2817
Sök

Onödigt bilvetande, dela med dig..

1 417 Inlägg
16 december 2008
#461
Moparboy440 skrev:
har svårt att tro det ,mina argument:
1. betvivlar att fiats ingenjörer skulle sätta i en så stark vattenpump att den skulle ha kapacitet att driva en 1000 hästar motor i en av märkets billigaste modeller.
2.bugatti e franskt å ägs av volkswagen, har alltså inget göra me fiat(även om vattenpumpen inte e gjord av fiat så skulle de ändå vara otrovärdigt att dom skulle beställa pumparna från samma utomstående företag).
Alltså, Bugatti har ju fler bilar än Veyron. Måste vara en av dom han menar.


4 682 Inlägg
16 december 2008
#462
Holme skrev:
Moparboy440 skrev:
har svårt att tro det ,mina argument:
1. betvivlar att fiats ingenjörer skulle sätta i en så stark vattenpump att den skulle ha kapacitet att driva en 1000 hästar motor i en av märkets billigaste modeller.
2.bugatti e franskt å ägs av volkswagen, har alltså inget göra me fiat(även om vattenpumpen inte e gjord av fiat så skulle de ändå vara otrovärdigt att dom skulle beställa pumparna från samma utomstående företag).
Alltså, Bugatti har ju fler bilar än Veyron. Måste vara en av dom han menar.
nej , det har dom inte..
veyron e den ända produktionsbilen sen 1963

2 126 Inlägg
16 december 2008
#463
Fords Cologne V6:a som sitter i Ford Sierra/Scorpio men då med 2,8 & 2,9 liters cylindervolym sitter även i "nya" Mustang med V6:a men då med 4,0 liters cylindervolym!


205 Inlägg
16 december 2008
#464
Moparboy440 skrev:
Holme skrev:
Moparboy440 skrev:
har svårt att tro det ,mina argument:
1. betvivlar att fiats ingenjörer skulle sätta i en så stark vattenpump att den skulle ha kapacitet att driva en 1000 hästar motor i en av märkets billigaste modeller.
2.bugatti e franskt å ägs av volkswagen, har alltså inget göra me fiat(även om vattenpumpen inte e gjord av fiat så skulle de ändå vara otrovärdigt att dom skulle beställa pumparna från samma utomstående företag).
Alltså, Bugatti har ju fler bilar än Veyron. Måste vara en av dom han menar.
nej , det har dom inte..
veyron e den ända produktionsbilen sen 1963
Bugatti har tillverkat den. En sak som är säkert, jag är inte dum i huvudet.
Tror inte jag har kvar kartong osv. Annars hade jag kunnat bevisa det för dig.
Jag sitter ju inte och ljuger...

Sen kan jag ju passa på att säga att en Italienare köpte rättigheterna från Bugatti på 80-talet..
Och tillverkade bilar vid 90-talet. Så det är nog där namnet kommer på min vattenpump smile

Och... nu är det VW som äger det. Men det ligger i Frankrike. Det har du rätt i smile
Senast redigerat av Janosch (16 december 2008)

Eldknast
915 Inlägg
16 december 2008
#465
Dieselsmurfen skrev:
Volvo 343/340 med "remdrift" går lika fort framåt som bakåt. Ford hade även en liknande låda i sin escort ett tag på nittotalet som kallades CLX. En sån skulle jag vilja prova...

BMW:s 12:a sitter även i vissa årgångar av Rolls Royce.

När SAAB på senare sjuttiotal skulle namnge sin bruna (metallic?) färg hette den antilopbrun. Sanningen är att en i ledningen fick se geten på en djurpark och gillade färgen på stackarn. Fast Getbrun kanske lät lika bra..? Stod i nån Teknikens värld för ett antal år sedan där de även intervjuade den som såg geten. Så den stämmer!

Mitsubishi Galant och Volvo S40 är i princip samma bil. Har du en S40 med 1.8-literssnurran så är detta en Mitsubishi 1.8 GDi in i minsta detalj.
Du tänker nog på gamla S40in och Mitsubishis Carisma.

Tiden är rolig när det går fort... :)

Entreprenör
1 286 Inlägg
16 december 2008
#466
Det finns ingen GOlf IV V6.
Det är faktiskt en VR6 motor som sitter i den bilen och INTE en V6.

