Jag har precis köpt min första peugeot 205 gti. Men när jag köpte den så visste jag att det skulle vara något fel på den mellan generator och batteri sa han.. Men när jag vrider på tändningen så lyser alla lampor och fläktar och skit går igång, men så fort jag försöker tända motorn så bara dör allt och alla lampor släcks. Men så fort jag släpper så tänds allt igen.... (Bilen går aldrig igång alltså). Vad kan detta vara?
Låter som det kan vara startmotorn som inte får kontakt... Testa med att dra åt bultarna som håller startmotorn mot blocket... Eller så kan det vara ansl. "50" manöverströmen (tror jag) som går från tändningslåset till startmotorn, Kabelbrott eller dålig / lossas kontakt vid startmotorn.
Låter ganska normalt förutom att den inte startar. Många bil-elsystem bryter all ström när man har nyckeln i startläge, utom till startmotorn. Är väl för att få mesta möjliga ström till denna... Kan ju märkas genom att stereon startar om när man startar en del bilar...
Jag var ute idag och fick igång bilen men startmotorn fungerar fortfrande inte. Någon har sagt bläcken, kan det vara så enkelt... För jag tror det fungerade innan generatorn pajade för förra ägaren, sen kanske han har försökt starta utan att det gått och då har kontaktytorna blivit "slitna".
Jag var ute idag och fick igång bilen men startmotorn fungerar fortfrande inte. Någon har sagt bläcken, kan det vara så enkelt... För jag tror det fungerade innan generatorn pajade för förra ägaren, sen kanske han har försökt starta utan att det gått och då har kontaktytorna blivit "slitna".
Hade samma problem på gamla scorpion, och då berodde det på dålig kontaktyta mellan batteri och kablarna. Så fort jag vred om till startmotorn så slocknade allt, och när man testade lite senare så var alla lampor igång igen. Va bara att rengöra kablarna och fästena och dra fast ordentligt, så funkade allt finemang. Är inte så bra på elektronik, men jag misstänker att när man vred på startmotorn så blev det ett så stort spänningsfall, för att kontakten inte kunde leverera det som behövdes, så all el "försvann".
Senast redigerat av Android (13 augusti 2007)
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd