3610
Sök

dumventil till 855R...öppen elr återcirkulerande???

827 Inlägg
28 juni 2008
Trådstartare
ska sätta på en dump till min 855R, undrar bara vilket som e bäst till min, öppen elr återcirkulerande?
elr e spelar det ingen roll???

Saabvilde!
1 708 Inlägg
28 juni 2008
Tips : Använd sökfunktionen då denna fråga har varit uppe säkert 7426 gånger!

MVH Michael.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

13 Inlägg
28 juni 2008
Skulle nog hållt mig till en återcirkulernade.... då man inte lurar LMM något... Har träffat några som kört Hks kopior som är öppna... men de får ställa fjädern så hårt så den bara öppnar på max ladd. Och ändå märker man att motorn går lite tokigt vid växling...

5 089 Inlägg
28 juni 2008
enligt alla "all-vetare" ska du ha en återcurkulerande för luftmassemätaren pajjat. jag har kört med öppen i flera år och det har inte vart någon fara. även många kompisar kör med öppen och det har inte heller vart någon fara.

\Lindgren

4 001 Inlägg
28 juni 2008
FLindgren skrev:
enligt alla "all-vetare" ska du ha en återcurkulerande för luftmassemätaren pajjat. jag har kört med öppen i flera år och det har inte vart någon fara. även många kompisar kör med öppen och det har inte heller vart någon fara.

nej, det är inte för att LMM pajjar, det är för att LMM ska kunna mäta rätt, den har mätt luften en gång och när dumpen öppnar så släpps den luften rätt ut och på så vis så får man fel bränsle/luftblandning.

Edit: du bör använda en återcirkulerande
Senast redigerat av kolvas (28 juni 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 juni 2008
Nu när jag rev ner min motor upptäckte jag att mina kolvar var svarta av sot, att bilen gått fett.
En del sa att det är chippet som gör att den går fett, men kan det bero på att den släpper ut den inmätta luften, istället för låta den gå tillbaka igen?

Det skulle innebära att bilen går rätt igen om man bytar till återcirkulerande dump.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök