3339
Sök

Bilen går inte att starta när den är för varm.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
7 juli 2008
Ska bli skoj och se om du/någon hittar problemet! Har en kompis som har samma problem med sin audi 90 quattro som skulle bli glad av hjälp tongue

571 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
_ZooN_ skrev:
Ska bli skoj och se om du/någon hittar problemet! Har en kompis som har samma problem med sin audi 90 quattro som skulle bli glad av hjälp tongue

Hoppas verkligen de med! har haft detta problem i ett år nu....hmm

1 059 Inlägg
8 juli 2008
_Persson_ skrev:
Har läst lite mer om hallgivare på audi 80 och jag tror att det mycket väl kan vara det som är felet! bara ett problem, vart sitter den?

hallivaren sitter bakom kamhjulen på toppen på om du inte har fördelare eller på fördelaren under rotor mm.
Kolla o sök på nordicaudi på 80 forumet alt på gti forumet. det sitter ju samma motor i 2.0 gti golfarna så dom kan ju också den motorn.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

571 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
okej jag vet vart den sitter, i fördelaren. Kanske lika bra å köpa ny fördelare med hallgivare i. Verkar lite krångligt att ta ur fördelaren (utan att ha sönder den) och byta ut hallgivaren sen sätta tillbaks den?

Labborant
307 Inlägg
9 juli 2008
Kolla bränsletrycket, kan va pumpen, kolla också kemremmen det kan räcka med att den ligger 1kugg fel så går den dåligt samt blir svårstartad när den är varm...tror på det senaste, te reda på vart den byttes senats och hur länge sen det va...

571 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
la_palma skrev:
Kolla bränsletrycket, kan va pumpen, kolla också kemremmen det kan räcka med att den ligger 1kugg fel så går den dåligt samt blir svårstartad när den är varm...tror på det senaste, te reda på vart den byttes senats och hur länge sen det va...

Pumpen är bytt föra året. De där med kamremmen har ja hört förut, kan va värt att kolla upp!
Senast redigerat av _Persson_ (9 juli 2008)

571 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
En bild på hur min fördelare ser ut. Ser lite sliten ut tycker jag?
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=396916
Senast redigerat av _Persson_ (9 juli 2008)

571 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Ingen som vet nå om en fördelare? Skulle bara behöva veta hur skicket på den är då jag inte alls vet hur den ska se ut...roll

Mångsysslare
162 Inlägg
10 juli 2008
Jag kolla på fotot . det är svårt å bedöma men.jag tror att det är hallgivaren. har haft flera sådana
fall där det har varit liknande fel. Å då har det vart hallgivaren..

Mvh Pure

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure

571 Inlägg
10 juli 2008
Trådstartare
Pure skrev:
Jag kolla på fotot . det är svårt å bedöma men.jag tror att det är hallgivaren. har haft flera sådana
fall där det har varit liknande fel. Å då har det vart hallgivaren..

Mvh Pure

Aa tror det jag med. Men köper nog hela fördelaren ny för säkerhets skull.

Sök