roligare o köra turbo bil med drivningen i rätt ände

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med

7 100 Inlägg
8 april 2008
saaben lungt!
trimvänlig,bra komfort,snygga

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 532 Inlägg
8 april 2008
Volvon.
Den är trimvänligare, billigare i inköp och det är billigare reservdelar!
Visst ja den driver i rätt ände!

Bmw Love
164 Inlägg
8 april 2008
tycker att Volvon är la roligare att köra, men åldern gör nog att jag skulle valt Saaben

Bmw är ingen bil, det är en livstil!

julgran
214 Inlägg
8 april 2008
Volvon!

Håller bra, trimvänlig, mycket kul bil att köra = bakhjulsdrift

124 Inlägg
8 april 2008
instämmer helt

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med

430 Inlägg
8 april 2008
Ingen dålig volvo/saabgrej här inte. Men Saab:en är bra mkt nyare, har förmodligen abs och mkt mera krocksäkerhet än volvon.

Kör visserligen saab nu och spär på volvo vs saab, men saabnissarna var så ensamma här.

Sen tänk när sommaren kommer. Klimatanläggning. wink

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 april 2008
saabN e la lite rappare kanske men handbromsen sitter i fel ände...dom går rätt fint annars me chilppat

740ins motor tror jag slår saabmotorn duktigt om man ska skruva upp effekten lite och ändå behålla motorn orörd....hårdvarumässigt...e dock inte helt hundra men skulle tro de

Drifttekniker VA
580 Inlägg
8 april 2008
Varför inte en 940 TIC istället för 740?

430 Inlägg
8 april 2008
Xuri skrev:
saabN e la lite rappare kanske men handbromsen sitter i fel ände...dom går rätt fint annars me chilppat

740ins motor tror jag slår saabmotorn duktigt om man ska skruva upp effekten lite och ändå behålla motorn orörd....hårdvarumässigt...e dock inte helt hundra men skulle tro de

Handbromsen tar bak på Saab sen slutet på 80-talet har jag för mig. Rätta mig den som vet mer exakt. Min är då bak iaf. big_smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 april 2008
megaman_k skrev:
Xuri skrev:

Handbromsen tar bak på Saab sen slutet på 80-talet har jag för mig. Rätta mig den som vet mer exakt. Min är då bak iaf. big_smile

Ja men va fan kan jag hjälpa att jag e ute å cyklar eller ? wink Tänkte på att de var gamla 900 men såg de nu tongue

en polare trodde nämligen han börnade med sin 900 OG när handbromsen var dragen...men sen sa han ...ååå fan vad de luktar ...då stod hjulen still å kopplingen rök

hahahaha

huh?
10 427 Inlägg
8 april 2008
Det tragiska (för Saabens del) i jämförelsen är ju att en 9 år äldre Volvo verkar ha samma värde som Saaben.

Men om 740n har gått 37000 mil så börjar det väl bli dags för nedläggning.
Fast Saaben kanske inte är den fräschaste heller. Gå efter skicket. big_smile

160 Inlägg
8 april 2008
är saabs växel lådor bra? , trevliga åkbilar  att åka fort med,men volvon är roligare att leka med ,och mer lättmekad..

7 100 Inlägg
8 april 2008
insanebrains skrev:
är saabs växel lådor bra? , trevliga åkbilar  att åka fort med,men volvon är roligare att leka med ,och mer lättmekad..

japp,dom är bra!
det är inte så som alla säger att saabs lådor rasar ofta,vet många som har saab och deras lådor har hållt,därimot känner ja några som har volvo och deras lådor rasar hela tiden,vet många som de har hänt så för!
polarn sköt 3 st förra sommarn han!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Smålänning
7 883 Inlägg
8 april 2008
Inget fel på saabs växellådor. Gäller bara att du lär dig köra bil wink

Men i denna jämfördelsenb skulle jag tagit volvon. Gillar inte alls "NG"900.

Varfölr inte ta det bästa av två världar och stoppa en saab turbomotor kopplad till en BMW Getrag i 740-karossen/chassit big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Med.lem
3 759 Inlägg
8 april 2008
Hade valt volvon, då jag inte alls gillar sorkdrift

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
9 april 2008
SAAB:en utan tvekan

740:in är uråldrig och har vinteregenskaper som Bambi på hal is, dessutom verkar de flesta 740 turbo vara mer eller mindre slutkörda

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Sök