// Niklas Johansson

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
16 december 2008
#467
NiKeMaN skrev:
Det finns ingen GOlf IV V6.
Det är faktiskt en VR6 motor som sitter i den bilen och INTE en V6.
Säker på det? Vill minnas att jag sett att det stått V6-4motion på bakluckan på en sådan.

Lastar man 270 kg i bagaget på en 855 T5 så går downpipen av om man kör av gotlandsbåten från Oskarshamn. Hände mig igår.

3 354 Inlägg
16 december 2008
#468
alexbenhard skrev:
NiKeMaN skrev:
Det finns ingen GOlf IV V6.
Det är faktiskt en VR6 motor som sitter i den bilen och INTE en V6.
Säker på det? Vill minnas att jag sett att det stått V6-4motion på bakluckan på en sådan.

Lastar man 270 kg i bagaget på en 855 T5 så går downpipen av om man kör av gotlandsbåten från Oskarshamn. Hände mig igår.
är faktiskt en vr6. lite omarbetad men fortfarande en vr6
http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml
Senast redigerat av Seth (16 december 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

4 682 Inlägg
16 december 2008
#469
Janosch skrev:
Moparboy440 skrev:
Holme skrev:

Alltså, Bugatti har ju fler bilar än Veyron. Måste vara en av dom han menar.
nej , det har dom inte..
veyron e den ända produktionsbilen sen 1963
Bugatti har tillverkat den. En sak som är säkert, jag är inte dum i huvudet.
Tror inte jag har kvar kartong osv. Annars hade jag kunnat bevisa det för dig.
Jag sitter ju inte och ljuger...

Sen kan jag ju passa på att säga att en Italienare köpte rättigheterna från Bugatti på 80-talet..
Och tillverkade bilar vid 90-talet. Så det är nog där namnet kommer på min vattenpump smile

Och... nu är det VW som äger det. Men det ligger i Frankrike. Det har du rätt i smile
fan ja glömde ju bort Bugatti EB110,säkert den du tänker på. bara 139 tillverkade dock

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
16 december 2008
#470
Janosch skrev:
Moparboy440 skrev:
Holme skrev:

Alltså, Bugatti har ju fler bilar än Veyron. Måste vara en av dom han menar.
nej , det har dom inte..
veyron e den ända produktionsbilen sen 1963
Bugatti har tillverkat den. En sak som är säkert, jag är inte dum i huvudet.
Tror inte jag har kvar kartong osv. Annars hade jag kunnat bevisa det för dig.
Jag sitter ju inte och ljuger...

Sen kan jag ju passa på att säga att en Italienare köpte rättigheterna från Bugatti på 80-talet..
Och tillverkade bilar vid 90-talet. Så det är nog där namnet kommer på min vattenpump smile

Och... nu är det VW som äger det. Men det ligger i Frankrike. Det har du rätt i smile
här är en bild på min vattenpumpslåda till opel...roll

det står ju bugatti på den, det gör det ju.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/6415/522233_jv8ivf.jpg
Bugatti


561 Inlägg
16 december 2008
#471
1313187 är art nummret för dekalen som varnar för snurrande fläkt på en 240


294 Inlägg
16 december 2008
#472
Om jag vill minnas rätt så passar kolvarna från 9000 i en 9-5a.

har för mig folk brukar byta upp sig till 9000 kolvar då det ska trimmas. detta för det sitter lågfriktions kolvar org i 9-5 an.

rätta mig om jag har fel

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

Med.lem
3 759 Inlägg
16 december 2008
#473
På BMW e34 med elhissar och/eller eltaklucka räcker det med att vrida om nyckeln i förardörren och hålla mot låsläget för att stänga dom, bilen behöver såklart inte vara på.

(Kan ha nämnts förr, har inte lusläst tråden)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

16 Inlägg
16 december 2008
#474
J_Storm skrev:
Om jag vill minnas rätt så passar kolvarna från 9000 i en 9-5a.

har för mig folk brukar byta upp sig till 9000 kolvar då det ska trimmas. detta för det sitter lågfriktions kolvar org i 9-5 an.

rätta mig om jag har fel
helt rätt, då 9-5 kolvar suger.

*Gör om Gör rätt*

3 354 Inlägg
16 december 2008
#475
Mr_EmCom skrev:
På BMW e34 med elhissar och/eller eltaklucka räcker det med att vrida om nyckeln i förardörren och hålla mot låsläget för att stänga dom, bilen behöver såklart inte vara på.

