3024
Sök

Fästa vinge

schtek
478 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Hur fäster man en vinge på bilen?
Ska ha fast en vinge på min V40, limmar man lr skruvar man fast dem?

Isf hur skruvar man? Finns det förberedda hål någonstans eller måste mna borra egna osv..

337 Inlägg
16 april 2008
ser du inga hål så ska han nog limmas fast wink

3 liters diesel, mumma!

3 722 Inlägg
16 april 2008
Min är fastskruvad! mycket bättre än limm!

schtek
478 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Digital_Kicker skrev:
Min är fastskruvad! mycket bättre än limm!

kan du berätta hur var när!?tongue
nämen, du fattar=D

The Vikingrocker
53 Inlägg
16 april 2008
Min är fastskruvad, var redan ingjutit stålgängor i min vinge, dock så ska det finnas nån slags fästanordning som består av clips lr liknande på vissa vingar sa de på lackeringsfirman, men min var jag tvungen att skruva fast, men jag å farsan borrade hål och skruvade fast den på bagageluckan och kletade lite silikonliknande material så det inte skulle komma in nåt vatten.. dock så finns det ju risk för rost när du borrar hål i luckan men om du är noga så ska nog allt lösa sig, säkerligen så sitter hålen så att det jämt precis ska gå att fästa den på luckan, inte många millimetrar kvar till ytterkant luckan om du inte ska ha en mittmonterad vinge..

Sorgen brinner i hans bröst, segerns sötma ger ej tröst. Liv han ger och liv han tar, skuld till döden allt han har. (Hel - Valkyriors Dom)

schtek
478 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Mjo, det finns utrymme för skruvar i lyckan, det har jag kollat, en gummiplopp man tar bort sen får man borra ggenom ena lagret med plåt in i vingen. Meen tkr det låter risigt att borra i taket och riskera rost sådär.. lär bli någon industritejp lr liknande.

Rylander
16 april 2008
Alister skrev:
en gummiplopp man tar bort sen får man borra ggenom ena lagret med plåt in i vingen. Meen tkr det låter risigt att borra i taket och riskera rost sådär.. lär bli någon industritejp lr liknande.

så sitter min fastskruvad bakom gummiploppen sitter det muttrar, är orginal vinge. så där kan du borra hål och fästa, bara tätar med silicon och rostskyddar smile borra i taket ? hur menar du då?

Mvh

schtek
478 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
Taket på luckan lix.. När man öppnar luckan så sitter det en runt gummiplopp på var sida högst upp.
Tar man bort den så är det ett hål till yttersta lagret plåt (taket på luckan) men där är det ingen mutter lr någonting som mer visar att man ska kunna borra där.En självborrande skruv genom plåten får man dra isf.

27 Inlägg
16 april 2008
Intressesant tråd. Även jag ska montera dit en vinge på min v40. Har dock inte fått tummen ur ännu.

@Alister: Var i Nacka bor du?

schtek
478 Inlägg
16 april 2008
Trådstartare
pki skrev:
Intressesant tråd. Även jag ska montera dit en vinge på min v40. Har dock inte fått tummen ur ännu.

@Alister: Var i Nacka bor du?

Nice, ving-buddies! <3

Jag måste lacka min vinge först och spackla lite på den, lär bli till helgen!
Men självborrande skruv och gummibricka under blir nog skitnice, annars tejpar jag, får se!

Jag bor i Lännersta!
Bor du också i Nacka? Var isf?smile

12 Inlägg
16 april 2008
Skippa skruvning å kör på riktigt rutlim, låt de härda å vingen sitter i mach 2 fart tongue
Kolla med din lokala bilrutefirma. De limmet jag använde tilll sidokjolarna skulle värmas i 20 min i nån jädrans tubvärmare. Good luck

358 Inlägg
16 april 2008
Goffla skrev:
Skippa skruvning å kör på riktigt rutlim, låt de härda å vingen sitter i mach 2 fart tongue
Kolla med din lokala bilrutefirma. De limmet jag använde tilll sidokjolarna skulle värmas i 20 min i nån jädrans tubvärmare. Good luck

Har samma typ på min vinge o kjolar smile

Lim som man fäster rutor med.. sitter som berg. Får dock passa sig när vingen monteras så att den inte flyter i sidled

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

27 Inlägg
17 april 2008
Alister skrev:
Nice, ving-buddies! <3

Men självborrande skruv och gummibricka under blir nog skitnice, annars tejpar jag, får se!

Jag bor i Lännersta!

Har inte heller riktigt bestämt hur jag ska göra. Måste också lacka/spackla min. Får dock se om det sker till helgen, har lite andra saker som ska på. Fas2-ramp bak bl.a

Nä, jag flyttade nyligen ifrån Nacka (Orminge) efter ha bott där i 24 år till Farsta smile

schtek
478 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
pki skrev:
Alister skrev:
Nice, ving-buddies! <3

Jag bor i Lännersta!

Har inte heller riktigt bestämt hur jag ska göra. Måste också lacka/spackla min. Får dock se om det sker till helgen, har lite andra saker som ska på. Fas2-ramp bak bl.a

Nä, jag flyttade nyligen ifrån Nacka (Orminge) efter ha bott där i 24 år till Farsta smile

aah, okejrå.  Bor närmre Boo gårdsskola typ.

schtek
478 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
Rutlim låter skitbra!smile)

4 663 Inlägg
17 april 2008
kan man inte både skruva och limma fast vingen? big_smile

136 Inlägg
17 april 2008
Saab_Robin skrev:
kan man inte både skruva och limma fast vingen? big_smile

självklart.. men varför? när båda metoderna är tillräckligt var för sig

VW Passat 1.8T. 97-

27 Inlägg
17 april 2008
Rutlim är väl att inte föredra om man ska provmontera den innan?

schtek
478 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
Vad ska man provmontera för?
Räcker väll att lägga den på plats och se om det ser bra ut. Eller om det inte går, be någon att hålla den på plats.
I mitt läge fungerar det iaf utmärkt=)

15 Inlägg
18 april 2008
jag limma min och den sitter riktigt bra!

Sök