3549
Sök

soundstorm cr 5000,1

1 400 Inlägg
15 juni 2008
Morre_W skrev:
micke7406 skrev:
Eller leta upp ett par DD M3.
Dom stegen lämnar bra med effekt.

INte riktigt samma prisklass kanske..smile Kostar 11000:-/st nya... O finns INTE många beggade såna...
Men håller med, de ger bra med effekt...

Bara o slåss om Pioneersteget då, man e nästan lite nöjd att man själva la ut tipset..big_smile
Haha, först till kvarn då..tongue

JA JA! Dom är ju inte dom lättaste stegen att hitta på beg marknaden. men va F.. skaffar man sig en sådan bas så får man vara beredd att lätta på lädret:lol: eller?

Men skulle du hitta någon så tveka inte.big_smile

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

494 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Morre_W skrev:
micke7406 skrev:
Eller leta upp ett par DD M3.
Dom stegen lämnar bra med effekt.

INte riktigt samma prisklass kanske..smile Kostar 11000:-/st nya... O finns INTE många beggade såna...
Men håller med, de ger bra med effekt...

Bara o slåss om Pioneersteget då, man e nästan lite nöjd att man själva la ut tipset..big_smile
Haha, först till kvarn då..tongue

jag skulle få få steget för 3500 kr så jag är ganska nöjd med det även om inte steget komma kunna driva ut den fullt,

jag är hård som sten

85 Inlägg
16 juni 2008
såga sinus steg när man har jvc som logga:S??? hmm

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
16 juni 2008
kresse skrev:

Fast, jämfört med JVC så är Sinus en liten skit...som förmodligen inte JVC ens vet vad det är..

JVC kanske inte har några vrålbilliga klassD instegsmodeller likt SinusLive 1500 tex, men de har bra produkter överlag.

Så vi skall nog vara försiktiga med att döma ut JVC..

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

494 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
kresse skrev:

VAD MENT DU ME DE DA??

jag är hård som sten

494 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
jonash skrev:
kresse skrev:

Fast, jämfört med JVC så är Sinus en liten skit...som förmodligen inte JVC ens vet vad det är..

JVC kanske inte har några vrålbilliga klassD instegsmodeller likt SinusLive 1500 tex, men de har bra produkter överlag.

mvh Jonas

precis, dom har grymt bra huvudenheter, bland dom bättre på marknaden

jag är hård som sten

BilstereoNörd
576 Inlägg
16 juni 2008
linkan lindgren skrev:
jonash skrev:
kresse skrev:

mvh Jonas

Nja det vill jag inte hålla med om, JVC är ibland de enklaste "kända" märkena när det gäller huvudenheter.
De hamnar efter, Alpine, Kenwood, Pioneer, Sony, Clarion, Panasonic både i ljud och kvalitét..
Det baserar jag på många år av försäljning av bilstereohuvudenheter med efterföljande support m.m.
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

494 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
BAE skrev:
linkan lindgren skrev:
jonash skrev:

mvh Jonas

Nja det vill jag inte hålla med om, JVC är ibland de enklaste "kända" märkena när det gäller huvudenheter.
De hamnar efter, Alpine, Kenwood, Pioneer, Sony, Clarion, Panasonic både i ljud och kvalitét..
Det baserar jag på många år av försäljning av bilstereohuvudenheter med efterföljande support m.m.
// Tommy

ja enligt min erfaren het så tycker jag personligen att möjligtvis alpine ocg pioneer kan vara snäppet bättre, men acsolut inte clarion och panasonic

jag är hård som sten

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
16 juni 2008
BAE skrev:
linkan lindgren skrev:
jonash skrev:

mvh Jonas

// Tommy

Men å andra sidan verkar folk tro att Sinus skulle vara ett high-end som är ruggigt bra i alla aspekter. Och det är precis lika mycket fel. Sinus är ett budget märke om än kanske ett prisvärt sådant. Men det är inte många som vet eller vill veta av..

mvh Jonas
Senast redigerat av jonash (16 juni 2008)

