3470
Sök

Garaget.org´s regler ang. godkända bilar

Saab raggare : )
887 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Jag hade en og900 .. som jag hade flertalet bilder här uppe på garaget.. bilen blev stulen och uppbränd.. pga av jag lagt till text som " stulen & uppbränd " + lagt upp en bild på när den var grillad så fick den inte vara kvar.. 

Vart är mina bilder?

Jag har en 9000 aero.. hade flertalet bilder på den.. var stulen den me. tog bort helbilder pga regnr stod där osv.. bilen tas helt bort pga INGEN helbild.. vad är det för skämt ?

än en gång.. vart är mina bilder?

Blir förbannat irreterad och jag vill ha mina bilder tillbaka!

Turbo.. Because Im worth it :)

Muttley
2 juni 2008
har du inte kvar de på din dator=? de står stort och tydligt i reglerna att man ej får ha en bil online om man inte har eller äger bilen längre.  detta kan du ta i pm med en moderator ska du se vad du får för svar.

887 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
har du inte kvar de på din dator=? de står stort och tydligt i reglerna att man ej får ha en bil online om man inte har eller äger bilen längre.  detta kan du ta i pm med en moderator ska du se vad du får för svar.

om jag hade dom kvar skulle jag inte frågat .. right?

edit: dessutom .. "man får inte ha ".. vad spelar de för roll.. om jag inte uppmärsammat att den var uppbrunnen skulle dom fått vara kvar och folk kunnat kolla på den osv.
Senast redigerat av zwich (2 juni 2008)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
2 juni 2008
Kanske kan lägga upp bilarna i en annan kategori, t.ex gamla fordon.
Hade inga bra bilder på min Commodore, så den fick snällt lägga sig som projekt i galleriet.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 juni 2008
Ja om en admin raderat bilen/bilarna helt då e du körd, bilderna är borta.

Det är därför man inte ska ha allting på ett enda ställe, går det åt h-vete där ar allting borta.

EDIT:
zwich skrev:
edit: dessutom .. "man får inte ha ".. vad spelar de för roll.. om jag inte uppmärsammat att den var uppbrunnen skulle dom fått vara kvar och folk kunnat kolla på den osv.

Nej då hade den ju varit kvar eftersom admin inte vetat att bilen bröt mot reglerna.
Senast redigerat av TBOC_Razor (2 juni 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Muttley
2 juni 2008
zwich skrev:
tkd_rille skrev:

om jag hade dom kvar skulle jag inte frågat .. right?

nu uppmärksamma du det och hjälpte till att rensa bort fordon som inte finns kvar. står den inte som offline?
garaget är väl ändå inget ställe du tror kan vara en backup ifall du inte har bilderna kvar på din dator. reglerna står skrivna och de följs punkt slut.

Muttley
2 juni 2008
generellt

* Endast intressanta bilar i fint skick är tillåtna. Vad som är intressant och inte avgör administratörerna.
    * Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.
    * Inga sålda eller skrotade bilar.
    * Bilen måste ägas eller framföras av den som publicerar, alternativt någon närstående (sambo, släkting, förälder osv). Att publicera en bil man inte äger kan leda till avstängning!
    * Totala renoveringsprojekt / -objekt (med få undantag) är inte tillåtna.
    * Dubbletter är inte tillåtna. Har tidigare ägaren kvar bilen på sidan så måste du be respektive ta bort bilen först.

här har du reglerna, och med detta sumarum betyder de att allt är utrett och tråden kan låsas? för vidare pajkastning menar jag då.

Administratör
2 978 Inlägg
2 juni 2008
admin dvs jag och chrizz tar, mig veterligen inte bort några bilar. Bilen och bilderna på bilen finns kvar på din sida men som låst. Klickar du på "ändra lägg till" så finns alla bilder precis som du laggt upp dom. mvh

En kopp av den svarta såsen...

887 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Goffen skrev:
admin dvs jag och chrizz tar, mig veterligen inte bort några bilar. Bilen och bilderna på bilen finns kvar på din sida men som låst. Klickar du på "ändra lägg till" så finns alla bilder precis som du laggt upp dom. mvh

ok tack

edit: men vart ?.. när jag ser .:" mina bilar ".. står det .. Lägg till .. eller regler..

