3302
Sök

fortkörning ?? va gör man?

DFFL
9 020 Inlägg
14 maj 2008
Brum brum bröööööööl

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
snoddas skrev:
klart man kör fort men man har ju kompisar som ringer om dom ser polisen och då sänker man hastigheten....sen så när man är ute och åker så brukar ja iallafall köra så ja hinner sänka till 90 om ja ser dom.....ja mötte polisen förra veckan på 70väg när ja åkte 160 men dom såg inte regnr och hann inte ikapp så ja sitter fortfarande med körkortet i handen!!!! endel har tur endel inte

tack lite jävla med mänsklighet..

men saken är den att bilen inte klarar av o komma upp i 145..under en omkörning av en bil i 80km/h till jag e förbi den..
men de påstår polisen att den gjort..tror inte dom ens har mätt utan de va för o sätta dit nån...

han kan ju inte suttit i pike bussen o mätt..de är ju inte lagligt o gömma sej...

o varför visa dom ej min hastighet då??

196 Inlägg
14 maj 2008
Varför köra för fort om man nu inte vill ha böter?

Muttley
14 maj 2008
pattilatti2 skrev:
snoddas skrev:
klart man kör fort men man har ju kompisar som ringer om dom ser polisen och då sänker man hastigheten....sen så när man är ute och åker så brukar ja iallafall köra så ja hinner sänka till 90 om ja ser dom.....ja mötte polisen förra veckan på 70väg när ja åkte 160 men dom såg inte regnr och hann inte ikapp så ja sitter fortfarande med körkortet i handen!!!! endel har tur endel inte

tack lite jävla med mänsklighet..

men saken är den att bilen inte klarar av o komma upp i 145..under en omkörning av en bil i 80km/h till jag e förbi den..
men de påstår polisen att den gjort..tror inte dom ens har mätt utan de va för o sätta dit nån...

han kan ju inte suttit i pike bussen o mätt..de är ju inte lagligt o gömma sej...

o varför visa dom ej min hastighet då??

jo de får stå gömda, tyvärr smile

5 198 Inlägg
15 maj 2008
vad jag vet får de inte stå gömda.. ej heller sitta i bil och skjuta genom ruta

564 Inlägg
15 maj 2008
Polisen får gömma sig hur mycket dom vill.

Mvh Johan

5 198 Inlägg
15 maj 2008
If you say so... har mailat dom i andra frågor så jag passade på att fråga det oxå..

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
15 maj 2008
pattilatti2 skrev:
körde på 90 väg..gjorde en omkörning o då har dom mätt mig,
145km/h sa han att hastigheten var..

att han mätt på 318 meter..men den andra bilen har väl skymt nå?
den andre bilen körde fortare än tillåtet me,,för så satans acceleration har inte min opel att ja fr ca 90 måste pressa upp i 145 för o köra om..

jag har iaf inte erkännt o kommer bli kontaktad av åklagare..

jag har inte fått se va jag körde,ja sa bara att de gick fan inte 145 kmh..
så man får väl se va som händer ..

nån me nå bra tips???

mvh /patrik

De MÅSTE visa klockningen för dig.
Blir du kontaktad av åklagare, som du kommer bli, så är det bara att neka och du vill SE bevis på att du har kört så fort.

groze: Fel, Polisen måste vara synlig vid mätningar och dyligt

Vilket jävla drag :)

5 198 Inlägg
15 maj 2008
Kommer i håg för flera år sen va det poppis för polisen att stå med bakluckan öppen och sitta i  på kanten och skjuta,, vart ett jäkla liv om det för man såg inte att det va en polisbill som ståg där.. så det fick dom sluta med

564 Inlägg
15 maj 2008
Jo, det var nog så tidigare. Men nu får dom stå gömda om dom vill. Jag trodde också det var så ända tills jag själv blev tagen för fortkörning och nekade. Det gick vidare till åklagare. Då passade jag på att forska lite och kom fram till att dom har rätt att gömma sig.

Man får bevisen hemskickade i god tid innan "rättegången" för att kunna ta del av dem och förbereda sig.

Mvh Johan.

