2961
Sök

Vtec överskattat eller Turbo överskattat, vad tycker du?

499 Inlägg
20 juli 2008
#81
Felax skrev:
Takashi skrev:
Pikey skrev:

Nae han syfta nog på sin 850 med 290hk vilket jag tror drar ifrån CTRns 200hk

Det tror inte jag..

Lowenhart skrev:
Golf 2 Cl

Va?

Inte en chans att han drar ifrån en ctr med 290hk i en container. Isf över 200km/h men hur kul är det.. En container med 300hk drar knappt ifrån en crx med lite modds haha!
Nu är min iofs inte helt original men vid ett blackrace mot en saab 900 med 400hk + diffad låda gick det nästan lika, säger väl en hel del..

Jag fick bättre tid på Blackrace med min chippade T5a än vad Deamon fick med sin 650+hk Supra

Jag med startnummer 9 och han med 7 (plats 8 och 9 på listan) http://d12498317.u143.surftown.se/index … e=080614-3

Du kan ju inte använda ett resultat i blackrace för att avgöra en sådan fråga.

Jag kör ifrån CRX utan problem med min T5.


På frågan turbo mot V-Tec eller VVTi eller vad de olika tillverkarna heter så är ju turbo mycket roligare enligt mig. Jag orkar inte skriva en motivering på med följande anledningar, någon kommer kommentera mitt inlägg och tycka tvärt om och säga att jag har fel utan att ge en vettig anledning och troligvis svara utan att läsa mitt inlägg och skriva att Volvo är sämst och att hans farsas systers brosas kusins kompis har en BMW med VTEC som går bättre än en Koenigsegg och den är helt orginal, alla tycker olika och det finns inget "riktigt" svar på frågan och sista anledningen är att medelåldern i det här forumet är lägre än glocalnet vilket gör att nivån på grammatiken, stavningen och nivån på inlägget blir otroligt dåligt. En stor faktor är att jag inte orkar..

Ska du ha ut effekt så är ju överladdning det ända raka, vill du ha en motor som blir lite rolig vid 6k rpm när V-Tecen kommer så välj det..


1 661 Inlägg
20 juli 2008
#82
Hellquist skrev:
Felax skrev:
Takashi skrev:
Pikey skrev:
Nae han syfta nog på sin 850 med 290hk vilket jag tror drar ifrån CTRns 200hk

Det tror inte jag..


Va?

Inte en chans att han drar ifrån en ctr med 290hk i en container. Isf över 200km/h men hur kul är det.. En container med 300hk drar knappt ifrån en crx med lite modds haha!
Nu är min iofs inte helt original men vid ett blackrace mot en saab 900 med 400hk + diffad låda gick det nästan lika, säger väl en hel del..

Jag fick bättre tid på Blackrace med min chippade T5a än vad Deamon fick med sin 650+hk Supra

Jag med startnummer 9 och han med 7 (plats 8 och 9 på listan) http://d12498317.u143.surftown.se/index … e=080614-3

Du kan ju inte använda ett resultat i blackrace för att avgöra en sådan fråga.

Jag kör ifrån CRX utan problem med min T5.


På frågan turbo mot V-Tec eller VVTi eller vad de olika tillverkarna heter så är ju turbo mycket roligare enligt mig. Jag orkar inte skriva en motivering på med följande anledningar, någon kommer kommentera mitt inlägg och tycka tvärt om och säga att jag har fel utan att ge en vettig anledning och troligvis svara utan att läsa mitt inlägg och skriva att Volvo är sämst och att hans farsas systers brosas kusins kompis har en BMW med VTEC som går bättre än en Koenigsegg och den är helt orginal, alla tycker olika och det finns inget "riktigt" svar på frågan och sista anledningen är att medelåldern i det här forumet är lägre än glocalnet vilket gör att nivån på grammatiken, stavningen och nivån på inlägget blir otroligt dåligt. En stor faktor är att jag inte orkar..

Ska du ha ut effekt så är ju överladdning det ända raka, vill du ha en motor som blir lite rolig vid 6k rpm när V-Tecen kommer så välj det..

JO, men om han hade kört som han ska så hade du inte haft en chans, så det bevisar ju hela din poäng.
En kul grej är att på plats nr 1 i din lista hittar du min bil. big_smile
För övrigt tycker jag man ska ha båda om man får välja.

