3152
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
15 december 2008
#401
Edge skrev:
Många kanske inte tänker på det, men VW och Audi har en mindre backspegel på passagerarsidan. Många med mig stör sig på det, och då vill jag gärna veta varför det är så? gäller Golf IV och motsvarande Audi årsmodeller..

Blev kanske inget onödigt vetande, men om nån svarar på frågan så blir det ju kanske det ändå. tongue
JA! Det är så djävulskt fult. Ungefär lika fult som "elefantöron-speglarna" som sitter på Nissan Qashqai. big_smile


Chef
167 Inlägg
15 december 2008
#402
Audi TT utan quattro fick en extra vikt baktill för att dom vid högre hastigheter hade en tendens att lätta  bak och flyga av vägen... Kännt problem av Audi men dom gjorde inget fören någon chef hade kört ihjäl sig..
Så om man ser en TT icke quattro med dubbla utblås så är vikten borttagen så dvs att den är livsfarlig.

Volvo hade samma oljefilter från 140 till s/v70 första modellen.

Det är större diff och drivaxlar på Omega Caravan än på en vanlig Omega..big_smile

Over and out

221 Inlägg
15 december 2008
#403
Blackdeath skrev:
Audi TT utan quattro fick en extra vikt baktill för att dom vid högre hastigheter hade en tendens att lätta  bak och flyga av vägen... Kännt problem av Audi men dom gjorde inget fören någon chef hade kört ihjäl sig..
Så om man ser en TT icke quattro med dubbla utblås så är vikten borttagen så dvs att den är livsfarlig.

Volvo hade samma oljefilter från 140 till s/v70 första modellen.

Det är större diff och drivaxlar på Omega Caravan än på en vanlig Omega..big_smile
Vad jag vet så var det att Audi TT inte hade någon vinge på bagageluckan. Och den blev jävlig farlig när du körde fortare än 200-250 eller något sånt. Sen så fick den vinge efter någon/några hade krashat.

ProWanker
211 Inlägg
15 december 2008
#404
Tompa skrev:
När Ahlgrens blandade i byttorna så blev det fel.Ahlgrens Bilen skulle igentligen vara en Mashmallov tongue
vilken tur det blev fel såfall....

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

Meister
6 763 Inlägg
15 december 2008
#405
Blixten854 skrev:
Blackdeath skrev:
Audi TT utan quattro fick en extra vikt baktill för att dom vid högre hastigheter hade en tendens att lätta  bak och flyga av vägen... Kännt problem av Audi men dom gjorde inget fören någon chef hade kört ihjäl sig..
Så om man ser en TT icke quattro med dubbla utblås så är vikten borttagen så dvs att den är livsfarlig.

Volvo hade samma oljefilter från 140 till s/v70 första modellen.

Det är större diff och drivaxlar på Omega Caravan än på en vanlig Omega..big_smile
Vad jag vet så var det att Audi TT inte hade någon vinge på bagageluckan. Och den blev jävlig farlig när du körde fortare än 200-250 eller något sånt. Sen så fick den vinge efter någon/några hade krashat.
Det med vikter har jag aldrig hört men däremot de där med vingen


Mästare
2 947 Inlägg
15 december 2008
#406
Jävligt intressant tråd det här! Jag kommer desvärre inte på något så det får väl bli till att googla och lusläsa wikipedia nu tongue

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

1 417 Inlägg
15 december 2008
#407
Har för mig att mustang sålde 22 000 ex första dagen de presenterades.
Dessutom kom mustang -86 med en 2,3 liters turbofyra smile


