hangman skrev:steifan skrev:hangman skrev:
men för fan lägg ner nu, vi har inte några lamborghini eller ferarri, några jävla volvos och bmw kan du köra stort sätt vilka däck som helst på sluta stirra dig blind på märket, NS2 är riktigt jävla bra däck jag har köpt säkert 10 satser genom åren funkat mycket bättre än falken tex.
Hellre köpa nya ns2 varje år ( om man kör hårt och hänger tex) än åka på 10 år gamla michelin pilot sport med 2 mm mönster...
Vadå stirra mig blind på märket? Jag skiter fullständigt i om någon random nybörjare har kört 10 satser Nankang NS2 genom åren som funkat mycket bättre än Falken. Men visst, om man aldrig någonsin behöver panikbromsa så
kan man ju gott köra med vilka däck som helst då bromssträckor är helt betydelselöst
Om Nankang NS2 skulle vinna ett däcktest eller prestera hyggligt så skulle jag definitivt köpa det - men tänker fan inte köpa det för att någon annan "tycker" att Nankang är skitbra.
jag kört på strippen, bana, och pendlar året runt så jag har testat ta mig fan varenda däck som finns på marknaden och visst är ett bridgestone potenza eller michellin pilot sport jätte bra däck för den som har pengar, men för vanliga bilar man använder till vardags är det inget du märker av.
Och med tanke på min långa däck erfarenhet så anser jag nankang ns2 extremt prisvärt och bra däck för den normala användaren, Funkar till allt och är tysta och bra. TS bad om erfarenhet ang dessa däck, och nu har han fått fakta.
Min korta erfarenhet av 2 uppsättningar nankang ns2 säger mig att dom är livsfarliga på blött underlag om man kör som om man hade bra däck, med detta vill jag säga att man måste anpassa sin körning till det sämre greppet som nankang faktiskt har på blött.
Detta under normal användning då man tar sig från punkt A till B.
Understyrning är ett faktum om man kommer in i kurvor och sladd på bakvagnen är inget konstigt med dessa däck om man håller mer gas än att man precis bibehåller sin fart med en bakhjulsdriven bil.
Det är min erfarenhet av 235 40 18 på en bmw 540, inne i Göteborg är det rätt halt när det är blött, och där märker jag större skillnad på däck än ute på en landsväg som är regnblöt.
Potenza re050 är för övrigt ett förbannat trevligt däck att ha till vardags, kostar lite mer så klart, men vi pratar fortfarande inga stora pengar.
0
0
0
0