2888
Sök

Problem att starta bilen

24 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Hej, jag har varit och kikat runt lite på olika forum och föröskt hitta lite lösningar till mitt problem. Skulle behöva så myck som möjligt att testa med.

Bilen har funkat perfekt tills igår då jag kopplade på batteriet eftersom det var urkopplat pga har arbetat med bilen. Har bytt en massa grejer på bilen.

Larm lampan på instrumentbrädan lyser som vanligt och allt fungerar som vanligt men när jag stoppar i nyckeln och ska vrida om så startar inte bilen, det låter som en kulsprutta smile sen går typ larmet på och jag är tvungen att stänga av larmet sen händer exakt samma sak efter varje vridning.

Finns det några enkla grejer jag kan kolla efter i första steget innan jag behöver typ lämna in den, som går att testa själv?

Tacksam för svar
Kan bjuda på något godis smile

Bilen e en Supra.
Larm: Immoboliser och 160Rli Auto Watch

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
9 juli 2008
skulle tro att det är immobalisernnn som slår till då larmet går... skulle ringa till toyota och höra eller om larmet är eftermonterat skulle jag ringa till återförsäljaren

2slow

Servicerådgivare
715 Inlägg
9 juli 2008
Lakszen skrev:
Hej, jag har varit och kikat runt lite på olika forum och föröskt hitta lite lösningar till mitt problem. Skulle behöva så myck som möjligt att testa med.

Bilen har funkat perfekt tills igår då jag kopplade på batteriet eftersom det var urkopplat pga har arbetat med bilen. Har bytt en massa grejer på bilen.

Larm lampan på instrumentbrädan lyser som vanligt och allt fungerar som vanligt men när jag stoppar i nyckeln och ska vrida om så startar inte bilen, det låter som en kulsprutta smile sen går typ larmet på och jag är tvungen att stänga av larmet sen händer exakt samma sak efter varje vridning.

Finns det några enkla grejer jag kan kolla efter i första steget innan jag behöver typ lämna in den, som går att testa själv?

Tacksam för svar
Kan bjuda på något godis smile

Bilen e en Supra.
Larm: Immoboliser och 160Rli Auto Watch

Det är inte bara som batteriet är svagt och ente orkar dra runt startmotorn... då kan det låta lite speciellt ... som kulspruta om man vill... testa ladda det el fixa ström på annat vis!

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

24 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Jag har löst problemet genom att byta tillbaka orginal batteriet. det batteriet som satt i var ett mycket nyare batteri men det var inte tillräckligt laddat som det ska. det funkade omedelbart när jag lade tillbaka ett laddat batteri.
Senast redigerat av Lakszen (24 juli 2008)

Sök