4 682 Inlägg
15 december 2008
#408
Corvair65 skrev:
Chrysler Voyager 2.5 har samma motor som Mitsubishi Galant 2.5
den motorn sitter i ganska många bilar (skillnader i borr +andra grejor):
    * 1990–2001 Mitsubishi GTO (aka Mitsubishi 3000GT, Dodge Stealth)
    * 1989–1995 Plymouth Acclaim/Dodge Spirit
    * 1987–2000 Dodge Caravan/Plymouth Voyager
    * 1990–1993 Dodge Ram 50
    * 1988–1989 Dodge Dynasty
    * 1988–1990 Dodge Raider
    * 1991-1996 Dodge Stealth
    * 1987–1995 Chrysler LeBaron
    * 1989–1991 Chrysler TC by Maserati
    * 1988–1989 Chrysler New Yorker
    * 1990–1993 Dodge Daytona
    * 1989–1994 Dodge Shadow ES
    * 1992–1994 Plymouth Duster
    * 2000–2005 Mitsubishi Eclipse
    * 1991-1999 Mitsubishi 3000GT
    * 1999–2003 Mitsubishi Galant
    * 1988-1990 Mitsubishi Sigma
    * 1990–1998 Hyundai Sonata
    * 2001–2005 Dodge Stratus/Chrysler Sebring Coupe
    * 1990–2002 Mitsubishi Diamante
    * 1991–1996 Mitsubishi Verada (Australia)
    * 1993–2002 Mitsubishi Magna (Australia)
    * 1990–2006 Mitsubishi L200
    * 1990–1996 Mitsubishi Mighty Max
    * 1988–present Mitsubishi Pajero (aka Montero/Shogun) (Japanese and Middle East markets)
    * 1998–present Mitsubishi Challenger (aka Montero Sport)
big_smile

128 Inlägg
15 december 2008
#409
golf gti mk3 har 5/100 bultdelning! vanliga modeller har 4/100 smile .123 modellerna av mercedes har vackum höjdställnig av lamporna har jag hört iaf tongue opel calibra v6 har samma motor som saab 900 v6 smile
Senast redigerat av gti_golf (15 december 2008)


Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
15 december 2008
#410
Vet inte om jag har sagt detta innan men fälgarna på min jeep passar på volvo amazon, exakt samma bultmönster.


Darth Vader
1 644 Inlägg
15 december 2008
#411
gti_golf skrev:
golf gti mk3 har 5/100 bultdelning! vanliga modeller har 4/100 smile .
Även golf vr6 wink

Braaaaap?

128 Inlägg
15 december 2008
#412
DoWahDiddy skrev:
gti_golf skrev:
golf gti mk3 har 5/100 bultdelning! vanliga modeller har 4/100 smile .
Även golf vr6 wink
ooojdå glömde den ..täänxx tongue


Meister
6 763 Inlägg
15 december 2008
#413
Moparboy440 skrev:
Corvair65 skrev:
Chrysler Voyager 2.5 har samma motor som Mitsubishi Galant 2.5
den motorn sitter i ganska många bilar (skillnader i borr +andra grejor):
    * 1990–2001 Mitsubishi GTO (aka Mitsubishi 3000GT, Dodge Stealth)
    * 1989–1995 Plymouth Acclaim/Dodge Spirit
    * 1987–2000 Dodge Caravan/Plymouth Voyager
    * 1990–1993 Dodge Ram 50
    * 1988–1989 Dodge Dynasty
    * 1988–1990 Dodge Raider
    * 1991-1996 Dodge Stealth
    * 1987–1995 Chrysler LeBaron
    * 1989–1991 Chrysler TC by Maserati
    * 1988–1989 Chrysler New Yorker
    * 1990–1993 Dodge Daytona
    * 1989–1994 Dodge Shadow ES
    * 1992–1994 Plymouth Duster
    * 2000–2005 Mitsubishi Eclipse
    * 1991-1999 Mitsubishi 3000GT
    * 1999–2003 Mitsubishi Galant
    * 1988-1990 Mitsubishi Sigma
    * 1990–1998 Hyundai Sonata
    * 2001–2005 Dodge Stratus/Chrysler Sebring Coupe
    * 1990–2002 Mitsubishi Diamante
    * 1991–1996 Mitsubishi Verada (Australia)
    * 1993–2002 Mitsubishi Magna (Australia)
    * 1990–2006 Mitsubishi L200
    * 1990–1996 Mitsubishi Mighty Max
    * 1988–present Mitsubishi Pajero (aka Montero/Shogun) (Japanese and Middle East markets)
    * 1998–present Mitsubishi Challenger (aka Montero Sport)
big_smile
Sedan kan man som tillägg nämna att automatlådan som sitter på de där är skräp och brukar som standard rasa mellan 8-12k mil sad