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
16 juni 2008
Det jag tycker är så roligt i dag när det gäller hur folk prioriterar när det handlar bas uppsättning är att man sattsar på en dyr och kraftfull subbas sen går de och köper ett billigt slutsteg och så tror de att basen prestera vad den kan bara för att steg o bas har samma WATT antal????
Det är precis som att det är de enda man ska titta på när man handlar slutsteg och bas.
Helt åt helvete att tänka så…….
Jag anser att man ska fördela pengarna mellan bas och slutsteg är basens värde ca 50-80% av vad slutsteget kostar annars så får man oftast ingen balans i ljudet. Oavsett antal WATT.
Det tråkiga med ett forum är att det inte går förklara med ord hur saker och ting låter på ett bra sätt så alla förstår. Skulle folk ha hört skillnaden mellan ett steg för 2500:- och ett för 10000:- som lev ex 1500W så tror man inte att de är samma bas i skuffen. Och det låter inte bättre bara för man öser på mer billig effekt möjligtvis att man spelar högre på dBMätaren innan det ryker till i bagaget wink .

Ha det gött!!
Med vänlig hälsning//Björn

SQ
1 343 Inlägg
16 juni 2008
bra sagt faktiskt, kan inte annat än hålla med.. testat lite exempel..

har haft en w12gti 12" bas från jbl på 4000w hela tiden å kört med 3 olika steg...
första var ett kicker kx800.2  de spelade på bra å hade fint tryck men inte så värst impad iaf..
nästa testade vi ett mutant steg de där 1500xxx eller va de kallas, den kunde man trycka på lite mer men ljudet var desamma...
sista å den ja innehar nu är ett audison steg vrx 1.500...
de vart som en helt ny bas, den hängde med mkt bättre, fick bättre snärt.. spelade finare.. ja som sagt, även fast dom andra stegen "orkar" driva basen med deras effekt så betyder de inte att de spelar bra...

tack för mig.. hej

Ljudnörd!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
16 juni 2008
dbakuten skrev:
Det jag tycker är så roligt i dag när det gäller hur folk prioriterar när det handlar bas uppsättning är att man sattsar på en dyr och kraftfull subbas sen går de och köper ett billigt slutsteg och så tror de att basen prestera vad den kan bara för att steg o bas har samma WATT antal????
Det är precis som att det är de enda man ska titta på när man handlar slutsteg och bas.
Helt åt helvete att tänka så…….
Jag anser att man ska fördela pengarna mellan bas och slutsteg är basens värde ca 50-80% av vad slutsteget kostar annars så får man oftast ingen balans i ljudet. Oavsett antal WATT.
Det tråkiga med ett forum är att det inte går förklara med ord hur saker och ting låter på ett bra sätt så alla förstår. Skulle folk ha hört skillnaden mellan ett steg för 2500:- och ett för 10000:- som lev ex 1500W så tror man inte att de är samma bas i skuffen. Och det låter inte bättre bara för man öser på mer billig effekt möjligtvis att man spelar högre på dBMätaren innan det ryker till i bagaget wink .

Ha det gött!!
Med vänlig hälsning//Björn

Helt sant!!

De som kör med basar för 4000spänn, och steg för 2500 har inte en aning om vad de missar...Risken är förstås att de inte har det ens om de får ett steg för 10000 som biter dem i röven! lol

mvh Jonas

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 juni 2008
Två MTX Thunder 9512-44 plus ett MTX Thunder Elite TE4001D, är det en godkänd kombination ??   tongue

Funderar på att slänga in det i skuffen min.

EDIT:
Steget: http://www.mtx.com/caraudio/products/am … E4001D.cfm

Basen: http://www.mtx.com/caraudio/products/su … 00_sub.cfm
Senast redigerat av TBOC_Razor (16 juni 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
16 juni 2008
TBOC_Razor skrev:
Två MTX Thunder 9512-44 plus ett MTX Thunder Elite TE4001D, är det en godkänd kombination ??   tongue

EDIT:

Är bas och slutsteg av samma märke så får man hoppas på att tillverkaren har tänkt i samma effekt och kvalitets termer.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 juni 2008
dbakuten skrev:
TBOC_Razor skrev:

EDIT:

Är bas och slutsteg av samma märke så får man hoppas på att tillverkaren har tänkt i samma effekt och kvalitets termer.

