3521
Sök

"Motorsport, ett nöje till ondo" av: Filip Laurits

2 924 Inlägg
18 april 2008
Trådstartare
Man blir bara arg... Filip kan nog inte mycket om motorsport... mad

(avser bloggen; Motorsport, ett nöje till ondo)

http://attityd.nu/wp/miljo/
Senast redigerat av peegee (18 april 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

Saabvilde!
1 708 Inlägg
18 april 2008
Haha, syns ju på honom att han inte fattar nåt. : )

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 703 Inlägg
18 april 2008
Men vilken idiooooooot! Kan man bli annat än vansinnig!? Finnig palestinaschalmijöpartist med moppemustasch aaaargh!

3 113 Inlägg
18 april 2008
om detta vore en videoblogg så skulle jag se stor likhet mellan denna och Chris Crocker's "leave britney alone"-bloggen.. hmm

Semper Fi

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 april 2008
Men va i helvete??
mad mad
Vad vet den killen, om han ens är det om miljöpåverkan. Då borde han väl klanka på flygtrafiken istället.
En jumbojet vid släpper ju ut mer miljöfarliga avgaser än en mindre stad gör på ett ett kvartal... hmm
Han borde hålla sig på golfbanan och vara tyst innan han ens yttrar sig.. Sorglig typ det där..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

DFFL
9 020 Inlägg
18 april 2008
Ring och fråga honom ifall han verkligen tycker så.
Telefon: 0340-655618

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

preem pump
836 Inlägg
18 april 2008
tycker hans såg skönt stekig och ovetandes ut på bilden, han klär verkligen i  sin ymniga snorbroms

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

Eldknast
915 Inlägg
18 april 2008
Han ser ju ut som en reklampelare för aktiv dödshjälp...

Tiden är rolig när det går fort... :)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
18 april 2008
firefreak skrev:
Han ser ju ut som en reklampelare för aktiv dödshjälp...

lol HAHAHA!!!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
18 april 2008
Haha en Günter som är miljönisse, svårt att ta en pajas med sånt utseende på allvar.

482 Inlägg
18 april 2008
är han dum i huvudet eller!!??... han har inte ett skit med att göra om vi tycker om motorsport eller ej mad
Senast redigerat av rotary12 (18 april 2008)

Jodå... Så är det serru!

1 302 Inlägg
18 april 2008
Håller med övriga den där tomten har inte rätten att ytra sig om motorsporten.

DFFL
9 020 Inlägg
18 april 2008
fegge_89 skrev:

Klart att han har.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
18 april 2008
Kan ingen komma med konstruktiv kritik på detta forum?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 302 Inlägg
18 april 2008
FireTraXX skrev:
fegge_89 skrev:

Klart att han har.

Okej jo han har rätt att ytra sig men det skulle inte vara specielt kul ifall motorsporten försvan. : /
Han skrev ju att motorsporten inte var bra för miljön vilket är sant men det är ju inte den värsta boven.
Och det håller på att koma in mer och mer miljövänliga bilar.

Vad skulle ni garaget medlemar tycka ifall motorsporten försvan ?

DFFL
9 020 Inlägg
18 april 2008
fegge_89 skrev:
FireTraXX skrev:
fegge_89 skrev:

Klart att han har.

Okej jo han har rätt att ytra sig men det skulle inte vara specielt kul ifall motorsporten försvan. : /
Han skrev ju att motorsporten inte var bra för miljön vilket är sant men det är ju inte den värsta boven.

Vill du se Formel 1 med Hybridmotorer?
Tvivlar på det.

Jag hade skitit fullständigt i om motorsporten försvann, totalt ointressant.
Jag kör hellre som en dåre än tittar på när andra kör som dårar.

Russel Crowe, Gladiator.

1 302 Inlägg
18 april 2008
FireTraXX skrev:
fegge_89 skrev:
FireTraXX skrev:
Klart att han har.

Tvivlar på det.

du verkar inte hänga med riktigt.
Du säger att du hellre kör som en dåre men varför inte börja hålla på med motorsport så du får köra på bana så snabt du bara klarar av och desutom lagligt!?
Senast redigerat av fegge_89 (18 april 2008)

482 Inlägg
18 april 2008
Jag tycker den där Filip bara är ovanligt dum när han skriver något han tydligen inte vet någonting om!

1. Miljön
När det gäller den globala uppvärmingen, så har motorsporten inte mycket med den att göra, om man jämför med andra saker... Som när Filip sätter sig på en jumbojet och kanske flyger iväg på en miljöresa, för att se hur den globala uppvärmningen har påverkat resten av världen. Tror knappast han går dit i alla fall. För att inte tala på när alla fotbollslag flyger till olika matcher runt om i världen.
Dessutom utvecklas hela tiden motorsporten, för att få fram bättre och miljövänligare bränsle och för att få motorer med bättre förbränning. Det är i motorsporten som nästan allt sådant som kommer användas i vanliga personbilar utvecklas.

2. Säkerheten
Angående säkerheten kan jag ganska säkerligen säga att motorsport är mycket säkrare än sporter, så som ridning (och andra hästsporter), hockey, boxning o.s.v. Många av de säkerhetssaker i en vanlig bil härstammar även de från motorsporten och det utvecklas och förbättras ständigt... Visst, man kan skada sig i motorsport också, men tyvärr händer det inte lika ofta, som i vissa andra sporter och definitivt inte lika ofta som i trafiken.
Därför har en sådan som Filip mycket att tacka motorsporten... Vem vet? Utan den kanske han varit död nu!?... Och visst! Han kan lägga ner motorsporten! För då kommer alla komma och köra streetrace där han bor och då kommer han att ångra vad han gjort!

Tänk en sommarmorgon i Höljes... En söndag och det är finaldagen i rallycross-EM. Ljudet av skrikande evo-motorer och visslande turbos ekar genom skogarna. 25.000 åskådare tar plats på läktarna och i slänten. Hela dagen bjuds det på fartfylld action och jag tycker synd om Filip, som troligen aldrig kommer uppleva något sådant, som något jävligt häftigt!
Senast redigerat av rotary12 (19 april 2008)

Jodå... Så är det serru!

DFFL
9 020 Inlägg
18 april 2008
fegge_89 skrev:
FireTraXX skrev:
fegge_89 skrev:

Tvivlar på det.

du verkar inte hänga med riktigt.
Du säger att du hellre kör som en dåre men varför inte börja hålla på med motorsport så du får köra på bana så snabt du bara klarar av och desutom lagligt!?

Tar för mycket tid plus att jag inte hade velat göra det som jobb.
Därför...

Så nog fan hänger jag med, du verkar vara lite efter däremot.

Russel Crowe, Gladiator.

blacken
18 april 2008
jonesono skrev:
Kan ingen komma med konstruktiv kritik på detta forum?

Den snorhyveln har uppenbart ingen susning om något, utan bara skriker rätt ut om saker och ting han vare sig bemästrar och har insikt om, bara för att göra sin röst "hörd". Och eventuellt impa på någon fjortis som han vill försöka att komma innanför brallorna på..

Sök