3489
Sök

Köpråd supra/mb 320

40 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Hej!
Har kollat på några bilar och är rätt fast för dessa 2 modeller, inte just denna men den modellen.
Värt köp?
Vilken ska man välja och varför?
http://www.blocket.se/vi/14923719.htm?ca=21_s
el
http://www.blocket.se/vi/16134234.htm?ca=21_s

Motivera varför

Ägandet hur är det?

7 120 Inlägg
2 juni 2008
Supra för den är fränare, snabbare och håller säkert för mer hk.

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
2 juni 2008
Supran så klart snyggare snabbare mer lättrimmad,är säkert dyrare i försäkring och sen kommer ju trimmbehovet ganska fort

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

40 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Strular inte suprorna mkt ?

40 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
och som påfyllnad vid ett mk3 köp, vad ska man kolla om?

Meister
6 763 Inlägg
3 juni 2008
Metaphor skrev:
Strular inte suprorna mkt ?

Topplockspackningen brukar de väll skjuta om den inte är bytt till en värre. Sen är de väll som på alla gammla turbo-japsar(s13 t.ex) vevlagerras. Jag kan tänka mig att targan kan läcka åxo big_smile

40 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
ah okej, är inte en mb320 ett säkrare köp då? iofs om supran är med stålpackning och arp borde den vara rätt schysst och ett jätte + om den är motorrenoverad. Supran sägs ju inte gå att chippa?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
3 juni 2008
Att du ens jämför dessa bilar.

Som att välja mellan en elefant eller en häst.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

40 Inlägg
4 juni 2008
Trådstartare
John87 skrev:
Att du ens jämför dessa bilar.

Som att välja mellan en elefant eller en häst.

vem har sagt att de måste vara lika?

1 570 Inlägg
4 juni 2008
94års modell, mercedeskvalitet, hög säkerhet mercedeskomfort via bilfirma  mot en gammal toyota som låter illa i motorn privatsåld? Svårt val.

40 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
henrikh skrev:
94års modell, mercedeskvalitet, hög säkerhet mercedeskomfort via bilfirma  mot en gammal toyota som låter illa i motorn privatsåld? Svårt val.

Dock var det inte den utan dessa bilar i allmänhet smile

Large Cap
1 816 Inlägg
5 juni 2008
Supran så klart!

202 Inlägg
5 juni 2008
Är ju 2 helt olika bilar.
Beror helt på vad du tänkt ha bilen till... ska de vara nöjesåk eller åka till jobbet och affären med?

Supran är ju garanterat en mkt roligare bil. Men mercan är ju mer en bruksbil som jag ser de.

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
5 juni 2008
Supran tycker jag då! finare och så kan man ha mer roligt med supran. när det gäller topppackningen så vet jag att en ny stålpackning från toyota kostar 840kr + frakt!smile
men sen kommer ju faktiskt trimbehovet relativt snabbt:)

Team Insane Racing

1 570 Inlägg
5 juni 2008
Metaphor skrev:
henrikh skrev:

Dock var det inte den utan dessa bilar i allmänhet smile

Jag är inne på min tredje mb 124 och kan ju bara råda dig att provköra båda och jämföra. 320 med 24v har lite känsligare topp än 12v varianten (vad jag hört) men har omkring 220hk istället för 180. 12ventilaren går bra den också, speciellt med manuell låda. Jag körde 52000mil med manuell låda så dom brukar hålla.

Och att ha en mb med sexa som bruksbil är ju inget tips jag kan ge. De är inte direkt snåla kan jag säga.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
5 juni 2008
Du kommer ha så mycket roligare med supran.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

40 Inlägg
6 juni 2008
Trådstartare
okej, jaja folket talar ju mest för supran, men tipsen då för att ta ur 300+ enkelt på den?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
6 juni 2008
Merca alla dagar i veckan
alla som säger att suprans motor håller för så mycket
kan lova att smäll dit en turbo på mercan och du kan ladda på bra mycket mer på mercan med orginal prylar än vad du kan med suprans orginal prylar

Bildrulle
499 Inlägg
6 juni 2008
Jag hade valt Supran. roligare bil, helt ok original och just växellådorna på mk3 ska vara väldigt hållbara. Motorn kan väl vara lite känslig, men hitta en välvårdad så ska du nog klara dig, köp gärna via ett toyota / supra forum, då har bilen näst intill garanterat stålpackning + ARP och kanske även BPU, man får fina för runt 60k.

Det tråkiga med Supra är försäkring + soppa. Den drar en hel del, men det hänger ju även till viss del på hur  pass stor blyfot du har. Japs har ofta fördelen att motorn håller i tid och evighet, däremot är karossen känslig för rost.

Men garanterat rolig bil.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

Sök