Nae han syfta nog på sin 850 med 290hk vilket jag tror drar ifrån CTRns 200hk
Det tror inte jag..
Lowenhart skrev:
Golf 2 Cl
Va?
Inte en chans att han drar ifrån en ctr med 290hk i en container. Isf över 200km/h men hur kul är det.. En container med 300hk drar knappt ifrån en crx med lite modds haha! Nu är min iofs inte helt original men vid ett blackrace mot en saab 900 med 400hk + diffad låda gick det nästan lika, säger väl en hel del..
Jag fick bättre tid på Blackrace med min chippade T5a än vad Deamon fick med sin 650+hk Supra
Du kan ju inte använda ett resultat i blackrace för att avgöra en sådan fråga.
Jag kör ifrån CRX utan problem med min T5.
På frågan turbo mot V-Tec eller VVTi eller vad de olika tillverkarna heter så är ju turbo mycket roligare enligt mig. Jag orkar inte skriva en motivering på med följande anledningar, någon kommer kommentera mitt inlägg och tycka tvärt om och säga att jag har fel utan att ge en vettig anledning och troligvis svara utan att läsa mitt inlägg och skriva att Volvo är sämst och att hans farsas systers brosas kusins kompis har en BMW med VTEC som går bättre än en Koenigsegg och den är helt orginal, alla tycker olika och det finns inget "riktigt" svar på frågan och sista anledningen är att medelåldern i det här forumet är lägre än glocalnet vilket gör att nivån på grammatiken, stavningen och nivån på inlägget blir otroligt dåligt. En stor faktor är att jag inte orkar..
Ska du ha ut effekt så är ju överladdning det ända raka, vill du ha en motor som blir lite rolig vid 6k rpm när V-Tecen kommer så välj det..
Nae han syfta nog på sin 850 med 290hk vilket jag tror drar ifrån CTRns 200hk
Det tror inte jag..
Va?
Inte en chans att han drar ifrån en ctr med 290hk i en container. Isf över 200km/h men hur kul är det.. En container med 300hk drar knappt ifrån en crx med lite modds haha! Nu är min iofs inte helt original men vid ett blackrace mot en saab 900 med 400hk + diffad låda gick det nästan lika, säger väl en hel del..
Jag fick bättre tid på Blackrace med min chippade T5a än vad Deamon fick med sin 650+hk Supra
Du kan ju inte använda ett resultat i blackrace för att avgöra en sådan fråga.
Jag kör ifrån CRX utan problem med min T5.
På frågan turbo mot V-Tec eller VVTi eller vad de olika tillverkarna heter så är ju turbo mycket roligare enligt mig. Jag orkar inte skriva en motivering på med följande anledningar, någon kommer kommentera mitt inlägg och tycka tvärt om och säga att jag har fel utan att ge en vettig anledning och troligvis svara utan att läsa mitt inlägg och skriva att Volvo är sämst och att hans farsas systers brosas kusins kompis har en BMW med VTEC som går bättre än en Koenigsegg och den är helt orginal, alla tycker olika och det finns inget "riktigt" svar på frågan och sista anledningen är att medelåldern i det här forumet är lägre än glocalnet vilket gör att nivån på grammatiken, stavningen och nivån på inlägget blir otroligt dåligt. En stor faktor är att jag inte orkar..
Ska du ha ut effekt så är ju överladdning det ända raka, vill du ha en motor som blir lite rolig vid 6k rpm när V-Tecen kommer så välj det..
JO, men om han hade kört som han ska så hade du inte haft en chans, så det bevisar ju hela din poäng. En kul grej är att på plats nr 1 i din lista hittar du min bil. För övrigt tycker jag man ska ha båda om man får välja.
Inte en chans att han drar ifrån en ctr med 290hk i en container. Isf över 200km/h men hur kul är det.. En container med 300hk drar knappt ifrån en crx med lite modds haha! Nu är min iofs inte helt original men vid ett blackrace mot en saab 900 med 400hk + diffad låda gick det nästan lika, säger väl en hel del..
Jag fick bättre tid på Blackrace med min chippade T5a än vad Deamon fick med sin 650+hk Supra
Du kan ju inte använda ett resultat i blackrace för att avgöra en sådan fråga.
Jag kör ifrån CRX utan problem med min T5.
