3456
Sök

Är det värt att renovera denna opel rekord 1969 sedanen?

687 Inlägg
19 juli 2008
#61
mannen9 skrev:
Förgasaren fungerar bra. Är det stor chans att det blivit mkt skit när den stått och man ska göra rent den eller är det bara test starta. Kan något hända om det är skit i den?

Nej det är nog bara o prova o hoppas på det bästa, jag tror inte du förstör något i allafall. Det skadar ju inte o rengöra den innan du börjar köra med den på riktigt, så du inte blir stående nånstans. får la hoppas den startar utan problem och att kopplingen inte har fastnat.

50 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
#62
Kopplingen har nog inte faktiskt fastnat. Den gick alla fall trycka in å flytta runt växelspaken gick med.

687 Inlägg
19 juli 2008
#63
Den kan ha fastnat mot svänghjulet och ändå gå o trycka ner kopplingen. Växlarna kan du lägga i utan koppling när motorn är död.

50 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
#64
Okej förhoppningsvis har den inte fastnat då:P

Avstängd
653 Inlägg
19 juli 2008
#65
Troligen får du ta med dej ett redigt batteri som du vet om, för det som sitter där är nog så pass dåligt att det inte ens hjälper med startkablar (talar av egen erfarenhet)
Ja men kopplingen brukar lossna genom att lägga i en växel när den är igång hehe wink
Så alltså:
1 friskt batteri
1 lite flaska med bensin i som du slår i lite i förgasaren (om det är förgasare)
sen lite olja o hälla i cylindrarna kanske...
Nu är jag nyfiken så skynda dej dit o greja wink

Jag har rätt i vad jag än säger.

687 Inlägg
20 juli 2008
#66
airflow skrev:
Troligen får du ta med dej ett redigt batteri som du vet om, för det som sitter där är nog så pass dåligt att det inte ens hjälper med startkablar (talar av egen erfarenhet)
Ja men kopplingen brukar lossna genom att lägga i en växel när den är igång hehe wink
Så alltså:
1 friskt batteri
1 lite flaska med bensin i som du slår i lite i förgasaren (om det är förgasare)
sen lite olja o hälla i cylindrarna kanske...
Nu är jag nyfiken så skynda dej dit o greja wink

Ja eller dutta på starten med ettan i och bromsen nedtryckt.(Motor avstängd)

Avstängd
653 Inlägg
20 juli 2008
#67
volvo_Tobias skrev:
airflow skrev:
Troligen får du ta med dej ett redigt batteri som du vet om, för det som sitter där är nog så pass dåligt att det inte ens hjälper med startkablar (talar av egen erfarenhet)
Ja men kopplingen brukar lossna genom att lägga i en växel när den är igång hehe wink
Så alltså:
1 friskt batteri
1 lite flaska med bensin i som du slår i lite i förgasaren (om det är förgasare)
sen lite olja o hälla i cylindrarna kanske...
Nu är jag nyfiken så skynda dej dit o greja wink

Ja eller dutta på starten med ettan i och bromsen nedtryckt.(Motor avstängd)

Aah det är nog bättre att göra så tongue

Jag har rätt i vad jag än säger.

50 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
#68
Också nyfiken:P. SKa göra så det står. Vad är det för skillnad med startkabalar å batteri då? Går inte startkabarna från ett barreri redan?Får beskedd om när jag kan åka dit senare idag.

687 Inlägg
20 juli 2008
#69
Är ditt gamla batteri trasigt så tar det inte emot strömmen och då hjälper inte startkablarna.

50 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
#70
Batteriet var sönder men fixade ett nytt skall dit på tisdag. Blir mer info då för kommer antagligen provstarta motor då och om den går igång så ska vi se till att dne rullar.

687 Inlägg
21 juli 2008
#71
Ta gärna lite fler bilder o lägg upp här. Hoppas du får liv i den,det är alltid lika spännande.

50 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
#72
Ja jag skall ta mer bilder. Om motorn går igång fort så blir det högtrycken över hela bilen:D

50 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
#73
Hej! Var där idagoch grejjade flera timmar. Motorn gick runt bra osv. Sen hällde vi i bensin i tanken men det kom aldrig bensin till förgasaren för det var en bensin slang som var av. Så då började motorn starta men den ville aldrig gå det tändade till å den kom upp i varv av sig själv sen dog den. Det visade sig att det var fel i några spjäll och en spricka i förgasaren men vi skulle få en gratis av någon han kände så förhoppningsvis går den då. Den vart ganska fin under alla mossa och inte så många rosställen men det blir omlackering när motorn går. Ena däcket hade rostat fast men det slog vi loss med slägga:D.

50 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
#74
Finns en bild på hur bilen ser ut nu i mitt galleri=). Elen vill inte fungera typ tutan radion elller så. Kan det vara nån säkring som har gått eller?

687 Inlägg
23 juli 2008
#75
säkringarna har säkert oxiderat. Du får nog byta dom för det blir säkert bara mjöl av dom.

50 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
#76
Ok. Vart kan man köpa såna då?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 juli 2008
#77
Närmsta mack. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

50 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
#78
Okej. Är det såna glassäkringar? Kolla gärna mitt galleri så ser ni före och efter rengöring:D

2 126 Inlägg
23 juli 2008
#79
Gör dig en tjänst och lägger upp den nya bilden här!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/92170/409402_cq7vfn.jpg


Lycka till med bilen, roligt att nån vill rädda en gammal Opel!


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 juli 2008
#80
mmmm... Fina bilar.
Har en 67 Commodore med 4 dörrar. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.


Sök