MVH//Björn
www.dbakuten.se

Tänkte att ni billjudsnissar borde veta om det är något att ha men ingen verkar veta mer om MTX än "det var dom där med den där jättestora basen va??" haha tongue

Men det måste väl vara bra matchat inombords mellan dom där iaf eftersom både steg och bas är MTX's "Top of the line".

Basmodellen över Thunder 9500 är ju 9922 så bättre kan det ju inte bli för någorlunda vettiga pengar när det gäller MTX iaf.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 400 Inlägg
16 juni 2008
Lardi skrev:
bra sagt faktiskt, kan inte annat än hålla med.. testat lite exempel..

har haft en w12gti 12" bas från jbl på 4000w hela tiden å kört med 3 olika steg...
första var ett kicker kx800.2  de spelade på bra å hade fint tryck men inte så värst impad iaf..
nästa testade vi ett mutant steg de där 1500xxx eller va de kallas, den kunde man trycka på lite mer men ljudet var desamma...
sista å den ja innehar nu är ett audison steg vrx 1.500...
de vart som en helt ny bas, den hängde med mkt bättre, fick bättre snärt.. spelade finare.. ja som sagt, även fast dom andra stegen "orkar" driva basen med deras effekt så betyder de inte att de spelar bra...

tack för mig.. hej

Mycket bra beskrivet;)
Hoppas bara att det går att lära gammla hundar att sitta:D

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
16 juni 2008
Tycker tråden handlar om allt annat än soundstormsteget just nu! Någon som vet något om steget?? Eller någon erfaren som kan göra ett uttalande?? Själv är man i nybörjarstadiet än när det gäller billjud....

Team Autohifi!
865 Inlägg
16 juni 2008
Ja tyvärr snurrar man iväg på allt och inget;)

Troligen så finns det inte så många som har testat steget enu, vill du veta mera om det så kollar du på deras egna sida: http://www.soundstormlab.com/main/593
List priset i USA verkar ligga kring 300dollar och de skriver själva så här om sina produkter:
"This “more-bang-for-the-buck” philosophy was incorporated into every aspect of the company."

Det är ju ett steg på väg..... sen är det ju bara att testa själv!

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
16 juni 2008
MrCalle skrev:
Ja tyvärr snurrar man iväg på allt och inget;)

Troligen så finns det inte så många som har testat steget enu, vill du veta mera om det så kollar du på deras egna sida: http://www.soundstormlab.com/main/593
List priset i USA verkar ligga kring 300dollar och de skriver själva så här om sina produkter:
"This “more-bang-for-the-buck” philosophy was incorporated into every aspect of the company."

Det är ju ett steg på väg..... sen är det ju bara att testa själv!

Har ju två liggandes som bara väntar på basar som ska drivas.....! Har ej bestämt vad jag ska ha....

494 Inlägg
17 juni 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
linkan lindgren skrev:
Morre_W skrev:
Börja med ett Ampiresteg, för 3500:- o poppa så länge. Sen när du har 3500 till så jagar du reda på ett likadant till o dockar ihop dom..! DÅ har du mkt nog effekt till basen!

ja det är ju sant de, kanske jet göra på de viset, vet du vart dom fiins å köpa nya?? har inte hittat nåt ställe än =/

Om det är som det sades innan i tråden så tillverkas dom ju inte längre och om du ska köpa dom nya lär du hamna på samma prisnivå som för MTX-steget.

Nä köp ett beggat sålänge om du inte känner dig modig (/rik nog) att köpa ett MTX wink

Vilken Ohm blir det föresten på den där basen ??

Dubbla 2 Ohm, blir det 1 Ohm kopplat till basen ??

För isf är ju ett M2000.1 inte alls långt ifrån att driva basen fullt ut då steget ger 2095W RMS i 1 Ohm och basen är på 2500W RMS.

ja det är dubbla 2ohm spolar, har beställt pioneer steget nu så får se hur bra de lyckas driva basen  : P

jag är hård som sten

Sök