3408
Sök

Hur anmäler man en polis?

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
Lämnade ett anonymt tips till polisen och blev nu kallad till rättegång. hur anmäler man en polis som butit mot tystnadsplikten och skickat ut ett förhörsprotokoll till de åtalade med mitt namn i?

Snälla behöver verkligen hjälp med de här.

2 911 Inlägg
9 maj 2008
Genom en polisanmälan, sedan tar åklagare beslut om ev. internutredning.

Direktör
305 Inlägg
9 maj 2008
Haha du var tydligen inte så anonym om han vet vem du är... aldrig funderat på att ringa från dolt nummer och inte uppge ditt namn när du tipsar ?

Speed limit are only for pussy

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
9 maj 2008
Trådstartare
okej det är ganska brutalt han har skikcat ut info om mitt förhör  till de. utan att kontakta mig. plus att jag berättat att jag vill vara anonym. nu blir jag kallad till rättegång.jag vågar inte gå ut ens, de är rätt tunga grabbar de handlar om.
finns de skadestånd osv att söka?

1 062 Inlägg
9 maj 2008
Det du kan beropa nu när de redan vet vem du är - Vittnesskydd

"You Go, we go!"

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 maj 2008
Nallen_sthlm skrev:
Haha du var tydligen inte så anonym om han vet vem du är... aldrig funderat på att ringa från dolt nummer och inte uppge ditt namn när du tipsar ?

tänkte på samma sak inte fan säger man sitt namn sen säger att man vill vara anonym skulle kännas lite fel roll

blacken
9 maj 2008
Lycka till, dom håller varandra om ryggen. Det är nog större chans att hitta en påse med hönständer än att få en polis fälld för något som han har gjort..

1 453 Inlägg
9 maj 2008
LuCiiifer skrev:
okej det är ganska brutalt han har skikcat ut info om mitt förhör  till de. utan att kontakta mig. plus att jag berättat att jag vill vara anonym. nu blir jag kallad till rättegång.jag vågar inte gå ut ens, de är rätt tunga grabbar de handlar om.

Om du är orolig så ska du självklart få hjälp och skydd av Polisen.
Men istället börjar du snacka om skadestånd? Är det verkligen rätt väg att gå?

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
10 maj 2008
Trådstartare
Alltså valde att prata med polisen. vi kom dock överens om att jag inte skulle behöva medverka i rättegång och att mitt namn aldrig skulle finnas med nånstans.

Vittnesskydd är redan försent då de redan vet om precis allt jag sagt vem jag är osv. Detta är gamla kompisar som jag lämnade för ett tag sen som höll på att köra mittt liv åt skogen.

Rättegången kommer ni nog höra om sen då den är den största i sitt slag.

Refined
1 770 Inlägg
10 maj 2008
Jo, men sluta snacka i massa gåtor så folk skall bli nyfikna.
Typ med tynga killar, största rättegången och massa sånt.
Skriv lika gärna ut vad allt handlar om! Dom vet ju ändå redan vem du är smile

166 Inlägg
10 maj 2008
Om du är rädd, så kan du ju helt plötsligt glömma bort allt.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
10 maj 2008
Du har försökt att inte tänka på händelsen så du har glömt bort allting. Dom kan inte tvinga dig att komma ihåg. Dom kommer säkert nämna saker från förhör eller liknande men bara säga att du inte vet någonting tyvärr. Nästa gång du tippsar anonymt så ring från privat nummer #31# sen uppge inget namn eller falskt namn. Är det grova brott så kommer du få vittna i ett annat rum med förvrängd röst. Om du har uppgett ditt riktiga namn dvs. Ring polisen och kolla vad som kan göra för att skydda dig osv. Kräv skadestånd då du inte vågar gå hemifrån osv.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Skogs Arbetare
413 Inlägg
10 maj 2008
men han får ju inte gå ut med namnet oavset om du har sagt att du vill vara anonym eller inte ju.

Go For It!!

2 982 Inlägg
10 maj 2008
LuCiiifer skrev:

varför funderar du på skadestånd?, pengar hjälper inte om de nu kommer för att banka dig gul o blå.

Administratör
2 978 Inlägg
10 maj 2008
Pengar kan ju hjälpa till så att man har råd att flytta till ny ort osv. Är väl inget konstigt med det?

En kopp av den svarta såsen...

2 982 Inlägg
10 maj 2008
roxe skrev:
Du har försökt att inte tänka på händelsen så du har glömt bort allting. Dom kan inte tvinga dig att komma ihåg. Dom kommer säkert nämna saker från förhör eller liknande men bara säga att du inte vet någonting tyvärr. Nästa gång du tippsar anonymt så ring från privat nummer #31# sen uppge inget namn eller falskt namn. Är det grova brott så kommer du få vittna i ett annat rum med förvrängd röst. Om du har uppgett ditt riktiga namn dvs. Ring polisen och kolla vad som kan göra för att skydda dig osv. Kräv skadestånd då du inte vågar gå hemifrån osv.

aaa, han kan ju alltid köpa en ny arm med skadeståndet efter att de slitit bort armen.

tyvärr luciiifer du måste ha ett bättre upplägg.
säg inte skadestånd för att du inte vågar gå ut.

säg istället "kompensation för att de försatt dig i den sistuation som just du sitter i just nu"......

2 982 Inlägg
10 maj 2008
Goffen skrev:
Pengar kan ju hjälpa till så att man har råd att flytta till ny ort osv. Är väl inget konstigt med det?

hur långt kommer du på 10000:- om du ska flytta till ny ort? - inge jobb, inga vänner, kanske en dyr lya... o 10000.- i skadestånd....

nu måste vi vara realistiska,
o sedan är det kanske inte så smart att ha denna tråd här om det är dina gamla vänner det handlar om. förmoligen vet de att du är garaget.org-torsk.....

Maizer
10 maj 2008
Haha ja vännerna har säkert full koll på att deras gamla kompis surfar på garaget.org så de kommer hit och kollar om han snackar nån skit om dem.
haha

60 Inlägg
10 maj 2008
LuCiiifer skrev:

varför ska du vara en sån skadeståndsbög ? vilket skadestånd kommer hjälpa dig ifrån att få stryk från dem killarna ? du säger att dem är tunga killar tror inte pengar kommer hjälpa dig? och att anmäla en polis är som att försöka fånga luft. Och du borde själv veta bättre att man itne kan blunda o falla tillbaks o tro att polisen fångar dig. Om du håller är enda vittnet i fallet så har snuten inget annat val än att ta bort masken från dig. Detta har hänt min kompis eftersom han va enda vittne. Och dem behövde min kompis för att fälla dem kriminella killarna. Inte nog med att dem inte kunde fälla dem killarna utan min polare fick fett med stryk. Hoppas detta löser sig för dig !

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
10 maj 2008
finns ett talesätt ,blod in blod ut, du får nog vackert ta konsekvenserna av ditt handlande eller köra  en minnesförlust i en ev rättegång , och jag skulle nog vara lite försiktig och prata i ett öppet forum om sådant
Mvh

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

Sök