3165
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

Yrkeschaufför
168 Inlägg
15 december 2008
#421
Vectra A 16v 4X4 Turbo -93-94 har 204hk, 6 väx låda och gör 0-100 på 6,8sek.
5 bultatde fälgar och gjordes i få ex.

Chef
167 Inlägg
15 december 2008
#422
Bmw 524TD var världen snabbaste diesel när den komme

Det är ett helvete att xenonkonvetera dimljusen på en 206:a

Over and out

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
15 december 2008
#423
Stadsbussanra i Borås (Västtrafik) gör 0-10 snabbare än en F1 bil... Har jag hört :S
Senast redigerat av HyperSonica (15 december 2008)

Sump Runk Rätt O Slätt!

En gång till nu
760 Inlägg
15 december 2008
#424
en volkswagen typ 1 hade 10 kilo downforce i fronten när den puttra i 100km/h

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

En gång till nu
760 Inlägg
15 december 2008
#425
babyblue242 skrev:
og900turbo skrev:
babyblue242 skrev:
Det är likadana automatlådor i Saab 9-5 som s60R/v70R...
rolig heller så du kan ta en låda från en 9-5 o sätta i en v70R. . .
Alldeles rätt,är en japansk aut låda......
Dom heter Aisin warners, eller om de va aisin waters.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

396 Inlägg
15 december 2008
#426
varvtalsgivaren skiljer mellan d5252t msa 15,7 och med msa 15,8. inte helt nödvändig kunskap.

Försöker iaf
12 817 Inlägg
15 december 2008
#427
Moparboy440 skrev:
te_wik skrev:
Onödigt bilvetande:
Likadana kolvar sitter i Suzuki Vitara som i en Suzuki helcross, modellen kommer jag inte ihåg.

Mvh Tommy
de va som tusan , trodde inte dom olika delområdena inom suzuki hade nån kontakt me varandra.
De trodde inte jag heller. Det var iaf samma art.nr, samma pris och samma dimention big_smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
15 december 2008
#428
att det sitter samma dörrar på 244 och 245a därför bågen har lutning på bakdörrarna på 245or

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 december 2008
#429
xorox_88 skrev:
att det sitter samma dörrar på 244 och 245a därför bågen har lutning på bakdörrarna på 245or
Just för att det blev för dyrt att tillverka nya dörrar än att göra den fula plåtkilen ovanför dörrarna. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Försöker iaf
12 817 Inlägg
15 december 2008
#430
Irmscher Vectra skrev:
xorox_88 skrev:
att det sitter samma dörrar på 244 och 245a därför bågen har lutning på bakdörrarna på 245or
Just för att det blev för dyrt att tillverka nya dörrar än att göra den fula plåtkilen ovanför dörrarna. smile
hahahaha... därför de har samma dörrar i 240 som i 140 serien big_smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 december 2008
#431
te_wik skrev:
Irmscher Vectra skrev:
xorox_88 skrev:
att det sitter samma dörrar på 244 och 245a därför bågen har lutning på bakdörrarna på 245or
Just för att det blev för dyrt att tillverka nya dörrar än att göra den fula plåtkilen ovanför dörrarna. smile
hahahaha... därför de har samma dörrar i 240 som i 140 serien big_smile

Mvh Tommy
Japp! big_smile
Prioriteringar.. tongue Utseendet var tydligen inget dom tänkte på... wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

320 Inlägg
15 december 2008
#432
Blackdeath skrev:
Bmw 524TD var världen snabbaste diesel när den komme
Mer information tack ? smile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 december 2008
#433
Errol skrev:
Blackdeath skrev:
Bmw 524TD var världen snabbaste diesel när den komme
Mer information tack ? smile
www.google.se Seek and you shall find. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 207 Inlägg
16 december 2008
#434
Team-Adolfsson skrev:
i början av 1920 talet så var mercedes testbana Autobahn vilket resulterade i många dödskracsher
Omöjligt, eftersom den första bit väg som senare kommer att kallas Autobahn inte tillverkades försen 1931. Och den var inte särskilt lång. Men sedan var det någon nyvald kansler vid namn Adolf som såg ett gyllene tillfälle att smälla tre flugor i en smäll, nämligen att minska arbetslösheten, förbättrade infrastrukturen och vinna folkets hjärtan. Sverige har gjort samma sak här uppe i norr med Botniabanan, även den påbörjades under lågkonjuktur.
Senast redigerat av maco (16 december 2008)

796 Inlägg
16 december 2008
#435
Opel Calibra har bättre värden i vindtunneln (mer strömlinjeformad) än en lamborghini Diablo, eller var det Contach?

