Händer tyvärr inte så mycke mer med min bil just nu, fixar till lite småsaker när lusten faller på men nu är jag mest bara väldigt trött på den och vill få den såld så jag kan köpa ett sommarpojekt, det rycker nå otroligt i byggtarmen just nu! Fixar lite med Swecoach turnébussar när det finns möjlighet (oftast är dom ute på vägarna) och bygger baslådor. Har blivit ett par till nu sen sist, har nån mer på gång också så det rullar på, nånting lär man ju ha för sig.
Ena lådan, som inte är riktigt klar än då den lär testas i bil först, blir på ca 50L och ska husera ett par B2 ES8 i en jänkare. Fick som jag tidigare skrev tag på limträskivor till bra pris så jag passade på att bygga med det, verkar funka bra när man limmar samman bitarna och tänker på vilken ledd man sätter dom på. Limfogarna i skivorna är inte tokstarka verkar det som. Men som låda håller det bra.
Självklart sågar jag utomhus i det fina vårvädret!
Baffeln ska flyttas in en bit och sen blir det nån portlösning uppåt genom hatthyllan.
Den andra lådan som blev klar förra veckan blev på 60L med 250cm2 slotport avstämd till ca 36Hz och ska husera en Ground Zero Nuclear 12". Även den byggd i limträskiva men med dubbelbaffel, känns som att den blev rätt stum!
Portlösningen blev lite speciell, eftersom den blev rätt lång och lådans bakvägg lutar så lära den inre delen av porten vara längre i överkant än i nederkant för att kompensera så längden blir rätt.
Gick lös med min minsta radiefräs på baksidan av hålet i baffeln så det inte blir turbulens.
Hittade en trekantslist så jag drog i den i alla stående hörn runt porten, alltid gör det väl nån nytta tänkte jag.
Eftersom baffeln och locket är bredare än själva lådan och det ska upp kablar från under golvet så kapades det ur ett hak i botten.
Så blev resultatet, rätt sjsyt om jag får säga det själv. Blev lite sugen på att spara en skiva åt mig själv till nästa bil och där lacka lådan istället för att klä.
Nästa projekt som skulle ha varit klart i helgen egentligen men tyvärr inte blev det p.g.a tidsbrist, här är jag dock mest bara med som handledare då det är en kompis som bygger. Ska bli kul att se resultatet sen, blir lite special då den är till för att jaga dB.
Sen börjar det bli dags för en grej åt mig själv, stör mig litegrann på att Mosconis 6to8 inte matchar stegen så det lär göras nåt åt det!