Jag har haft en golf III gti 8v -94, den var rolig att köra men det gick massor med pengar till reservdelar, nästan allt som gick sönder var dyra saker.
Ett stort plus är att den inte drack så mycket bränsle 0.82 med min körstil sommartid 0.88 vintertid, vid riktigt inspirerad körning eller mycket stadskörning kunde det gå upp till 0.9 i medel/mil tror att jag aldrig fick den att dra mera än det.
Skulle nog kunna rekomendera den som en rolig bil men tänk på att många modellspecifika delar är dyra
Sedan beror ju mycket på tidigare ägares skötsel (Gti är en bil som bjuder till körglädje +att många ungdomar haft dem) så frågan är väl inte om dom gått hårt utan hur hårt och med vilken skötsel.
Rost är en annan sak att se upp med, bakluckan är nästan rostiga på alla (under nummerplåten speciellt), kolla även noga under bilen speciellt vid pluggar och kanter kan det förekomma rost.
Nästan alla har skärmkanter i svart plast, vågade aldrig ha bort någon av dem på min men skulle kunna tro att du inte ska ta bort dem heller för att kolla om du inte vill drömma mardrömmar om rost.
Om rostskyddet blev bättre 94 skulle jag absolut inte vilja ha en som är äldre (det är dåligt som det är för det)
Lycka till att hitta en bra bil i fint skick /Tim