3536
Sök

Är detta något att ha?

50 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Hej! Jag har chansen att få en opel rekord 1969 sedan gratis av en släkting. Den är i dåligt skick utanpå eftersom den stått ute ett tag men var rostlagad innan så enda stora rostället är på huven. Motorn är bytt innan den ställdes ut också. Den är hyffsat fin innuti okcså. Är detta någon bil som är värt att renover(genomgång av motorn å omlackering)?
Bild på bilen finns i mitt galleri!

MVH

1 661 Inlägg
24 juni 2008
Klart du ska ta den om du känner att du har tid och plats att ha bilen på!
Sen om du känner att du har råd att lägga ut pengar på att renovera upp den så go for it! smile

En 69:as Rekord är fina bilar enligt mig så¨nog skulle de va värt om man ville ha ett projekt!

259 Inlägg
24 juni 2008
klart värt de om du får den. de är skojjiga bilar.tongue

1 661 Inlägg
24 juni 2008
Du kan även slänga i en 2.2 liters Opel motor utan större problem om jag inte är helt ute och cyklar!

50 Inlägg
24 juni 2008
Trådstartare
Jag har inte grejjat med nån bil nån gång men personen jag får den av får den stå hos under renovering. Han kan grejja eftersom ahn jobba rpå ett företag som bygger motordelar. Bilden är tagen på norra sidan och det är ju där det brukar växa mossaXD Jag skall börja övningsköra om ett tag så siktar på att ha den klar inom två år! Så ni tycker altså att det är värt att satsa på? Den är rostlagad överallt fast huven har rostat men det går säkert laga annars blir det ny huv. Chromet såg hyffsat ut också t.e.x på navkapslarna.

Truck förare
273 Inlägg
24 juni 2008
ta bilen å börja är ju inget att tänka på igentligen..den kommer nog se bra mycket bättre ut om du får tvättat av den å en polering på den..

50 Inlägg
25 juni 2008
Trådstartare
Jo det tkr jag med!

9 108 Inlägg
25 juni 2008
Gratis är alltid värt smile Dock är Projektdelen helt fel ställe att fråga på. Läs rubriksanvisningarna och skapa en tydligare tråd i Allmänt om du behöver fler åsikter. Mvh.

Sök