zKr0wL skrev:
Konbanan skrev:
zKr0wL skrev:
du har visst aldrig suttit i en crx/prelude förr hör jag. prova o prata sen
Bara CRX eller Prelude av Hondorna som går bra då? Ojdå fan vad starkt av Honda!!
Märks att de var ett tag sen du satt i en Turbo Saab.
Hur förklarar du att dem har bra bottendrag när dem inte har några Nm?
senast jag satt i en turbo saab.. hmm... SENAST IGÅR?? har min bror med en 900 turbo o en polare med en 9000 turbo...
En CRX har vikten och därför behövs inget supervrid till skillnad från en socecontainer som saabarna (ursäkta alla glada saab-ägare) .
Det är just för att jag ägt vardera bil som jag är mest inne på dom men vill du ha fakta så kan du få fakta..
en prelude vvti (som min) har 185hk o 206 Nm.. hur förklarar du det med ditt förra svar (Honda har ju ibland mindre Nm än vad dem har Hk.)? intressant att veta och jag kan säga på en gång att de du skrev där, är falskt... prova sök på
www.vv.se och kolla upp lite honda så ser du hur mycket grodor som flyger ur mun på dig.
men men... detta kan vi fortsätta med i år om vi vill! tro vad du vill men det ja skriver är fakta.
skulle vara kul om någon mer seriös och mer påläst kunde kommentera detta.
Ok trevligt att du satt i en ordentlig bil SENAST IGÅR.
Prelude (som din) med 185hk och 206Nm... Ja det var ju inte många Nm att hänga i granen jämfört med hästarna.
Här har du från en Saab 900 2,0T istället: 185Hk och 263Nm... Japp dem väger ungefär lika mycket också. Inte nog med det, 2,3T är Saabs starka motor och kolla på 9000 Aero: 225Hk 342Nm. Lite skillnad mot Preludens (som din) 21Nm mer än hästarna. Och om inte det skulle räcka, när man chippar dem får de 80-100Nm till. Medan dem inte ens skriver ut hur mycket fler Nm en Honda får, för dem får inte ett jävla skit i Nm.
http://www.itsfun.nu/ Ja sen undra du hur jag förklara mitt svar "Honda har
ibland mindre Nm än vad dem har Hk" Ok det gällde ju inte i ditt Prelude fall, men ta en titt på listan nedanför:
Honda Civic Type R: 200Hk 196Nm
Honda Civic Type R GT: 201Hk 193Nm
Honda Integra Type R: 190Hk 178Nm
Honda S2000: 241Hk 208Nm
Honda Civic VTI: 160Hk 150Nm
...listan kan kan göras lång men jag pallar inte, och orkar inte heller diskutera med dig längre så HAAJ.
Vänta ett litet tips: Nästa gång du racar mot någon på motorvägen i femman, växla inte ner utan använd ditt bottenvrid och skit i Vtecen!