På frågan turbo mot V-Tec eller VVTi eller vad de olika tillverkarna heter så är ju turbo mycket roligare enligt mig. Jag orkar inte skriva en motivering på med följande anledningar, någon kommer kommentera mitt inlägg och tycka tvärt om och säga att jag har fel utan att ge en vettig anledning och troligvis svara utan att läsa mitt inlägg och skriva att Volvo är sämst och att hans farsas systers brosas kusins kompis har en BMW med VTEC som går bättre än en Koenigsegg och den är helt orginal, alla tycker olika och det finns inget "riktigt" svar på frågan och sista anledningen är att medelåldern i det här forumet är lägre än glocalnet vilket gör att nivån på grammatiken, stavningen och nivån på inlägget blir otroligt dåligt. En stor faktor är att jag inte orkar..
Ska du ha ut effekt så är ju överladdning det ända raka, vill du ha en motor som blir lite rolig vid 6k rpm när V-Tecen kommer så välj det..
JO, men om han hade kört som han ska så hade du inte haft en chans, så det bevisar ju hela din poäng.
Precis!
Vad händer med din bil? Du åkte väl bärgningsbil därifrån? Du är nära 7.5 sek gränsen En kul grej är att på plats nr 1 i din lista hittar du min bil. För övrigt tycker jag man ska ha båda om man får välja.
Du kan ju inte använda ett resultat i blackrace för att avgöra en sådan fråga.
Jag kör ifrån CRX utan problem med min T5.
På frågan turbo mot V-Tec eller VVTi eller vad de olika tillverkarna heter så är ju turbo mycket roligare enligt mig. Jag orkar inte skriva en motivering på med följande anledningar, någon kommer kommentera mitt inlägg och tycka tvärt om och säga att jag har fel utan att ge en vettig anledning och troligvis svara utan att läsa mitt inlägg och skriva att Volvo är sämst och att hans farsas systers brosas kusins kompis har en BMW med VTEC som går bättre än en Koenigsegg och den är helt orginal, alla tycker olika och det finns inget "riktigt" svar på frågan och sista anledningen är att medelåldern i det här forumet är lägre än glocalnet vilket gör att nivån på grammatiken, stavningen och nivån på inlägget blir otroligt dåligt. En stor faktor är att jag inte orkar..
Ska du ha ut effekt så är ju överladdning det ända raka, vill du ha en motor som blir lite rolig vid 6k rpm när V-Tecen kommer så välj det..
JO, men om han hade kört som han ska så hade du inte haft en chans, så det bevisar ju hela din poäng.
Precis!
En kul grej är att på plats nr 1 i din lista hittar du min bil. För övrigt tycker jag man ska ha båda om man får välja.
Vad händer med din bil? Du åkte väl bärgningsbil därifrån? Du är nära 7.5 sek gränsen
Det var ägaren innan som gjorde, vi kan säga att han var ingen riktig bilmänniska. Jag tänkte köra en bättre tid.
den type r som åkte bakom mig härom natten verkade inte vara mycket att hänga i granen... fast han hade farten uppe kom han inte ens upp jämsides o jag åker en äkta gubbräser med aut o allt
Smells like bullshit to me
Haha, hur kan du ha fått för dig att en Type R går så bra? jag har själv dragit en Type r när min 9000 nästan var original med 240 hk men självklart inte från stillastående..
Så att han drog en type r med sin 855 T5 med 290 hk det tror jag på till 167 %
den type r som åkte bakom mig härom natten verkade inte vara mycket att hänga i granen... fast han hade farten uppe kom han inte ens upp jämsides o jag åker en äkta gubbräser med aut o allt
Smells like bullshit to me
Haha, hur kan du ha fått för dig att en Type R går bra? jag har själv dragit en Type r när min 9000 nästan var original med 240 hk men självklart inte från stillastående..
Så att han drog en type r med sin 855 T5 med 290 hk det tror jag på till 167 %
förstår att saaben drog type R:en om det inte är från stillastående eftersom honda går på bottenvrid! saabs största nackdel är bottendraget! saab är så ynkligt klen i början så de e synd om dom, det är inte förrän när turbon slår i som det händer grejer... kort sammanfattat: Type R:en drar med största möjlighet saaben från stillastående och en inte allt för lång sträcka och Saaben slår ut Type R:en på en längre sträcka eller vid redan rullande tillfälle!
lägger min röst på turbon finns inget annat alternativ i mina ögon.
Du har ju "V-tech" i din bil på avgaskammen...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
V-tecen ger enlig mig inte någon kick som går att jämföra med turbo. Jag jämförde min standard audi a4 1.8T mot den nya Type R gt visst type r n drar mig från 0.
Men rullande vinner jag.
