3437
Sök

Hur svårt är detta att fixa ?

7 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
Drivaxelknut vänster yttre skyddsbälg skadad

Är detta något som man lätt kan fixa själv på en GDS-verkstad eller måste man lämna in den.
Jag kan i princip ingenting mer än enkla saker, byta tändstift, olja, avgassystem tex.

Chammo

245 Inlägg
5 januari 2006
Vad e de för bil? Troligtvis är de en framhjulsdriven bil, då är det "ganska svårt" att byta drivknut.
Köp en Haynes bok där kan du läsa mer om det?
Men säkrast att lämna in bilen till någon som är van och kan sånt, s¨de blir ordentligt & rätt gjort!

Pontiac Firebird Formula 400 -72
Volvo 940 SE 2,3 Ltt -97
Styrelsemedlem i Teddy Boys Car Club, Västerås

7 Inlägg
5 januari 2006
Trådstartare
En golf Manhattan -90 som jag funderar på att köpa. Detta stod på vägverket om bilen under brister.

Chammo

10 287 Inlägg
5 januari 2006
Jag skulle inte rekommendera att du sätter igång med detta själv. Byta detta på en verkstad bör inte bli alltför dyrt.

Mvh
Göran

chammo skrev:
Drivaxelknut vänster yttre skyddsbälg skadad

Är detta något som man lätt kan fixa själv på en GDS-verkstad eller måste man lämna in den.
Jag kan i princip ingenting mer än enkla saker, byta tändstift, olja, avgassystem tex.

Chammo

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

904 Inlägg
5 januari 2006
Är ju inte knuten som är dålig utan bara skydsbälgen .. men är faktiskt rätt krångligt att byta ändå..

De ska va gött å leva

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
5 januari 2006
Hehumm, har tyvärr  ingen erfarenhet eller koll på hur bra kvalitet det är på "dom", men jag har för mig att det finns >special>damasker med en genomgående slits (axiellt) så man kan trä den över drivaxeln o sedan vulka ihop fogen med medföljande "lim" och sedan dra åt med buntband eller klämma (som vanligt).

Någon som vet eller har erfarenhet?

2 122 Inlägg
6 januari 2006
tiden kan ju bero på många saker... tex rost, hur duktig mekare man är, verktyg mm

men borde inte va allt för svårt att byta...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Sök