3458
Sök

Varning för fälgtjuvar

19 april 2008
Trådstartare
Råkade ut för bekymmer när jag skulle åka ifrån jobbet igårkväll.
Någon har då varit på och försökt lossa mina nya fälgar på min s80. bara låsmuttern och en bult till som satt kvar när ja upptäckte det ett par hundra meter därifrån.
Dom hade även varit på kompisens honda s2000 som stod på samma parkering.
Obs allt detta skedde på schenker i värnamo på dagtid då det alltid rullar lastbilar där.
Hur vågar dom!

3 650 Inlägg
19 april 2008
Man blir ju grymt förbannad..Farsan blev av med sina sommar alu fälgar till Renault Megane för nån månad sen..brytit upp hela källardörren..Jävla tattare!

127 Inlägg
19 april 2008
bara att skaffa lås muttrar på alla bultar!!

155 Inlägg
19 april 2008
Varför inte sätta dubbla lås muttrar på
Sedan gör du reklam ang. det på bilen

Så har jag gjort & det är ingen som ens försöker att pilla på min bil

Alla förslag är bra utan dom dåliga

Väl möt på landets alla vägar
Kör försiktigt alla mina vänner     :cool

Jag har hellre AIDS än kör Volvo

166 Inlägg
19 april 2008
har 4 låsbultar på varje hjul. Tror ingen ger sig på det projektet i första taget.

Edit: 4 OLIKA låsbultar
Senast redigerat av Piraten (19 april 2008)

116 Inlägg
19 april 2008
Men shit va trött man blir.
Fattar inte varför dom inte kan se vad som är ditt å mitt..
Går ju inte skydda sig ju..

10 Inlägg
19 april 2008
hjälper tyvär inte med en låsmutter dom sparkar lite på däcket så ger sig fälgen lite där muttern sitter så tar dom den med fingrarna sen svin är det spm gör det

Inte som alla andra.
46 Inlägg
19 april 2008
Nortmas skrev:
hjälper tyvär inte med en låsmutter dom sparkar lite på däcket så ger sig fälgen lite där muttern sitter så tar dom den med fingrarna sen svin är det spm gör det

Dock finns det olika låsmuttrar. Detat hade aldirg funkat på mina... Då utsidan är lös och bara snurrar runder utan man måste ha nåt som går in i låsmutteren med rätt gängor.

"Real men don´t cry, it ruins their makeup"

helt galen
388 Inlägg
19 april 2008
Låsmutter går att lösa på många olika vis. Vet att insex och griskuk används. Det har hänt att låsmuttrarna är uppborrade.Det går att slå på en hylsa och få loss en del modeller så tyvärr innebär det inte att man får ha fälgarna ifred.
Sedan finns ju nästa problem, jag kanske får bilen sönderslagen om de inte får med sig fälgarna, inte heller ovanligt...

Varför åka fort när man kan åka brett?

volvoraggare
4 776 Inlägg
19 april 2008
odjur är ju där gosakerna finns  hmm kan man ha ström i hjulet hehe 220 volt eller så
Senast redigerat av ironhead (19 april 2008)

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

One Man Clan
4 287 Inlägg
19 april 2008
volvos låsmuttrar är faktiskt jävligt idiotsäkra om man drar dom riktigt hårt....men du sitter i skiten om du får punktering eller ska byta till v-däck.....vet inte hur många sånna jävlar jag har svetsat bort ....dom är hårda och spröda i materialet så försöker man ta dom med verktyg eller liknande så går dom bara sönder å sen finns de typ inget kvar att få tag i ...om man nu inte har svets...är Ruggit hårda så att borra i dom är nog ingen ide heller.. men man ska ha den stora modellen av dom....de är den bästa ...

synd att dom varit på din bil sad doppa muttrarna /skruvarna i batterisyra och dra dit dom ...dom lär då rosta fast så att man får nog ha många dragskaft och flera meter rör med sig för att få bort dom wink

409 Inlägg
19 april 2008
menar du att det här hände på schenkers parkering? man behöver väl kort/kod/bli insläppt för att komma till stora planen där alla lastbilar kör in. sen parkeringen där dom flesta bilarna står ligger ju utmed massa kontor. har dom varit där och skruvat är dom fan inte dåliga big_smile

4 299 Inlägg
19 april 2008
Hmm, inte fan får jag lust att montera mina "nya" fälgar som jag får på måndag när jag hör de här sad

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 april 2008
Jävla folk att inte kunna låta bli andras bilar.. mad
Skulle ju vara tufft om man kunde strömför hjulmuttrarna/bultarna som ironhead sa. tongue
Från ett elstängsel med 10000V med lite ampere.. BZZT! Hehe

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

DKW
197 Inlägg
19 april 2008
Sjukt trist att folk inte kan ge fan i andras saker.. rolig värld vi lever i tongue

Någon som förresten vet om några bra låsbultar? behöver nödvändigtvis inte vara från en svensk sida tongue
Senast redigerat av zerostyle (19 april 2008)

34 Inlägg
19 april 2008
Trist men oundvikligt.
Ta bra bilder på fälgarna och spara kvittona så brukar det lösa sig när det händer, det vet jag...

21 april 2008
Trådstartare
M för att komma in på lastbilsplanen krävs kort. men dom har varit vid bilarna typ utanför kontoret så dom ha inte varit blyga

60 Inlägg
22 april 2008
Finns sjukt mycket tattare nu för tiden! Det är nu dom är framme nu när våren är här för det finns en sån fruktansvärd efterfråga efter fälgar just nu! Kom ihåg förra året när jag kom in i mitt garage efter nattskiftet då hade dom tagit min grannes fälgar som satt på hans BMW. Det sjuka va att ett av hjulen var bakom en pelare så man kunde inte komma åt, då hade dom krossat rutan hoppat in å släppt på handbromsen å slitit ut bilen så dom kunde komma åt det andra hjulet som var svårt å komma åt bakom pelaren. Bilen stod på ett par stenar när jag kom. Jag gick raka vägen till min hyresvärd å sa att jag ville ha min bil i en sån bur å det fick jag smile Så nu känns det lite säkrare i alla fall.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 april 2008
tur man har låsbart garage och fullt vapenskåp i källaren wink
har aldrig haft inbrott här jag bor
bor ju på landet och det brukar va vanligt men aldrig varit nåt här även om det står x antal bilar ute ^^

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
22 april 2008
Spindeln_Gbg skrev:
Varför inte sätta dubbla lås muttrar på
Sedan gör du reklam ang. det på bilen

Så har jag gjort & det är ingen som ens försöker att pilla på min bil

Alla förslag är bra utan dom dåliga

Väl möt på landets alla vägar
Kör försiktigt alla mina vänner     :cool

De märker nog inte sånt + att de säkert inte kan läsa.
Jag bara hoppas att ingen ska sno mina nya fälgar.

Tänk även på att inte förvara nyckeln till låsmuttrar i handskfacket de tittar gärna där efter den.

Sök