3461
Sök

In-dash dvd

263 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Funderar på att skaffa en in-dash dvd till bilen nu. Hittade denna http://www.stuffshop.se/sv/article/78/7 … otoriserad någon som vet om den är nått att ha? är ju ganska billig så kvaliteten kanske inte är så bra? har ni några tips på vilka man ska köpa så är de välkomna smile

911 Inlägg
7 juni 2008
Men asså, den där har jag också tittat på.  Det är Bara en infällbar skärm , alltså , Inget man kan lägga in en skiva å den spelas upp på skärmen utan man måste köpa en till enhet för att kunna titta på dvd genom den.

eller har jag helt fel ?

pic up the phone, wazzzaaa

1 752 Inlägg
7 juni 2008
Det jag har fått "lära" mig är att det är bätte o lägga ner lite mer pengar på en mera känd spelare typ Kenwood eller Clarion, du får säkerligen mera kvalitet och ljud utav dom. Dock inget jag lovar till 1000%tongue Men kolla begagnat-marknaden, finns mycket o fynda där! Ett hett tips från min sida iaf wink

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

263 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
zortep skrev:
Men asså, den där har jag också tittat på.  Det är Bara en infällbar skärm , alltså , Inget man kan lägga in en skiva å den spelas upp på skärmen utan man måste köpa en till enhet för att kunna titta på dvd genom den.

eller har jag helt fel ?

jo det är bara skärmen, tänkte om man kunde köpa ett lite dyrare och känt märke till dvd spelare och sen denna skärmen

1 688 Inlägg
7 juni 2008
Varför en bra spelare och en skitskärm? smile

Som att köpa ett jättedyrt fint slutsteg till bilen och spela med några 199kr mds-basar lol

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

263 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Losgard skrev:
Varför en bra spelare och en skitskärm? smile

Som att köpa ett jättedyrt fint slutsteg till bilen och spela med några 199kr mds-basar lol

försökte komma fram till om det var en skitskärm lr inte tongue

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
8 juni 2008
Kolla upp nån dyrare modell med inbyggd dvd-spelare, sen söker du på eBay. Då får du bra grejjer till pisslågt pris.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 juni 2008
FL3JM skrev:
Kolla upp nån dyrare modell med inbyggd dvd-spelare, sen söker du på eBay. Då får du bra grejjer till pisslågt pris.

Exakt, min JVC KW-AVX810 går på runt 8-9K här i sverige. Jag köpte den från USA för 3500kr (med frakt) tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

263 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
okej, några förslag på bra modeller?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 juni 2008
Är du *bara* ute efter skärm eller DVD med ?

GPS kanske ??

Jag kan iaf personligen rekommendera en JVC KW-AVX810, DVD, USB, SD-kort, 5V lågnivå, touchscreen, rörelsesensor och en jäkla massa till.

Ska du köpa DVD-stereo från USA gäller det dock att se till så att du får en regionsfri om du vill spela svenska filmer i den, min är låst till region 1. Inte för att det gör mig något men ändå tongue

USA-stereos har oftast inte RDS heller.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
8 juni 2008
jag har en 7 tums mds-skärm och dvd-spelare med fjärrkontroll..
du kan få det för 1000kr om du är intresserad..

Saab Viggen MC Yellow
329 Inlägg
8 juni 2008
Jag hade satsat på ett märke som man känner till som pioneer , panasonic , clarion ,jvc mfl. Vi har provat några mindre kända märken i vår butik så som Innovatek mfl, dessa är billiga, men kvaliteten är mycket sämre än tex Pioneer , Clarion.

Köp känt märke säger jag!!  Importera från Usa om där är bra pris, annars finns ju Brl , Mds ,Brc och säkert andra som oxo har maskiner till bra priser i Sverige!!

/Stefan

20 Inlägg
1 december 2011
TBOC_Razor skrev:

GPS kanske ??

Jag kan iaf personligen rekommendera en JVC KW-AVX810, DVD, USB, SD-kort, 5V lågnivå, touchscreen, rörelsesensor och en jäkla massa till.

Ska du köpa DVD-stereo från USA gäller det dock att se till så att du får en regionsfri om du vill spela svenska filmer i den, min är låst till region 1. Inte för att det gör mig något men ändå tongue

Hej, jag funderar på att köpa en dubbel din DVD, GPS. från Usa men undrar lite om hur det kommer funka i Sverige?

Ang. regions fri är det svårt att få tag på? eller kan man fixa det i Sverige?

Enheterna jag tittat på har kartor USA, Canada, går det att fixa att man får kartor från Europa??

Har kollat på Clarion NX501 och Jensen VM9224/VM9424. Hur gjorde du?

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
1 december 2011
TanTre skrev:
TBOC_Razor skrev:

GPS kanske ??

Hej, jag funderar på att köpa en dubbel din DVD, GPS. från Usa men undrar lite om hur det kommer funka i Sverige?

Ang. regions fri är det svårt att få tag på? eller kan man fixa det i Sverige?

Enheterna jag tittat på har kartor USA, Canada, går det att fixa att man får kartor från Europa??

Har kollat på Clarion NX501 och Jensen VM9224/VM9424. Hur gjorde du?

2 år gammal tråd så du vet tongue

och för att svara på frågan har jag en Pioneer navi x1 till salu tongue

dvd/gps det mesta finns i den
Senast redigerat av Andyy90 (1 december 2011)

~Andy~

Sök