3037
Sök

740 Tic -85 VS Saab 900 Turbo -94

406 Inlägg
9 april 2008
Beror väl på om man bara ska sladda omkring och hålla på, då är nog volvon det rätta,

:DPlattan i mattan:D

2 164 Inlägg
9 april 2008
Ska man trimma är de ju saaben man ska ha.
Finns ju både delar till en låda eller montera in en 9-3ss låda så kan man trimma hur mycket man vill utan att tänka på lådan.
Sen är ju motorn i saaben klart mer trimvänlig då man inte behöver öppna motorn förrän över 450 hk med rätt kring utrustning.

MVH

F

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 april 2008
svårt val det där.. jag är volvo hatare men jag älskar RWD också.. så jag tror kanske att jag skulle ha valt volvon pga RWD endå... annars tycker jag saab är mkt finare bilar än volvo men då är ju nackdelen med dom att det är FWD

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

336 Inlägg
9 april 2008
Turtleboy skrev:
Volvon.
Den är trimvänligare, billigare i inköp och det är billigare reservdelar!
Visst ja den driver i rätt ände!

Där har du nog fel, inte är volvon billigare i inköp, saabar är allmänt mera lättrimade  mot volvon.
Hade valt saaben, då den är bra mycket nyare. Lådorna håller bra om man kan köra bil.

8 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
MrTurbo skrev:
Stenålder utan finess eller skaplig modern med komfort. Mitt val skulle inte vara svårt även om jag helst skulle hoppat över dem båda. Som kul bruksbil året runt vinner saaben lätt. Som skabbig vinterbil som kan köras till skroten om det går sönder vinner volvon. Så vad skall du ha bilen till?

Jag kommer andvända bilen mest som bruksbil fram tbx till jobbet, vill ändå ha någon men kan fixa lite kräm i iaf, finns lite raksträcker på väg till jobbet så skönt köra om söndags åkarna.

1 532 Inlägg
9 april 2008
megaman_k skrev:
Ingen dålig volvo/saabgrej här inte. Men Saab:en är bra mkt nyare, har förmodligen abs och mkt mera krocksäkerhet än volvon.

Kör visserligen saab nu och spär på volvo vs saab, men saabnissarna var så ensamma här.

Sen tänk när sommaren kommer. Klimatanläggning. wink

Jag har AC i min GLE!

Sök