Pekka skrev:
Verkar som det hela var lite dåligt organiserat!!! Jag och ett antal andra hade tänkt glida ner och kolla in bilarna när "kortegen" anlände Ystad på Söndagen. Men stoppet i Ystad var så kort så att ingen lyckades hinna ner till hamnen. Fick höra att hela åtta bilar hade deltagit.....
Känns som det här skulle kunna göras bättre, felet är kanske att Skåne är ganska stort. Jag förseslår att vi bildar en gemensam "Skåneklubb" för bilintresserade i vår del av Sverige. Själv har jag varit medlem i flera rikstäckande (Volvo)klubbar men när det kommer till träffar känns det som att man skulle kunna lägga bilmärket åt sidan och anordna betydligt trevligare träffar lokalt. Nu vet jag inte med er andra men personligen tycker jag inte att det är så roligt att stå och hänga på en pakeringsplats och "stå å glo"....bara. Det jag föreslår är följande:
-Att anordna bilträffar där man förutom att titta på varandras bilar gör något, det kan vara att åka till någon trevlig plats, historiskt minnesmärke, museum, studiebesök på bilfirma/trimfirma, kanske en turnering i någon form av sport, Audi vs. BMW.... hehehe mm.
-Bankörningar och stripkörningar skulle kunna tillfredsställa mångas fartbehov.
-Kanske bättre organiserade "cruisings" i olika städer i Skåne. Det finns säkert måga som skulle tycka att det var skoj att se bilar som stack ut lite från mängden i våra städer.
Att det finns många bilintresserade i våran del av Sverige vet jag, men är det någon som tycker mitt förslag låter vettigt? Intresserade som känner att dom har något att bidraga med kan skicka ett PM.
Mvh. Per
Det finns ju redan Malmö-träffar, Ystad-träffar, Helsingborgs-träffar, Kristianstad Blackrace, Kristianstad-träffarna...
Skulle det inte vara lite att lägga något till mängden bara?
Ja, stoppet i Ystad blev kort, ja, vi körde runt en del, men vi stod bara stilla i en sisådär 15 minuter. Inte ens tullen var ju våldsamma.
Likadant i Trelleborg, vi höll ju på att kissa ner oss när vi drog förbi en polis som skulle över gatan med våra dundrande åk.
Liksom radiobilen som kollade oss när vi ställde upp oss på torget.
Tidsplaneringen var svår, vi fick ju stå stilla på Biltemas parkering en timme, pga läckande oljeretur till turbo och trasig kylarslang till turbo.
Tänk om vi hade varit 40 pers istället för 8, då hade det svärmat av poliser, tullgubbar, och sånt, om vi inte hade ordnat riktiga tillstånd för att få vara någonstans.