2994
Sök

Får man ha motivlackad regskylt?

238 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Satt här och funderade lite, får man lov att byta ut sin vanliga reg skylt mot en som är motiv lackad (tänkte mest på fram (inte så sugen att klistra skatte märket direkt på lacken, om man nu inte kan lacka dit det med wink )) och i så fall måste den se ut som orginalet, eller kan man leka lite med tex. typsnitt mm?

Tänkte testa hur det ser ut, men är inte så sugen på att göra det om jag ändå måste ha orginalet hängades där. Iofs är den en utmärkt snöplog...

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

1 059 Inlägg
10 juni 2008
org måste sitta synligt både fram o bak.Dom har blivit hårda på detta nu,samt att det ger dom lätta pengar till staten.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Körv
3 535 Inlägg
10 juni 2008
Du måste ha reggplåtarna.. Annars får du böter. Har du dessutom en motivlackad så kan du få böter för att du har en falsk skylt.. Men ska du bara ha den på träffar så visst tongue

Truckdriving Man

238 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Tanken var att jag skulle lacka en direkt på bilen istället för orginalet, mest för att jag inte sett någon annan som gjort det, men jag får komma på andra sätt att vara unik på smile

Tack iaf

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

125 Inlägg
10 juni 2008
du får väl prova.. tror de kan bli coolt

* Klåpare
1 718 Inlägg
10 juni 2008
Jo det skulle vara unikt, men som sagt så måste man ha vägverkets typgodkända och estetiskt hopplösa regskyltar med genuint skattemärke. Men du slipper ju iaf lacka ett nytt skatte varje år. smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

9 108 Inlägg
10 juni 2008
Antar att du inte har motivlack med reflex i och Vägverkets vattenstämpel i bakgrunden? smile

Alla skyltar förutom Vägverkets egna är olagliga, men det hade ju varit coolt att lacka en under originalplåten i alla fall så får du välja dina tillfällen väl när du visar den.

3 121 Inlägg
10 juni 2008
Nja, kanske börjar bli gammal men du kan ju lika gärna köra utan främre skylt om det nu är det som stör dig, böterna blir kanske lägre med då du inte åker fast för att köra "falskskyltat". tongue

8 156 Inlägg
22 juli 2008
Jag har funderat på en motivlackerad regskylt (inte en regskylt i form av en motivlackering på bilen)
Jag menar, hur coolt vore det inte med en egen prägel på skylten?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Neerd
1 596 Inlägg
22 juli 2008
jaa jävlar vad fränt det hade varit:)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Sök