499 Inlägg
20 juli 2008
#84
Hardjim skrev:
Hellquist skrev:
Felax skrev:

Inte en chans att han drar ifrån en ctr med 290hk i en container. Isf över 200km/h men hur kul är det.. En container med 300hk drar knappt ifrån en crx med lite modds haha!
Nu är min iofs inte helt original men vid ett blackrace mot en saab 900 med 400hk + diffad låda gick det nästan lika, säger väl en hel del..

Jag fick bättre tid på Blackrace med min chippade T5a än vad Deamon fick med sin 650+hk Supra

Jag med startnummer 9 och han med 7 (plats 8 och 9 på listan) http://d12498317.u143.surftown.se/index … e=080614-3

Du kan ju inte använda ett resultat i blackrace för att avgöra en sådan fråga.

Jag kör ifrån CRX utan problem med min T5.


På frågan turbo mot V-Tec eller VVTi eller vad de olika tillverkarna heter så är ju turbo mycket roligare enligt mig. Jag orkar inte skriva en motivering på med följande anledningar, någon kommer kommentera mitt inlägg och tycka tvärt om och säga att jag har fel utan att ge en vettig anledning och troligvis svara utan att läsa mitt inlägg och skriva att Volvo är sämst och att hans farsas systers brosas kusins kompis har en BMW med VTEC som går bättre än en Koenigsegg och den är helt orginal, alla tycker olika och det finns inget "riktigt" svar på frågan och sista anledningen är att medelåldern i det här forumet är lägre än glocalnet vilket gör att nivån på grammatiken, stavningen och nivån på inlägget blir otroligt dåligt. En stor faktor är att jag inte orkar..

Ska du ha ut effekt så är ju överladdning det ända raka, vill du ha en motor som blir lite rolig vid 6k rpm när V-Tecen kommer så välj det..

JO, men om han hade kört som han ska så hade du inte haft en chans, så det bevisar ju hela din poäng.

Precis!

Vad händer med din bil? Du åkte väl bärgningsbil därifrån? Du är nära 7.5 sek gränsen wink
En kul grej är att på plats nr 1 i din lista hittar du min bil. big_smile
För övrigt tycker jag man ska ha båda om man får välja.


1 661 Inlägg
20 juli 2008
#85
Hellquist skrev:
Hardjim skrev:
Hellquist skrev:

Jag fick bättre tid på Blackrace med min chippade T5a än vad Deamon fick med sin 650+hk Supra

Jag med startnummer 9 och han med 7 (plats 8 och 9 på listan) http://d12498317.u143.surftown.se/index … e=080614-3

Du kan ju inte använda ett resultat i blackrace för att avgöra en sådan fråga.

Jag kör ifrån CRX utan problem med min T5.


På frågan turbo mot V-Tec eller VVTi eller vad de olika tillverkarna heter så är ju turbo mycket roligare enligt mig. Jag orkar inte skriva en motivering på med följande anledningar, någon kommer kommentera mitt inlägg och tycka tvärt om och säga att jag har fel utan att ge en vettig anledning och troligvis svara utan att läsa mitt inlägg och skriva att Volvo är sämst och att hans farsas systers brosas kusins kompis har en BMW med VTEC som går bättre än en Koenigsegg och den är helt orginal, alla tycker olika och det finns inget "riktigt" svar på frågan och sista anledningen är att medelåldern i det här forumet är lägre än glocalnet vilket gör att nivån på grammatiken, stavningen och nivån på inlägget blir otroligt dåligt. En stor faktor är att jag inte orkar..

Ska du ha ut effekt så är ju överladdning det ända raka, vill du ha en motor som blir lite rolig vid 6k rpm när V-Tecen kommer så välj det..

JO, men om han hade kört som han ska så hade du inte haft en chans, så det bevisar ju hela din poäng.

Precis!

En kul grej är att på plats nr 1 i din lista hittar du min bil. big_smile
För övrigt tycker jag man ska ha båda om man får välja.


Vad händer med din bil? Du åkte väl bärgningsbil därifrån? Du är nära 7.5 sek gränsen wink

Det var ägaren innan som gjorde, vi kan säga att han var ingen riktig bilmänniska.
Jag tänkte köra en bättre tid. smile

74 Inlägg
18 augusti 2008
#86
Vtec alla dagar=) så mkt snack om turbo helatiden men ja är den där typiskt brytande killen:P gillar annorlunda o vtec är en dröm i mina ögon=)

««کtعfaи!uک»» Powعr!