Stolt pappa
161 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
#414
camaro67 skrev:
Moparboy440 skrev:
Corvair65 skrev:
Chrysler Voyager 2.5 har samma motor som Mitsubishi Galant 2.5
den motorn sitter i ganska många bilar (skillnader i borr +andra grejor):
    * 1990–2001 Mitsubishi GTO (aka Mitsubishi 3000GT, Dodge Stealth)
    * 1989–1995 Plymouth Acclaim/Dodge Spirit
    * 1987–2000 Dodge Caravan/Plymouth Voyager
    * 1990–1993 Dodge Ram 50
    * 1988–1989 Dodge Dynasty
    * 1988–1990 Dodge Raider
    * 1991-1996 Dodge Stealth
    * 1987–1995 Chrysler LeBaron
    * 1989–1991 Chrysler TC by Maserati
    * 1988–1989 Chrysler New Yorker
    * 1990–1993 Dodge Daytona
    * 1989–1994 Dodge Shadow ES
    * 1992–1994 Plymouth Duster
    * 2000–2005 Mitsubishi Eclipse
    * 1991-1999 Mitsubishi 3000GT
    * 1999–2003 Mitsubishi Galant
    * 1988-1990 Mitsubishi Sigma
    * 1990–1998 Hyundai Sonata
    * 2001–2005 Dodge Stratus/Chrysler Sebring Coupe
    * 1990–2002 Mitsubishi Diamante
    * 1991–1996 Mitsubishi Verada (Australia)
    * 1993–2002 Mitsubishi Magna (Australia)
    * 1990–2006 Mitsubishi L200
    * 1990–1996 Mitsubishi Mighty Max
    * 1988–present Mitsubishi Pajero (aka Montero/Shogun) (Japanese and Middle East markets)
    * 1998–present Mitsubishi Challenger (aka Montero Sport)
big_smile
Sedan kan man som tillägg nämna att automatlådan som sitter på de där är skräp och brukar som standard rasa mellan 8-12k mil sad
Den jag hade, hade gått strax över 20K och fungerade klanderfritt.

Försöker iaf
12 817 Inlägg
15 december 2008
#415
Onödigt bilvetande:
Likadana kolvar sitter i Suzuki Vitara som i en Suzuki helcross, modellen kommer jag inte ihåg.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 682 Inlägg
15 december 2008
#416
te_wik skrev:
Onödigt bilvetande:
Likadana kolvar sitter i Suzuki Vitara som i en Suzuki helcross, modellen kommer jag inte ihåg.

Mvh Tommy
de va som tusan , trodde inte dom olika delområdena inom suzuki hade nån kontakt me varandra.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
15 december 2008
#417
Guustafsson skrev:
v8rickard skrev:
TLO skrev:
Volvo FH16 660 är världens starkaste lastbil, från fabrik
Nepp, inte nu längre... Tyska MAN har nyligen lanserat en 680hk v8...
dem har mer hästar men mindre vrid. de e vridet de handlar om. man har 3000 volvon har 3100. en tysk tidning har provat bägge o där vinner volvon i backarna med samma last. så volvon är fortfarande starkast
Scanias 620 går väl bäst i backarna av dom och Volvo?
Vet förut i alla fall en R480 och en Volvo med...ja inte mycket över 500 i alla fall. Volvon drog Scanian i backarna (när båda var olastade) men med last så susade Scanian förbi utan problem

