TP_ skrev:
MrVain skrev:
Turborna ska hålla bilens livslängd om man sköter bilarna rätt... Å Livlängd ska vi inte prata om BMWs M5 V8 då den är ganska ökänd för å jävlas. Finns en anledning till varför 98or och 99or nästa skänks bort på blocket...
98? Läs på innan du börjar skriva något.
Att turbona håller en livslängd på RS6 och RS4 biturbovagnarna är en grov lögn.
80% av svensksålda RS4 B5 har utbytta aggregat efter 16 000mils användning.
53% av svensksålda RS6 C5 har utbytta aggregat efter 16 000mils användning.
Att M5:ans V8 är känd för att jävlas? Nöt..
99-00 var LMM känsliga bitar, även Vanosenheterna samt lite dåligt komp i motorerna (drog lite olja, och inte riktigt full effekt). Dessa bitar åtgärdades till 01 med andra LMM och backventiler för vanosenheterna samt nya foder&kolvar i blocket. Där blev M5 en riktig kanonbil.
En anledning till att jag inte u nuläget kör RS4/RS6 är att de INTE går att regga med dragkrok, hur man än gör, de är inte typade med det ifrån fabrik.
Håll tråden seriös, ist för löst snack som "sladda ställ........... m5............ rs4...... mer bus....... yeah..... turbokick.....gött......".
FireTraXX , e du körd lr? Inredningen i Audi håller inte samma kvalite&finnish som BMW, vet inte hur många fläktreglade&diverse plastknappar som garantibytts på Audibilar.
Jag är inte partisk, Audi för turbon, BMW:n om man vill ha kul. (Audin driver 50/50 på de modellerna, inte tal om o sladda med en sådan det enda är relativt mkt understyrning).
Suck!