Tidiga = 740 turbo-90, 940 turbo 91-92. Samtliga bör ha standardbox -148 om det är B230FT. Men som sagt, öppna gaveln på tändboxen så syns det direkt om den är utrustad med dottekort med chip/eprom. Om inte så får man byta box eller komlettera sin box med dotterkort.
Då får jag ta och kolla det för den är en fulltryckare så:)
Skall bygga i (s60R) spridare och 3"lmm med KLracing chip. Min bränslebox slutar på 962 och har löstagbart chip. sitter ett autotech i vet ej vilket. på boxen sitter en klisterlapp "TM Racing" tändboxen är svart och har nog ej löstagbart chip. Den har 0 227 400 148 och alla lappar på boxen är vita. Det är en 945 LTT årm. -98
Men om jag ska använda KLracings chip vill dom att jag har "guldbox" så då är de bara byta tändboxen och köra med min nuvarande bränslebox?
finns visst svarta guldboxar growe är dom tidiga 740/940 bilarna....för det fanns var 1000 de bil i produktionen men du skall ha tur o veta vilka det är som har det....sen kan man löda själv dotterkort till dom svarta boxarna...har själv hittat många svatra boxar som hade det orginal utan att nån har lödat...sen att man ligger på ett gäng svarta o guldboxar på lager själv det är en annan femma...tror jag har 7 st totalt liggande nu...
Provar att återuppliva denna tråd då de kunskaper Jag efterfrågar verkar finnas här Jag har en 940 1998 LTT med trasig "bränslebox" (0 280 000 984), lambda avkänningen är död, den går lika dåligt med ansluten lambda som utan ... (har en lambda i reserv som jag vet fungerar, den är NY från bosch och det är samma med den) och ger ingen felkod oavsett vilket. och ingen lambda lampa som lyser i instrumentpanelen heller. Nu har jag en box som där står: 0 280 000 962 på och chip, från Joacim Lundahl Göteborg) som jag bytte och som fick bilen att gå bara något lite bättre än original, från den boxen som nu lagt av , kan detta möjligtvis fås att fungera ihop i min bil? (Jag har alltid tyckt att den box som suttit i sedan jag köpte bilen 2009 varit lite snål med bränsleblandingen, den har alltid gått lite magert . småryckigt vid jämn fart 50 till 70-80Km/h och avgasvärdena har legat lååångt under gränsen på bilprovningen alla år, kanske boxen varit felaktig från början? Detta är också anledningen till att jag skulle vilja ha en box från en helt annan årsmodell, för att komma ifrån eventuell hårdvaru-avmagring som de kan "ha byggt in i boxen" på 98'an? (man måste ju vara öppen för alla ide'er även de tokiga) och Jag har givetvis bytt lambda, LMM, bränsletrycksgivare till ställbar, kollat trycket så det är rätt och även kollat den vacuumstyrda tryckhöjning som skall ske vid gaspådrag, och även spridarna är bytta till samma original utan resultat, den har ändå gått lika småsnålt blandingsmässigt) Men nu går den helkass och drar massor med soppa såklart när lambdafunktionen är borta(fett på tomgång och mycket magert vid körning). Men företrädesvis är det om den box jag kan få tag i för rätt pengar som jag undrar över. Någon som vet?
den boxen 962 går bra o använda i din bil...fast din bil ska ha en 984 box orginal egentligen,det som skiljer dom boxarna åt är att 984 har startspärr det har inte 962 men fungerar utan problem i alla 940 turbo