4150
Sök

lt31 brytarspetsar

11 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#1
tjenare alla nu e det så att jag har köpt nya brytarspetsar till min lt31 och så vill jag veta vilket avstånd de ska vara någon som har något förslag?  Behöver hjälp fort för bilen ska användas dagligen

21 761 Inlägg
8 juni 2008
#2
Så vitt jag vet så brukar avståndet generallt vara ca 0,4-0,5mm när det handlar om brytarstyrda system rent allmänt, oavsett om det gäller Volvo 140 eller någon annan bil.

blacken
8 juni 2008
#3
toff3 skrev:
tjenare alla nu e det så att jag har köpt nya brytarspetsar till min lt31 och så vill jag veta vilket avstånd de ska vara någon som har något förslag?  Behöver hjälp fort för bilen ska användas dagligen

0,35-0,40..dvs 0,35:ans bladmått ska "gå" lätt igenom, men 0,40:an ska inte "gå" igenom..

11 Inlägg
14 juni 2008
Trådstartare
#4
blacken skrev:
toff3 skrev:
tjenare alla nu e det så att jag har köpt nya brytarspetsar till min lt31 och så vill jag veta vilket avstånd de ska vara någon som har något förslag?  Behöver hjälp fort för bilen ska användas dagligen

0,35-0,40..dvs 0,35:ans bladmått ska "gå" lätt igenom, men 0,40:an ska inte "gå" igenom..

så du e säker att det är 0.35:ans blådmått?

blacken
14 juni 2008
#5
toff3 skrev:
blacken skrev:
toff3 skrev:
tjenare alla nu e det så att jag har köpt nya brytarspetsar till min lt31 och så vill jag veta vilket avstånd de ska vara någon som har något förslag?  Behöver hjälp fort för bilen ska användas dagligen

0,35-0,40..dvs 0,35:ans bladmått ska "gå" lätt igenom, men 0,40:an ska inte "gå" igenom..

så du e säker att det är 0.35:ans blådmått?

Är det 4 cyl eller 6cyl..

11 Inlägg
15 juni 2008
Trådstartare
#6
blacken skrev:
toff3 skrev:
blacken skrev:

0,35-0,40..dvs 0,35:ans bladmått ska "gå" lätt igenom, men 0,40:an ska inte "gå" igenom..

så du e säker att det är 0.35:ans blådmått?

Är det 4 cyl eller 6cyl..

6 cylindrig

21 761 Inlägg
15 juni 2008
#7
Jag tror att du kan testa med blackens angivelser. Sedan testar du att ha mycket gas med hög växel (gubbkörning) på låga motorvarv för att se om motorn missar i tändningen, gör även test med att hålla ganska höga motorvarvtal och se att det inte blir tändmissar då också.

Ifall det inte visar minsta tendens att hacka eller rycka så anser jag att inställningen är ganska rätt.
Senast redigerat av Drönirettab (15 juni 2008)

11 Inlägg
18 juni 2008
Trådstartare
#8
Drönirettab skrev:
Jag tror att du kan testa med blackens angivelser. Sedan testar du att ha mycket gas med hög växel (gubbkörning) på låga motorvarv för att se om motorn missar i tändningen, gör även test med att hålla ganska höga motorvarvtal och se att det inte blir tändmissar då också.

Ifall det inte visar minsta tendens att hacka eller rycka så anser jag att inställningen är ganska rätt.

så nu är den inställd perfekt smile Fick ta 0.40 Så att den tänder rätt osv smile så nu e den perfekt bilen smile Tack för hjälpen






Mvh Christofer


Sök