V-tecen ger ingen direkt extra kick, bara låter som de sparkar på en kossa och det vrölar lite extra.
förstår att saaben drog type R:en om det inte är från stillastående eftersom honda går på bottenvrid! saabs största nackdel är bottendraget! saab är så ynkligt klen i början så de e synd om dom, det är inte förrän när turbon slår i som det händer grejer... kort sammanfattat: Type R:en drar med största möjlighet saaben från stillastående och en inte allt för lång sträcka och Saaben slår ut Type R:en på en längre sträcka eller vid redan rullande tillfälle!
Denna 07a Civic type r;en kör 0-100 på 6.2 sek och jag körde min på 6.7 sek 0-100 med 240 hk, så att saabarna är ynkligt klena ifrån 0 vet jag inte om jag kan hålla med om? min väger trots allt 1500 kg och civicen 1340 kg
Pikey skrev:
V-tecen ger enlig mig inte någon kick som går att jämföra med turbo. Jag jämförde min standard audi a4 1.8T mot den nya Type R gt visst type r n drar mig från 0.
Men rullande vinner jag.
V-tecen ger ingen direkt extra kick, bara låter som de sparkar på en kossa och det vrölar lite extra.
Har du dragit en Type r som väger 1,340 kg och 201 hk med din A4;a på 193 hk som väger 1.400++ kg?
Låter osanligt och ologiskt enligt mig! men isåfall så får man gratulera till att din bil går bra..
en type R kör 100-150 på ca 6.2 och jag körde med mina 240 hk på 5.7 då borde du köra 100-150 på samma tid som mig då ungefär fast med 190 hk? låter liiite konstigt
om du gör det så kör du jämt med Aeros och volvo T5orna hehe
Ja måste söga att jag verkligen avskyr Honda. den är ettriga men dem är kanppast snabba.. Bilen med Turbo och fett laddtryck med grym spoolup.. det är grejjer det..
Haha, hur kan du ha fått för dig att en Type R går bra? jag har själv dragit en Type r när min 9000 nästan var original med 240 hk men självklart inte från stillastående..
Så att han drog en type r med sin 855 T5 med 290 hk det tror jag på till 167 %
förstår att saaben drog type R:en om det inte är från stillastående eftersom honda går på bottenvrid! saabs största nackdel är bottendraget! saab är så ynkligt klen i början så de e synd om dom, det är inte förrän när turbon slår i som det händer grejer... kort sammanfattat: Type R:en drar med största möjlighet saaben från stillastående och en inte allt för lång sträcka och Saaben slår ut Type R:en på en längre sträcka eller vid redan rullande tillfälle!
Är det någon av Honda och Saab som har dåligt bottendrag så är det ju Honda alla gånger. Honda har ju ibland mindre Nm än vad dem har Hk. Medan Saab med Turbo och en större motor har trycket redan från början tills hästarna tar över i effektkurvan, precis som de flesta andra turbobilar. I en Honda händer det inte mycket förrän Vtecen kommer och då har bilen inte bra bottendrag, bilen kommer kanske iväg snabbt i starten för det är lätta bilar, vad vet jag. Men Saab har bättre bottendrag än Honda!
Haha, hur kan du ha fått för dig att en Type R går bra? jag har själv dragit en Type r när min 9000 nästan var original med 240 hk men självklart inte från stillastående..
Så att han drog en type r med sin 855 T5 med 290 hk det tror jag på till 167 %
förstår att saaben drog type R:en om det inte är från stillastående eftersom honda går på bottenvrid! saabs största nackdel är bottendraget! saab är så ynkligt klen i början så de e synd om dom, det är inte förrän när turbon slår i som det händer grejer... kort sammanfattat: Type R:en drar med största möjlighet saaben från stillastående och en inte allt för lång sträcka och Saaben slår ut Type R:en på en längre sträcka eller vid redan rullande tillfälle!
Är det någon av Honda och Saab som har dåligt bottendrag så är det ju Honda alla gånger. Honda har ju ibland mindre Nm än vad dem har Hk. Medan Saab med Turbo och en större motor har trycket redan från början tills hästarna tar över i effektkurvan, precis som de flesta andra turbobilar. I en Honda händer det inte mycket förrän Vtecen kommer och då har bilen inte bra bottendrag, bilen kommer kanske iväg snabbt i starten för det är lätta bilar, vad vet jag. Men Saab har bättre bottendrag än Honda!
du har visst aldrig suttit i en crx/prelude förr hör jag. prova o prata sen