3882
Sök

Köpa sprit i grekland?

1 174 Inlägg
27 april 2008
Trådstartare
Tjenna!

E så att jag ska till grekland snart å hade planer på att köpa hem lite till mig själv och fars guben min!
dock e jag ju only 19 hmm

Hur äre egentligen med den saken? har dom som i sverige 20 år gräns? osv?

(vet hur det är me tullen osv men inte i själva grekland)

1 217 Inlägg
27 april 2008
18 var det senast jag var där.. dock brydde sig inte de flesta pubar och sånt för jag va 15 och söp hej vilt

162 Inlägg
27 april 2008
Var 19 när jag var där. Ingen som bryr sej så du kan köpa på dej en del=)

Evolution
1 627 Inlägg
27 april 2008
problemet kommer när du kommer till sverige om du blir stannad i tullen

Fäll ner pungen och landa

911 Inlägg
28 april 2008
Det brukar inte vara någon fara. slinter alltid ner några flaskor i väskan när man ska hemmåt igen smile
Dock tog den grekiska tullen mig engång, dom trode nog att snuset var droger hehe  inga trevliga typer hmm

pic up the phone, wazzzaaa

F-14 Tomcat Fighterpilot
887 Inlägg
29 april 2008
Haha, roligt att se folk som undrar vad åldersgränsen är nere i grekland. smile
Är grek själv, och jag säger såhär: -Köp på närmaste supermarket. Dom har bäst priser.

Är 101% säker på att ingen grekisk tant kommer fråga om leg, inte någon grekisk gubbe heller för den delen.

Gällande smuglingen hem lär det inte vara några problem, mitt tips är att du har riktigt diskreta kläder och inte några rave-kläder som jag gjorde misstaget att ha en gång, vart stoppad direkt.

Ta med dig hur mkt du vill hem, det enda som säger stopp är väl storleken på resväskan.
Men, tänk efter riktigt noga hur du ser ut på hemresan, du måste se riktigt diskret ut, inte som någon partynisse som kommer hem med flipflops och med mexikanhatt.
Känner många som har småbrorsor som blir stoppade av just den anledningen, att dom ser för "fest-glada" ut.

Se så neutral ut. Mkt bra tips. Lycka till och ha en skön semester.
Och du.. börja inte snacka EM med grekerna. wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

6 Inlägg
29 april 2008
Hej !

Jag har c:a 200 resdagar om året och det innrbär ett "par" flygresor. Vilket tillför viss erfarenhet.
Dom röntgar väskan sporadiskt vid olika flygplatser och ytterst få meddelar med en klisterlapp när röntgen är gjord. Jag har fått väskan röntgad 10talet ggr som jag vet om.

Det finns INGET som säger att du inte åker dit om du har väskan full med sprit. Det finns alltså inga garantier.
Tänk på att aldrig överdriva oavsett om du tar med sprit, shampoo eller bildelar eller dildos.

Måttligt är nyckelordet i allt när du reser....
Lycka till

//Tobbe

Sök