564 Inlägg
15 maj 2008
Här är föreskrifterna ang. mätning. Det står ingenstans att polismannen skall stå synlig.
Läs 3e kapitlet.

http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/ … 2003_6.pdf

Mvh Johan

5 198 Inlägg
15 maj 2008
groze skrev:
Här är föreskrifterna ang. mätning. Det står ingenstans att polismannen skall stå synlig.
Läs 3e kapitlet.

http://www.trafikjuristen.se/kortfakta/ … 2003_6.pdf

Mvh Johan

står iaf han mätaren ska stå så nära vägen som möjligt mao kan han inte gömma sej i skogen iaf

564 Inlägg
15 maj 2008
Han kan nog stå i skogen om det anses farligt att stå nära vägen. Om dom står i skogen precis i en kurva och mäter ut på en raksträcka så blir ju mätvinkeln bra ändå.
Senast redigerat av groze (15 maj 2008)

5 198 Inlägg
15 maj 2008
Farligt i skogen oxå.. bilar har kört av vägen förr... *s*

3 120 Inlägg
15 maj 2008
pattilatti2 skrev:
tkd_rille skrev:
pattilatti2 skrev:

svar på det..ne jag kanske inte visste exakt..men de jag visste var att jag låg bakom en bil..o alla körde om den att den bilen inte körde 90 vet jag me..jag vet att bilen när jag kör 70 egentligen går 53..så den diffar 17 km/h på den hastigheten om de e mer eller mindre i högre hastighet kan jag inte svara på..

hela 17km/h timmen. inte bra du. 

betala istället, för varför ska våra skattepengar gå åt en som inte har koll på sig själv ?

jag har haft på fälgarna ca 1 vecka..du tror ej jag skall ordna detta??
jag tänkte ligga bakom andra bilar fram till det för man hoppas ju andra kör så lagligt som nu alla ni verkar göra här på garaget..ingen som har tung högerfot:)

Klart att jag har tung högerfot men jag gråter inte ut på ett forum när jag får böter, jag betalar.

Withlimb
210 Inlägg
15 maj 2008
pattilatti2 skrev:
det låter som en mkt bra ide..tur att du har den begåvningen..kanske skulle bli lärare då?

Gissa vad jag har för arbete?

105hk rent vansinne!

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
15 maj 2008
Hoevding skrev:
pattilatti2 skrev:
det låter som en mkt bra ide..tur att du har den begåvningen..kanske skulle bli lärare då?

Gissa vad jag har för arbete?

Lärare med tanke på att du har en sleten VW.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
15 maj 2008
Tyvär, du kommer att åka dit oavsett hur mkt du än försöker att slingra dig. Två poliser mot dig = du är tvärkörd.

Been there, done that, got the t-shirt.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
okok tack för all hjälp..

har idag pratat med polisen ang mätningen för när jag bad om o se va jag kört vägra han först..
sedan visa han lasern..då stod det get ready..sedan 145km/h..sedan blinkade det till stod get ready  osv..

polisen va osäker på om den skulle göra så om mätningen va gjord när jag körde så det skall utredas med.. han sa att de borde ju endast stå 145 o inte blinka till get ready..men de visar väl sej..
har även pratat med länstyrelsen..straffet är 4 månader..kan bli kortare då jag behöver de i jobbet,har ett bil buret jobb..

mätningen gjordes under omkörning på 318 m avstånd..

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
klart jag även har en tung högerfot--men i detta tillfälle låg jag bakom bilen som omkörningen handlar om..
den körde kring 80..så alla här som tror att man under en omkörning av en bil kommer upp i 145 km/h kan ju visa mig den bilen för de var då inte en vectra a big_smile

om jag skulle ha kört lite race skulle jag inte frågat här va man skall göra utan jag frågade pga av att omkörningen va under omständigheterna av att de möjligen gick max 100 o det hadde jag betalat om de krävts på plats..

så vart i h vete fick som den hastigheten ifrån..kan tillägga att jag hadde med mig personer i bilen och att alla vart förvånade över polismannes beetende sedan när han sa hastigheten  OMG

Sök