741 Inlägg
18 augusti 2008
#87
Rille0 skrev:
Growe skrev:
den type r som åkte bakom mig härom natten verkade inte vara mycket att hänga i granen...
fast han hade farten uppe kom han inte ens upp jämsides
o jag åker en äkta gubbräser med aut o allt lol

Smells like bullshit to me

Haha, hur kan du ha fått för dig att en Type R går så bra? jag har själv dragit en Type r när min 9000 nästan var original med 240 hk men självklart inte från stillastående..

Så att han drog en type r med sin 855 T5 med 290 hk det tror jag på till 167 %
Senast redigerat av Joo (27 augusti 2008)

74 Inlägg
27 augusti 2008
#88
Joo skrev:
Rille0 skrev:
Growe skrev:
den type r som åkte bakom mig härom natten verkade inte vara mycket att hänga i granen...
fast han hade farten uppe kom han inte ens upp jämsides
o jag åker en äkta gubbräser med aut o allt lol

Smells like bullshit to me

Haha, hur kan du ha fått för dig att en Type R går bra? jag har själv dragit en Type r när min 9000 nästan var original med 240 hk men självklart inte från stillastående..

Så att han drog en type r med sin 855 T5 med 290 hk det tror jag på till 167 %

förstår att saaben drog type R:en om det inte är från stillastående eftersom honda går på bottenvrid!
saabs största nackdel är bottendraget! saab är så ynkligt klen i början så de e synd om dom, det är inte förrän när turbon slår i som det händer grejer... kort sammanfattat: Type R:en drar med största möjlighet saaben från stillastående och en inte allt för lång sträcka och Saaben slår ut Type R:en på en längre sträcka eller vid redan rullande tillfälle!

««کtعfaи!uک»» Powعr!

86 Inlägg
27 augusti 2008
#89
Behöver ju inte vara snabb i starten om man utan problem kommer ikapp efter några meter wink


Forummoderator
10 576 Inlägg
27 augusti 2008
#90
biltemaanstalld skrev:
lägger min röst på turbon finns inget annat alternativ i mina ögon.

Du har ju "V-tech" i din bil på avgaskammen...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

2 283 Inlägg
27 augusti 2008
#91
V-tecen ger enlig mig inte någon kick som går att jämföra med turbo.
Jag jämförde min standard audi a4 1.8T mot den nya Type R gt visst type r n drar mig från 0.

Men rullande vinner jag.

V-tecen ger ingen direkt extra kick, bara låter som de sparkar på en kossa och det vrölar lite extra.

R.I.P. Michael Jackson!

741 Inlägg
27 augusti 2008
#92
zKr0wL skrev:
förstår att saaben drog type R:en om det inte är från stillastående eftersom honda går på bottenvrid!
saabs största nackdel är bottendraget! saab är så ynkligt klen i början så de e synd om dom, det är inte förrän när turbon slår i som det händer grejer... kort sammanfattat: Type R:en drar med största möjlighet saaben från stillastående och en inte allt för lång sträcka och Saaben slår ut Type R:en på en längre sträcka eller vid redan rullande tillfälle!

http://www.garaget.org/video/mr17jcsh8tk3

Denna 07a Civic type r;en kör 0-100 på 6.2 sek och jag körde min på 6.7 sek 0-100 med 240 hk, så att saabarna är ynkligt klena ifrån 0 vet jag inte om jag kan hålla med om? min väger trots allt 1500 kg och civicen 1340 kg smile

Pikey skrev:
V-tecen ger enlig mig inte någon kick som går att jämföra med turbo.
Jag jämförde min standard audi a4 1.8T mot den nya Type R gt visst type r n drar mig från 0.

Men rullande vinner jag.

V-tecen ger ingen direkt extra kick, bara låter som de sparkar på en kossa och det vrölar lite extra.

Har du dragit en Type r som väger 1,340 kg och 201 hk med din A4;a på 193 hk som väger 1.400++ kg?

Låter osanligt och ologiskt enligt mig! men isåfall så får man gratulera till att din bil går bra..

en type R kör 100-150 på ca 6.2 och jag körde med mina 240 hk på 5.7 då borde du köra 100-150 på samma tid som mig då ungefär fast med 190 hk? låter liiite konstigt smile

om du gör det så kör du jämt med Aeros och volvo T5orna hehe smile
Senast redigerat av Joo (27 augusti 2008)

159 Inlägg
27 augusti 2008
#93
Ja måste söga att jag verkligen avskyr Honda. den är ettriga men dem är kanppast snabba.. Bilen med Turbo och fett laddtryck med grym spoolup.. det är grejjer det..


