jag bytte från kissen och bakåt och det "klunkade" rätt bra där bak i bilen. Trodde givitvis att det hade något med avgasystemet men det visade sig att det var min bakdämpare som var spöket så nu åker man utan "klunket"
jag bytte från kissen och bakåt och det "klunkade" rätt bra där bak i bilen. Trodde givitvis att det hade något med avgasystemet men det visade sig att det var min bakdämpare som var spöket så nu åker man utan "klunket"
hehe okej, men jag är 100% säker på att det är systemet för min del, för lindade in bakaxeln med nå skummgummi aktigt för att kolla så det var det som small, och ja det var det.
Min bror köpte 3" från JT å det slår i så snackade med dom om sa att det kunde räcka med att banka till röret lute med en hammare bara så att det går fritt.
Halloj! Hade 2,5'' simons på min bil när jag köpte den, när de rasade byggde jag o farsgubben ett nytt i 3'' och då fick jag först ett liknande klonk som du beskriver, omsvetsning med en grym böj över bakaxeln som slimmade karossen fick bli lösningen, nu funkar det klockrent! Säger som föregående talare, att man måste ha de nära karossen ;-) Mvh Roggan
Halloj! Hade 2,5'' simons på min bil när jag köpte den, när de rasade byggde jag o farsgubben ett nytt i 3'' och då fick jag först ett liknande klonk som du beskriver, omsvetsning med en grym böj över bakaxeln som slimmade karossen fick bli lösningen, nu funkar det klockrent! Säger som föregående talare, att man måste ha de nära karossen ;-) Mvh Roggan
okej, ja måste ta och fixa det där. Kan inte vara bra att det smäller i varje gubb, och nu som vägarna är då dom knappt hyvlar dom här uppe där jag bor. Till slut måste det bli något skit med bakaxeln tycker jag.
Annars så kan du prova att massera böjen över bakaxeln så att den blir lite mer "platt" eller oval, ger ju ingen inverkan på avgasflädet då röret ändå blir bredare