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
16 december 2008
#436
En Scania 94G från 2000 som är en brandbil (BAS 1 från Floby) med 310 Hk toppar ca 140Km/h med lite lätt nedförsbacke. Samma med Scania 114G från 2002 som är en tankbil (vatten och skumvätska total mängd 12000 liter plus en del annan utrustning) med 380Hk. Båda har alltså samma toppfart men basbilen är mkt snabbare i kurvorna

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
16 december 2008
#437
Hasselstrom skrev:
Opel Calibra har bättre värden i vindtunneln (mer strömlinjeformad) än en lamborghini Diablo, eller var det Contach?
Det är nog bägge. 0,28 CW på Calibran.. Min Vectra har 0,26... wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 661 Inlägg
16 december 2008
#438
Moparboy440 skrev:
Corvair65 skrev:
Chrysler Voyager 2.5 har samma motor som Mitsubishi Galant 2.5
den motorn sitter i ganska många bilar (skillnader i borr +andra grejor):
    * 1990–2001 Mitsubishi GTO (aka Mitsubishi 3000GT, Dodge Stealth)
    * 1989–1995 Plymouth Acclaim/Dodge Spirit
    * 1987–2000 Dodge Caravan/Plymouth Voyager
    * 1990–1993 Dodge Ram 50
    * 1988–1989 Dodge Dynasty
    * 1988–1990 Dodge Raider
    * 1991-1996 Dodge Stealth
    * 1987–1995 Chrysler LeBaron
    * 1989–1991 Chrysler TC by Maserati
    * 1988–1989 Chrysler New Yorker
    * 1990–1993 Dodge Daytona
    * 1989–1994 Dodge Shadow ES
    * 1992–1994 Plymouth Duster
    * 2000–2005 Mitsubishi Eclipse
    * 1991-1999 Mitsubishi 3000GT
    * 1999–2003 Mitsubishi Galant
    * 1988-1990 Mitsubishi Sigma
    * 1990–1998 Hyundai Sonata
    * 2001–2005 Dodge Stratus/Chrysler Sebring Coupe
    * 1990–2002 Mitsubishi Diamante
    * 1991–1996 Mitsubishi Verada (Australia)
    * 1993–2002 Mitsubishi Magna (Australia)
    * 1990–2006 Mitsubishi L200
    * 1990–1996 Mitsubishi Mighty Max
    * 1988–present Mitsubishi Pajero (aka Montero/Shogun) (Japanese and Middle East markets)
    * 1998–present Mitsubishi Challenger (aka Montero Sport)
big_smile
Samma motor? Många av de bilarna har 3.0L och en annan motorkod.
EX 3000GT, GTO, stealth, (Skrevs på typ sju ställen)
Pajero

517 Inlägg
16 december 2008
#439
År 1899 var Camille Jenatzy den första att komma över 100km/h barriären i sin EL-bil... Bensin bilarna var mycket långsammare tongue

4 001 Inlägg
16 december 2008
#440
te_wik skrev:
Irmscher Vectra skrev:
xorox_88 skrev:
att det sitter samma dörrar på 244 och 245a därför bågen har lutning på bakdörrarna på 245or
Just för att det blev för dyrt att tillverka nya dörrar än att göra den fula plåtkilen ovanför dörrarna. smile
hahahaha... därför de har samma dörrar i 240 som i 140 serien big_smile

Mvh Tommy
Jag tycker att du ska prova att montera 140-dörrar på en 240... fram funkar men bak så får du sätta dit rejäla lister för att få det tätt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må


Sök