V-Power
1 186 Inlägg
27 augusti 2008
Trådstartare
#94
zKr0wL skrev:
Joo skrev:
Rille0 skrev:

Smells like bullshit to me

Haha, hur kan du ha fått för dig att en Type R går bra? jag har själv dragit en Type r när min 9000 nästan var original med 240 hk men självklart inte från stillastående..

Så att han drog en type r med sin 855 T5 med 290 hk det tror jag på till 167 %

förstår att saaben drog type R:en om det inte är från stillastående eftersom honda går på bottenvrid!
saabs största nackdel är bottendraget! saab är så ynkligt klen i början så de e synd om dom, det är inte förrän när turbon slår i som det händer grejer... kort sammanfattat: Type R:en drar med största möjlighet saaben från stillastående och en inte allt för lång sträcka och Saaben slår ut Type R:en på en längre sträcka eller vid redan rullande tillfälle!

Är det någon av Honda och Saab som har dåligt bottendrag så är det ju Honda alla gånger. Honda har ju ibland mindre Nm än vad dem har Hk. Medan Saab med Turbo och en större motor har trycket redan från början tills hästarna tar över i effektkurvan, precis som de flesta andra turbobilar. I en Honda händer det inte mycket förrän Vtecen kommer och då har bilen inte bra bottendrag, bilen kommer kanske iväg snabbt i starten för det är lätta bilar, vad vet jag. Men Saab har bättre bottendrag än Honda!

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Japan Quality
670 Inlägg
27 augusti 2008
#95
Absolut V-tec. Har du kört en NSX kylspray?

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

1 255 Inlägg
27 augusti 2008
#96
Överladd ska de va!

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

741 Inlägg
27 augusti 2008
#97
Powerman skrev:
Absolut V-tec. Har du kört en NSX kylspray?

Har du några tider på din NSX? kul och se hur 300 hk i den där går smile

74 Inlägg
27 augusti 2008
#98
Brandten skrev:
Behöver ju inte vara snabb i starten om man utan problem kommer ikapp efter några meter wink

"några" meter är bullshit.. ett antal meter låter mer realistiskt.
nu slutar vi drömma o kmr ner på jorden innan man skriver ner nästa svar?

««کtعfaи!uک»» Powعr!

74 Inlägg
27 augusti 2008
#99
Konbanan skrev:
zKr0wL skrev:
Joo skrev:

Haha, hur kan du ha fått för dig att en Type R går bra? jag har själv dragit en Type r när min 9000 nästan var original med 240 hk men självklart inte från stillastående..

Så att han drog en type r med sin 855 T5 med 290 hk det tror jag på till 167 %

förstår att saaben drog type R:en om det inte är från stillastående eftersom honda går på bottenvrid!
saabs största nackdel är bottendraget! saab är så ynkligt klen i början så de e synd om dom, det är inte förrän när turbon slår i som det händer grejer... kort sammanfattat: Type R:en drar med största möjlighet saaben från stillastående och en inte allt för lång sträcka och Saaben slår ut Type R:en på en längre sträcka eller vid redan rullande tillfälle!

Är det någon av Honda och Saab som har dåligt bottendrag så är det ju Honda alla gånger. Honda har ju ibland mindre Nm än vad dem har Hk. Medan Saab med Turbo och en större motor har trycket redan från början tills hästarna tar över i effektkurvan, precis som de flesta andra turbobilar. I en Honda händer det inte mycket förrän Vtecen kommer och då har bilen inte bra bottendrag, bilen kommer kanske iväg snabbt i starten för det är lätta bilar, vad vet jag. Men Saab har bättre bottendrag än Honda!

du har visst aldrig suttit i en crx/prelude förr hör jag. prova o prata sen

««کtعfaи!uک»» Powعr!

Avstängd
962 Inlägg
27 augusti 2008
#100
Efter att ja läst denna http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47060 tråden så anser jag att turbo är överskattat, vad ska man med det till när man kan få dumpljud med en sugmotor lixom??!!

Imprezan bytes mot valfri bil med sugmotor rakt av!


Sök