(Kan ha nämnts förr, har inte lusläst tråden)
på tal om det. Vet inte om detta nämnts med. man kan även öppna o stänga rutorna o takluckan på iaf e39an med låsknapparna på nyckeln(går säkert på fler modeller men det e den enda jag sj vart med om det)
Senast redigerat av Seth (16 december 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

9 108 Inlägg
16 december 2008
#476
Mr_EmCom skrev:
På BMW e34 med elhissar och/eller eltaklucka räcker det med att vrida om nyckeln i förardörren och hålla mot låsläget för att stänga dom, bilen behöver såklart inte vara på.

(Kan ha nämnts förr, har inte lusläst tråden)
Tss, det kan man på sketna gamla Omegor också wink Du har väl elhissar i din också, testa tongue

Tyvärr funkar det inte med takluckan, har slitit mitt hår många gånger när man behövt sätta sig i bilen och vrida på tändningen igen bara för att man glömt takluckan öppen..


Seth skrev:
på tal om det. Vet inte om detta nämnts med. man kan även öppna o stänga rutorna o takluckan på iaf e39an med låsknapparna på nyckeln(går säkert på fler modeller men det e den enda jag sj vart med om det)
Finns också på gamla Omegor (från -94), har inte testat på Vectran än, får göra det smile


4 682 Inlägg
16 december 2008
#477
Solstice skrev:
Janosch skrev:
Moparboy440 skrev:

nej , det har dom inte..
veyron e den ända produktionsbilen sen 1963
Bugatti har tillverkat den. En sak som är säkert, jag är inte dum i huvudet.
Tror inte jag har kvar kartong osv. Annars hade jag kunnat bevisa det för dig.
Jag sitter ju inte och ljuger...

Sen kan jag ju passa på att säga att en Italienare köpte rättigheterna från Bugatti på 80-talet..
Och tillverkade bilar vid 90-talet. Så det är nog där namnet kommer på min vattenpump smile

Och... nu är det VW som äger det. Men det ligger i Frankrike. Det har du rätt i smile
här är en bild på min vattenpumpslåda till opel...roll

det står ju bugatti på den, det gör det ju.


http://www1.garaget.org/gallery/archive/6415/522233_jv8ivf.jpg
Bugatti
jag har aldrig hävdat att bugatti inte gör vattenpumpar, men att de skulle vara samma som sitter i bugattis egna modeller är det ja tvivlar på.

Reservdansk
6 271 Inlägg
16 december 2008
#478
Det var ju en jävla massa rykten om Volvos 5-cylindriga motorer. mad

Har läst igenom hela tråden nu, och har sett folk som skrivit att Volvo köpte dom av Audi, och att Porsche byggde motorerna...

Volvo har faktiskt använt en Audi 5cyl motor i sina 85X/X70OG-modeller. Det är TDI-motorn.
Annars är Volvos 5cylindriga motor en del av den nya motorfabriken i Skövde, där man skulle kunna bygga 4cyl, 5cyl och 6cyl-motorer utav samma material, och med minsta möjliga skillnad!

Volvos M56-lådor och framåt är egentligen byggda av Mitsubishi.
Volvo bytte dock till sig konstruktionen av Mitsubishi mot en Rem-Johan konstruktion.

Volvos växellådor till 850 och framåt räknas som en av världens kortaste växellådor (därför man får in både V8or och raka 6or på tvären)

Att en automatväxellåda från en Saab 9-5 skulle passa i V70R (Vilken modell förresten?) är ju ren bullshit.
Vilken växellåda åsyftas? Den äldre 4stegade, eller den nyare 5-stegade som kom -99 och -00? Den är ju byggd för AWD för den delen.
Nyare tiptronic-lådan används ju också i Volvos R-modeller, dock ej den vanliga automaten.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Mästare
2 947 Inlägg
16 december 2008
#479
BALAN skrev:
1313187 är art nummret för dekalen som varnar för snurrande fläkt på en 240
HAHAHAHAHAAHAHAHA, En eloge till dig för att du förstår topic! big_smile big_smile big_smile
Senast redigerat av KimVsWorld (16 december 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

1 062 Inlägg
16 december 2008
#480
TurbOla skrev:
Att en automatväxellåda från en Saab 9-5 skulle passa i V70R (Vilken modell förresten?) är ju ren bullshit..
Vem har skrivit att den ska passa rakt av? Det är samma modell på den! Men självklart olika sprängkåpor.
Vet ej vilken av alla det var men har för mig att det var en Aisin Warner 5växlad.

M.V.H.



Sök