Som rubriken lyder undrar jag vad ni tycker, ska jag ha 2.5'' från kat köpt hos BSR eller 3'' från kat köpt hos JT-Tuning? Båda systemen med 2 dämpare.
skulle nog köra ett 2½ tum om det är på v40 du menar.. 3 tummet är ganska svårt att få plats med över bakaxeln med risk för att det kommer att ligga och föra en massa oväsen enligt ryktesvägar..
skulle nog köra ett 2½ tum om det är på v40 du menar.. 3 tummet är ganska svårt att få plats med över bakaxeln med risk för att det kommer att ligga och föra en massa oväsen enligt ryktesvägar..
Okej, har nämligen 3'' nu som jag har byggt själv och där har jag det problemet som du beskriver. men det beror bla på lite slarv o bristande tid.
iofs... dom flesta brukar väl köra med en 3" downpipe med racekat och sedan 2½" från katalysatorn...
Har hört det också men vill ha skönbt ljud även vid tomgång. ät rädd att det blir lite tyst med 2.5'' och 2 dämpare, fast man kanske kan köra med endast sista dämparen o 2.5''?
skulle nog köra ett 2½ tum om det är på v40 du menar.. 3 tummet är ganska svårt att få plats med över bakaxeln med risk för att det kommer att ligga och föra en massa oväsen enligt ryktesvägar..
+1
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Om du vill kunna använda bilen "privat" om man säger så, dvs. kunna föra en normal konversation i bilen under körning, slippa huvudvärk när du åker längre än 2mil o så, så sikta på 2,5"... Jag ska precis byta ner mig ifrån ett JT 3" med två dämpare (som skulle för den delen ge ett "diskret sportsound", MY ASS att det var diskret) till just BSR´s 2,5". Passformen är som tidigare nämd jävligt svår o få till, o jag hade oturen att få till en FAS2a istället för FAS1 så inte ens slutröret passade...
Jag kommer naturligtvis lägga upp bilder o video på skillnaden efter helgen då jag förhoppningsvis fått det installerad. Lycka till!