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Meister
6 763 Inlägg
15 december 2008
#418
Corvair65 skrev:
camaro67 skrev:
Moparboy440 skrev:

den motorn sitter i ganska många bilar (skillnader i borr +andra grejor):
    * 1990–2001 Mitsubishi GTO (aka Mitsubishi 3000GT, Dodge Stealth)
    * 1989–1995 Plymouth Acclaim/Dodge Spirit
    * 1987–2000 Dodge Caravan/Plymouth Voyager
    * 1990–1993 Dodge Ram 50
    * 1988–1989 Dodge Dynasty
    * 1988–1990 Dodge Raider
    * 1991-1996 Dodge Stealth
    * 1987–1995 Chrysler LeBaron
    * 1989–1991 Chrysler TC by Maserati
    * 1988–1989 Chrysler New Yorker
    * 1990–1993 Dodge Daytona
    * 1989–1994 Dodge Shadow ES
    * 1992–1994 Plymouth Duster
    * 2000–2005 Mitsubishi Eclipse
    * 1991-1999 Mitsubishi 3000GT
    * 1999–2003 Mitsubishi Galant
    * 1988-1990 Mitsubishi Sigma
    * 1990–1998 Hyundai Sonata
    * 2001–2005 Dodge Stratus/Chrysler Sebring Coupe
    * 1990–2002 Mitsubishi Diamante
    * 1991–1996 Mitsubishi Verada (Australia)
    * 1993–2002 Mitsubishi Magna (Australia)
    * 1990–2006 Mitsubishi L200
    * 1990–1996 Mitsubishi Mighty Max
    * 1988–present Mitsubishi Pajero (aka Montero/Shogun) (Japanese and Middle East markets)
    * 1998–present Mitsubishi Challenger (aka Montero Sport)
big_smile
Sedan kan man som tillägg nämna att automatlådan som sitter på de där är skräp och brukar som standard rasa mellan 8-12k mil sad
Den jag hade, hade gått strax över 20K och fungerade klanderfritt.
Var nog bara tur. De går för övrigt till så att de är elektroniken som fuckar sig så lådan lägger i 2 växlar samtidigt vilket ger ett hyffsat ras hmm


Chef
167 Inlägg
15 december 2008
#419
Blixten854 skrev:
Blackdeath skrev:
Audi TT utan quattro fick en extra vikt baktill för att dom vid högre hastigheter hade en tendens att lätta  bak och flyga av vägen... Kännt problem av Audi men dom gjorde inget fören någon chef hade kört ihjäl sig..
Så om man ser en TT icke quattro med dubbla utblås så är vikten borttagen så dvs att den är livsfarlig.

Volvo hade samma oljefilter från 140 till s/v70 första modellen.

Det är större diff och drivaxlar på Omega Caravan än på en vanlig Omega..big_smile
Vad jag vet så var det att Audi TT inte hade någon vinge på bagageluckan. Och den blev jävlig farlig när du körde fortare än 200-250 eller något sånt. Sen så fick den vinge efter någon/några hade krashat.
Okej enligt det jag har läst så stämmer det du säger till viss del men även de jag säger stämmer. Det är såhär att på endel 180hk TT  satt man ingen vinge utan hade en 60kg vikt för bakdäcken. Så det finns 180hks tt utan vinge som inte är krachade.

Men på 225hk hade ju bakaxeln som vikt så där satt man vinge! big_smile

Källa: NordicAudi.com

Over and out

Chef
167 Inlägg
15 december 2008
#420
P-G skrev:
bmw pure power skrev:
Fimpha skrev:
Volvo 850 från 92 till 93 har 4 bultars ist för 5 smile
-94 har också det wink var när nya utseendet kom som de vart 5 bultar big_smile
-94 Turbon har 5 bult... även turbon har faceliften, men de gamla bakljusen och gamla inredningen
Hur kommer det då sig att pappa 850in GL el SE lr va de nu hette hade 5bultat men inte den nya fronten?De var en 94

Over and out


Sök