Vad som är viktigt att tänka på?
Jo att du trots allt ska trivas med din nyinköpta pärla.
jag gick i Januari iår och beställde mig en sprillans ny BMW 325dM Coupe. Jag hade seriöst stora problem att välja både motor (kollade på 320 först) och sen 330 - till slut blev det mitt imellan
och sen färger. Men när man väl kommit igenom dom sakerna ska man börja lura på utrustning. Vad kräver JAG för utrustning för att bli nöjd? Vad gör mig som en Mer nöjd bilägare? För min egen del gjorde jag såhär:
M-paket? Japp
Helskinn? ja jo - men 18000 extra är mycket. Men ja det är viktigt så det blev det.
Idrive? JA det är verkligen viktigt för bilens utseende och känslan att sitta i bilen.
Konstantfarthållare? Njae - jag kan nog justera farten själv.
bluetooth? oj så många tusenlappar för det? Nje tack det går nog bra ändå.
osv osv osv.... Alltså man får sitta o gå igenom vad som är viktigast för en själv. Någon som jag tycker är viktigt är att när man köper en Sprillans ny bil - så ska man inte snåla allt för mycket. Man måste ju bli Riktigt nöjd och få just en sådan bil man vill ha.
Sen ska du ju även ha räknat igenom det ett 20 tal gånger så du verkligen har råd också. Även om du lånar pengar eller tar bilen av avbetalning så kostar det varje månad med amortering, ränta, försäkring, skatt, bränsle, däck, styling osv osv osv osv..............
Lycka till med ditt bilköp - hoppas du blir nöjd