3400
Sök

b20/b22 hjälp.

11 Inlägg
7 juni 2008
Trådstartare
Tjenare alla! idag köpte jag en till volvo 142a. men denna med b20 borrad till b22. det är en 1973a, Den har dubbla su gasare, (vet ej storleken?) extraktorgrenare, 2.5 tums system (3 dämpare), planad & portad topp (jag vet ej hur mycket tyvär. men den ska vara trimmad på en firma i piteå till en rallybil. kanske liknande polarvagnen?)

Han jag köpte den av sa att det skulle vara en R-kam i den, och att om den är rätt ställd i tändning och gasare ska den ha ca 160 hästar. kan detta stämma?

Den går väldigt ryckigt och jag funderar på om kanske en K-kam hade varit lite bättre till denna motor? Den drar bensin så det inte är nådigt! roll

Nån som har något tips om vad ja kan göra med denna härk?!  stort tack i förväg! big_smile

flaggstångsknoppförgyllare
255 Inlägg
8 juni 2008
Byt till KG5 kam och webrar

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren

11 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Okej, men duger ej Su gasarna?  har sett att webrar med insug ligger mellan 4000 och 8000 kr. det är lite häftigt kanske? elelr är det väldigt stor skillnad?  Vart kan jag beställa denna kamaxel? smile tack för hjälpen wink

956 Inlägg
8 juni 2008
http://www.kgtrimning.com/ Där säljer dom bla kamar. Sen finns det mycket att läsa där med.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Smålänning
7 883 Inlägg
8 juni 2008
Häng i K-kam och Weber 32/36. Tappar ca 30 - 40 hästar, emnfår en betydligt soppasnålare motor...

Eller varför inte sprut?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
8 juni 2008
twin_cam skrev:
Häng i K-kam och Weber 32/36. Tappar ca 30 - 40 hästar, emnfår en betydligt soppasnålare motor...

Eller varför inte sprut?

Inte samma ljud som weber ju! tongue.
Senast redigerat av THEBADGUY (8 juni 2008)

Allt för den där jävla hatten!

38 Inlägg
9 juni 2008
Jaxy skrev:
Okej, men duger ej Su gasarna?  har sett att webrar med insug ligger mellan 4000 och 8000 kr. det är lite häftigt kanske? elelr är det väldigt stor skillnad?  Vart kan jag beställa denna kamaxel? smile tack för hjälpen wink

2 su räcker inte lång väg, men varför inte göra eget insug med 4 su eller liknande? blir billigare än weber å säkert lika dyrt att köra tongue

Sök