2767
Sök

Volvo 740 turbo-90 ingen tomgång när man gasar när den blir varma

262 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Hejsan

Jag har en volvo 740 turbo -90
Nu i vinter monterade jag en större turbo, byta kamrem och monterade öppna dumpar. klicka in på bilen för fullständig info.

Nu är det så att om man står med bilen igång tills den gått upp i temperatur och man gasar upp till typ 4000varva och sen släpper gasen så är det precis som om där inte är någon tomgång den dör när den kommer under 1000varv. men där är tomgång om man gasar när den är kall.

Bilen är absolut inte orkerlös, den går som ett spjut, ända tills man trycker ner kopplingen och den sjunker till runt 1000varv

Snälla hjälp mig.
Vad kan vara felet? :S

Tack på för hand
/micke
Senast redigerat av 323micke (13 april 2008)

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

726 Inlägg
13 april 2008
tror din dump är problemet , dom brukar ställa till tomgångsproblem på 740

262 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Har också varit inne på den men om man håller för dom när man gasar och släpper så blir det ingen skillnad :S
Den dör ändå
Senast redigerat av 323micke (13 april 2008)

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

203 Inlägg
14 april 2008
det är väl öppen dump på den du köpt...sätt på en återcirkulernade ska du se så funkar det nog bättre smile

ProJekt AudI A4 B5 Gets Low and Loud.
Doing it my Way! Tyskstuk.

123 Inlägg
14 april 2008
Det är pga att du har öppen dump jag. Då släpper han all luft där och LM får fel luft/bränsle värde och tomgången dör.

Min tomgng är cp precis när man startat. kvittar om man starta när den e kall eller varm så tar det ett tag innan man har ordentlig tomgång. fråga mig inte vf men det funkar sen:P

Gör som Ford köp Volvo!

Sök