Administratör
11 911 Inlägg
2 juni 2008
I värsta fall går det att gräva fram via en backup om det inte gått för lång tid sen raderingen, men då vill jag ha minst en god semla och kanske en öl vid tillfälle som tack smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Administratör
11 911 Inlägg
2 juni 2008
zwich skrev:
Goffen skrev:

ok tack

edit: men vart ?.. när jag ser .:" mina bilar ".. står det .. Lägg till .. eller regler..

Jag ska kolla i backupen om det inte är försent. Men som sagt, du blir skyldig mig en semla... smile

887 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
chrizz skrev:
I värsta fall går det att gräva fram via en backup om det inte gått för lång tid sen raderingen, men då vill jag ha minst en god semla och kanske en öl vid tillfälle som tack smile

ska du till hultan så ska jag bjuda på öl.. tror semlan kan bli lite dålig sad

men menar att .. bilderna på min first love, og900´n .. är gone gone..
varför läggs dom inte automatiskt till en "övrigt" mapp i galleriet när ni "tar bort " dom ?

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
2 juni 2008
chrizz skrev:

det är ju utpressning wink

Administratör
11 911 Inlägg
2 juni 2008
Tyvärr alltså, bilen rensades i en automatrensning av låsta bilar 2008-03-09 11:02:02. Så långt bak har jag ingen backup som sträcker sig hmm

887 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
chrizz skrev:
Tyvärr alltså, bilen rensades i en automatrensning av låsta bilar 2008-03-09 11:02:02. Så långt bak har jag ingen backup som sträcker sig hmm

... Sorry ni som får bilar stulna, ni får också era bilder borttagna.. kommentarer.. röster.. allt gone. men det är rätt åt den som får bil stulen för en..
när räknas en bil som att man inte äger den?.. min mor o far har ägt bilarna som jag har haft här.. skulle dom tas bort då ?..
massa bilder och minnen gone with the wind..

Administratör
2 978 Inlägg
2 juni 2008
Bilen måste ju varit låst bra länge för att automatrensningen ska ta den. Du hade ju alla möjligheter att flytta bilder och kommentarer till "mitt galleri" på din sida. Tråkigt att det blev såhär men det känns inte som att garaget är ensam i skuld. mvh

En kopp av den svarta såsen...

Fisketokig
2 997 Inlägg
2 juni 2008
Aj jäklar. ingen Semla då inte.

Men Öl & Semla, hoppas du inte skulle haft båda samtidigt tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
2 juni 2008
zwich skrev:
chrizz skrev:

... Sorry ni som får bilar stulna, ni får också era bilder borttagna.. kommentarer.. röster.. allt gone. men det är rätt åt den som får bil stulen för en..
när räknas en bil som att man inte äger den?.. min mor o far har ägt bilarna som jag har haft här.. skulle dom tas bort då ?..

Grejen är ju den att bilen låstes av en admin för att den var stulen dvs inte längre i din ägo och sen gjorde du väl förmodligen ingenting med den så den togs bort automatiskt av garaget och inte av en admin.

Hade du uppdaterat bilen eller något så hade den nog varit kvar.

Om du kollar på sidan där man redigerar infon om sin bil så ser du att där står att man ska uppdatera sin bil regelbundet då bilar som ligger orörda (både offline och online) tas bort automatiskt efter ett tag.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

887 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Goffen skrev:
Bilen måste ju varit låst bra länge för att automatrensningen ska ta den. Du hade ju alla möjligheter att flytta bilder och kommentarer till "mitt galleri" på din sida. Tråkigt att det blev såhär men det känns inte som att garaget är ensam i skuld. mvh

jag har inte fått reda på att ni ska rensa ?
tror försig bilen fortfarande står på min far = ägande

edit: läste igen.. stod släkting osv.. tar tillbaka de sista

887 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
zwich skrev:
chrizz skrev:

Grejen är ju den att bilen låstes av en admin för att den var stulen dvs inte längre i din ägo och sen gjorde du väl förmodligen ingenting med den så den togs bort automatiskt av garaget och inte av en admin.

Hade du uppdaterat bilen eller något så hade den nog varit kvar.

Om du kollar på sidan där man redigerar infon om sin bil så ser du att där står att man ska uppdatera sin bil regelbundet då bilar som ligger orörda (både offline och online) tas bort automatiskt efter ett tag.

om vi säger såhär ang. min aero.. NU.. mer än ett år sendan den blev stulen är den återställd.. ska ta en helhetsbild..
och vem läser i redigering när man inte har nått att redigera ?

Sök