3241
Sök

Basen låter dåligt på vissa kanaler på steget?

311 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
har slutsteget och basen ikopplat i mitt rum. Sov med stereon och stutsteget på, vaknade och då jag spelade en låt så brusade basen.. lät dåligt.

jag har ett fyrkanaligt steg som jag har bryggat. så jag böt från översta kanalerna till dom understa. då lät det som vanligt igen. Kollade på säkringarna men dom ser hela ut, vad kan vara fel ? kan 2 kanaler ha gått sönder ?

Pv med preppad b20..

311 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
ingen? på 2 kanaler så studsar högtalaren, låter konstigt och högtalaren far in och ut.. byter jag kanaler så funkar högtalarna bra, verkar vara dom 2 översta kanalerna som inte funkar ? :S  dom slutade bara funka helt tvärt, spelade inte ens högt.  har jbl 4 kanaligt steg.

Pv med preppad b20..

21 761 Inlägg
17 juni 2008
Låter ju som att stegets kanaler kan ha pajjat, det kanske kommer likspänning eller så. Du kan ju iof höra med "Ljud på hjul bodan" om de kan kika på steget. Vet inte om Radiohuset kan göra det, de skickar väl vidare till Piteå tror jag. Skadar nog inte att höra med dem om ev kostnadsförslag.

311 Inlägg
19 juni 2008
Trådstartare
jag lekte lite med jorden och då började det funka.. :s  tur och billigt:)

Pv med preppad b20..

21 761 Inlägg
19 juni 2008
Okej, tur att det var så enkelt smile.

Men se till att sätta fast alla kablar ordentligt, annars kan du ju ha oturen att något mer allvarligt händer med steget.

Sök